fa طرح‌های پژوهشی ارتباط بین صنعت و دانشگاه منجر به اشتغال می شوند رئیس دانشگاه کردستان گفت: ارتباط بین صنعت و دانشگاه می تواند موجب بیرون آمدن صنعت زایشی از دل دانشگاه شده و طرح‌های پژوهشی را به سمت ایجاد اشتغال هدایت کند. 7/13/2019 4:34:15 PM 7/13/2019 4:34:09 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
رئیس دانشگاه کردستان:

طرح‌های پژوهشی ارتباط بین صنعت و دانشگاه منجر به اشتغال می شوند

رئیس دانشگاه کردستان گفت: ارتباط بین صنعت و دانشگاه می تواند موجب بیرون آمدن صنعت زایشی از دل دانشگاه شده و طرح‌های پژوهشی را به سمت ایجاد اشتغال هدایت کند.
شنبه 22 تیر 1398 ساعت 16:34
طرح‌های پژوهشی ارتباط بین صنعت و دانشگاه منجر به اشتغال می شوند
به گزارش خبرنگار مهر، رحمت صادقی شامگاه جمعه در مراسم اختتامیه رویداد نوآورانه اشتغالزایی با عنوان آب که در دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار داشت: باید بخشی از پژوهش‌های دانشگاهی به سمت فعالیت های صنعتی و خدماتی سوق داده شوند که این کار منجر به ایجاد شرکت‌های زایشی شده و در نهایت می توان این طرح ها را به مرحله تجاری‌سازی رساند.
وی با بیان اینکه ارتباط بین صنعت و دانشگاه از دیرباز مطرح بوده و برنامه‌ها و طرح‌هایی هم اراده شده اما هیچکدام از دو طرف از آن راضی نبوده‌اند و به اهداف مدنظر نرسیده‌اند، افزود: ایراد کار اینجاست که صنعت و دانشگاه به صورت مستقل از هم کار می‌کنند و احساس نیازی به یکدیگر ندارند.
رئیس دانشگاه کردستان ادامه داد: آنچه که اهمیت دارد فقط صرف ارتباط میان این دو نیست بلکه باید از طریق صنعت زایشی از دل دانشگاه ایجاد شود و دانشجویان و اساتید طرح‌های پژوهشی را به سمت و سویی ببرند که منجر به اشتغال‌زایی شود.
صادقی یادآور شد: اگر می‌خواهیم در شرایط کنونی که اشتغال فارغ‌التحصیلان معضلی اساسی شده است، ایجاد اشتغال کنیم، باید دانشگاه را در پرتو گفتمان سازی به سمت و سوی گفتمان سازی در این باره هدایت کنیم که یکی از بسترهای گفتمان سازی برگزاری این رویدادها است.
وی به اهمیت ویژه مجموعه فناوری دانشگاه و پارک علم و فناوری به رویدادهای نوآورانه اشتغالزایی اشاره کرد و بیان کرد: برای حمایت از ایده‌ها محدودیتی نداریم و به جای محدودشدن به منابع زیرزمینی باید به دنبال اقتصاد دانش‌بنیان باشیم.
رئیس دانشگاه کردستان مزیت‌های نسبی استان را گیاهان دارویی، طیور، آب، باغات، شیلات و گردشگری نام برد و گفت: در برگزاری رویدادها نباید به این مزیت‌ها محدود شویم بلکه باید مزیت‌آفرینی کنیم.
صادقی به شناسایی توانمندی‌ها در بستر رویدادهای نوآورانه اشتغالزایی اشاره کرد و اظهار داشت: آموزه‌های تئوری و اندیشه در این رویدادها به بستر عمل منجر شده و در کسب و کارها به کار گرفته می‌شود.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی