fa حمایت از کسب وکارهای نوپا در پارک اقتصاد دیجیتال تعدادی از مخاطبان درباره حمایت از فعالیت‌های تحقیقاتی و علمی درخواست مساعدت بیشتری از نهادهای دولتی داشتند که وزیر ارتباطات درباره حمایت‌های این وزارتخانه توضیحاتی ارائه داد. 7/16/2019 10:57:33 AM 7/16/2019 10:57:28 AM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

حمایت از کسب وکارهای نوپا در پارک اقتصاد دیجیتال

تعدادی از مخاطبان درباره حمایت از فعالیت‌های تحقیقاتی و علمی درخواست مساعدت بیشتری از نهادهای دولتی داشتند که وزیر ارتباطات درباره حمایت‌های این وزارتخانه توضیحاتی ارائه داد.
سه‌شنبه 25 تیر 1398 ساعت 10:57
حمایت از کسب وکارهای نوپا در پارک اقتصاد دیجیتال
به گزارش خبرگزاری فارس، موضوع استارت‌آپ ها و حمایت از شرکت های نوپا و دانش بنیان از موضوعاتی است که برای اقشار مختلف مردم اهمیت دارد، اهمیت این موضوع به حدی است که نهادهای مختلف از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گرفته تا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، برای آن برنامه ریزی‌های گسترده دارند.
 مشکلات فعالیت‌های علمی و استارت آپی از دیدگاه دو نسل متفاوت
منصور حسینی یکی از مخاطبان که به عنوان محقق در زمینه‌های علمی فعالیت می‌کند، در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، اظهار کرد: من به عنوان شخصی که از همان ابتدای جوانی هدفم را بر اساس تحصیل و درک علم بنا کردم، بی مهری‌های زیادی از نهادهای دولتی دیدم و حتی سنگ اندازی شد، این موضوع به قدری مرا عذاب داد که در برهه ای از زمان فکر می‌کردم که شاید راهم را اشتباه انتخاب کردم.
وی تأکید کرد: اکنون که توانستم به ثبات در حوزه کاری‌ام برسم، می خواهم به جوانان کمک کنم تا این مشکلات و سختی هایی که من چشیده ام برای آنها تکرار نشود.
حسینی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در دوره ای هستیم که رهبر انقلاب، بارها و بارها به موضوع حمایت از نخبگان تأکید کرده و نهادهای دولتی ملزم به کمک به جوانان هستند.
در کنار این محقق پیشکسوت، ایده پروران جوان هم به دنبال کسب حمایت بیشتر از نهادهای متولی هستند.
سعیده خان بابایی از ایده پردازانی که در دوران دانشجویی برای تحقق ایده های خود با شکست مواجه شده بود نیز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: همه جا حرف از حمایت دانشجویان و محققان جوان و ایده پردازان استارت آپی است اما من  در دوران دانشجویی، با وجود آنکه چندین ایده در سر داشتم، تا به حال نتوانستم از این تسهیلات استفاده کنم.
وی افزود: کاش این حمایت‌ها به گونه‌ای باشد که همه ما بتوانیم از آن استفاده کنیم نه فقط عده قلیلی که توانستند به شتاب‌دهنده‌ها متصل شوند.
خان بابایی تصریح کرد: اکنون که توانستم کسب وکار کوچکی داشته باشم نیز با مشکلات زیادی مواجه هستم چراکه هزینه استقرار شرکت و هزینه های جانبی آن برای کسب و کارهای نوپا موجب می شود که نتوانیم با آرامش خیال فعالیت کنیم و جلوی رشدمان گرفته می شود.
تعدادی از مخاطبان در سامانه «فارس من» درباره حمایت از فعالیت های تحقیقاتی و علمی درخواست مساعدت بیشتری از نهادهای دولتی داشتند.به دنبال سوژه مطرح شده توسط مخاطبان در سامانه «فارس من» و گفت وگو با محققان و ایده پردازان، به این نکته دست یافتیم که مشکلات این قشر تنها به شروع فعالیتشان محدود نمی شود و در میانه کار نیز برای سرپا نگه داشتن نهال ایده به حمایت احتیاج دارند.
به همین منظور وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ارائه تسهیلات به کسب وکارهای نوپا و تلاش برای آنکه این کسب وکارها بتواند به نتیجه مطلوب برسد، برنامه های مختلفی را در نظر گرفته است که برای کسب اطلاعات بیشتر با محمد جواد آذری جهرمی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت وگو کردیم.
 پارک  اقتصاد دیجیتال در مشهد و در یک مجموعه 9 طبقه‌ای از ساختمان پست بانک راه‌اندازی شده است که از طریق آن خدمات به شرکت‌های نوپا داده می‌شود تا بتوانند مانند شرکت‌های متوسط دیگر در نقاط مختلف کشور فعالیت کنند 
حمایت از استارت‌آپ‌ها در نوآفرین
محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، درباره حمایت‌های این نهاد از کسب و کارهای نوپا توضیح داد: خوشبختانه این وزارتخانه با افتتاح و راه‌اندازی طرح نوآفرین توانسته از تیم‌ های استارت‌آپی و ایده‌های خلاق حمایت کند.
وی افزود: پس از اینکه این استارت‌آپ‌ها توانستند به میزان درآمد مناسبی دست پیدا کنند، در پارک اقتصاد دیجیتال مستقر می‌شوند تا بتوانند سقف درآمد خود را از سقف میلیونی به میلیاردی برسانند.
ساختمان 9 طبقه پست بانک مشهد در اختیار کسب وکارهای نوپا
وزیر ارتباطات درباره پارک اقتصاد دیجیتال توضیح داد: این پارک راه‌اندازی شده و به صورت پایلوت پذیرای تیم‌های استار‌ت‌آپی و شرکت‌های نوپا است و هم اکنون فعالیت مناسبی از آن گزارش شده است.
وی ادامه داد: این پارک در مشهد و در یک مجموعه 9 طبقه‌ای از ساختمان پست بانک راه‌اندازی شده است که خدمات به شرکت‌های نوپا داده می‌شود تا بتوانند سریع‌تر از این مرحله نیز عبور کرده و مانند شرکت‌های متوسط دیگر در نقاط مختلف کشور فعالیت کنند.
حمایت از استارت‌آپ‌ها فقط به یک نهاد ارتباط ندارد
ستار هاشمی معاون نوآوری و فناوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، اظهار کرد: موضوع استارت آپ ها و حمایت از ایده پردازان پیش از این نیز در برنامه های وزارتخانه قرار داشته است، اما این موضوع فقط به وزارت ارتباطات مربوط نمی شود و باید همه نهادها روی این موضوع متمرکز شوند.
وی تصریح کرد: باید ظرفیت های استارت آپ ها را شناسایی و از آنها در ارائه خدمات به مردم استفاده کنیم تا نشان دهیم نه در حد حرف بلکه به صورت کاملا ملموس از این تیم های جوان حمایت می کنیم.
براساس، گفته های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاون وی، عزم راسخی برای حمایت از تیم های استارت آپی وجود دارد که نه تنها در ابتدای مسیر فعالیت نهال کسب وکار بلکه تا زمان به ثمر نشستن و میوه دادن ایده ها همراه آنهاست.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی