fa امکان ورود بدون کنکور بیش از ۳۰ درصد دانشجویان ممتاز به مقطع ارشد معاون فرهنگی دانشگاه علم و صنعت ایران با اشاره به آمار ۷ هزار نفری فارغ‌التحصیلان این دانشگاه و درصد بالای اشتغال آن‌ها، گفت: دانشگاه علم و صنعت ایران این افتخار را دارد که بیش از ۳۰ درصد دانشجویان ممتاز کارشناسی را مستقیماً و بدون کنکور وارد مقطع ارشد می‌کند؛ ضمن آن‌که این دانشجویان در صورت ممتازی در مقطع ارشد نیز می‌توانند بدون کنکور وارد مقطع دکتری شوند. 8/14/2019 4:08:08 PM 8/14/2019 4:08:03 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
در همایش آشنایی با دانشگاه علم و صنعت و روز باز دانشگاه عنوان شد

امکان ورود بدون کنکور بیش از ۳۰ درصد دانشجویان ممتاز به مقطع ارشد

معاون فرهنگی دانشگاه علم و صنعت ایران با اشاره به آمار ۷ هزار نفری فارغ‌التحصیلان این دانشگاه و درصد بالای اشتغال آن‌ها، گفت: دانشگاه علم و صنعت ایران این افتخار را دارد که بیش از ۳۰ درصد دانشجویان ممتاز کارشناسی را مستقیماً و بدون کنکور وارد مقطع ارشد می‌کند؛ ضمن آن‌که این دانشجویان در صورت ممتازی در مقطع ارشد نیز می‌توانند بدون کنکور وارد مقطع دکتری شوند.
یکشنبه 20 مرداد 1398 ساعت 16:08
امکان ورود بدون کنکور بیش از ۳۰ درصد دانشجویان ممتاز به مقطع ارشد
به گزارش ایسنا، افشین شریعت در "همایش آشنایی با دانشگاه علم و صنعت ایران و نکات طلایی در انتخاب رشته صحیح" و روز باز این دانشگاه، با اشاره به شعار "دانشگاه علم و صنعت خانه همیشه تو است" که خطاب به فارغ التحصیلان گفته می‌شود، اظهار کرد: این دانشگاه ۷۰ هزار فارغ‌التحصیل دارد و جمع زیادی هر ساله به ما می‌پیوندند.
وی با بیان اینکه همایش امروز حاصل فعالیت جمعی دانشجویی است، تأکید کرد: بزرگ‌ترین سرمایه ما، دانشجویان و جمع پرامیدی است که هر سال به ما می‌پیوندند.
معاون فرهنگی دانشگاه علم و صنعت ایران خاطرنشان کرد: نظرسنجی سال ۹۶ دانشگاه نشان می‌داد ۸۰ درصد دانشجویان کارشناسی، ۹۰ درصد دانشجویان ارشد و ۹۵ درصد دانشجویان دکتری شاغل هستند.
شریعت افزود: دانشگاه علم و صنعت ایران این افتخار را دارد که بیش از ۳۰ درصد دانشجویان ممتاز کارشناسی را مستقیماً و بدون کنکور وارد مقطع ارشد می‌کند؛ ضمن آن که این دانشجویان در صورت ممتازی در مقطع ارشد نیز می‌توانند بدون کنکور وارد مقطع دکتری شوند.
انتخاب رشته‌های علوم پایه شاخص رشدیافتگی یک کشور است
علی عبدالعالی، مدیر ارتباط با مدارس دانشگاه علم و صنعت ایران و دانشیار دانشکده مخابرات این دانشگاه نیز در این مراسم به سخنرانی پرداخت و تأکید کرد: تقسیم‌بندی رشته‌ها به برق، مکانیک، کامپیوتر و… مربوط به ۵۰ سال پیش است؛ این در حالی است که تمام این رشته‌ها مبتنی بر ریاضی و فیزیک بوده و زمانی که ۱۰۰ نفر برتر کنکور رشته‌های علوم پایه را انتخاب کنند، این موضوع یک شاخص رشدیافتگی به حساب می‌آید.
وی با اشاره به اینکه دنیای فردا، دنیای میان‌رشته‌ای است، گفت: طی ۲۰ سال آینده، ۷۰ درصد مشاغل ربطی به رشته‌های تحصیلی ما ندارد.
دانشیار دانشکده مخابرات دانشگاه علم و صنعت ایران تشریح کرد: ۵۰ سال گذشته تکنولوژی‌های امروز برای ما غیرقابل باور بود، در حالی که امروز هم چنین عکس‌العملی را به تکنولوژی‌های آینده نشان می‌دهیم. در حالی که ارتباط تصویری از طریق موبایل با کسی که آن طرف دنیاست، برای مادربزرگ ما غیرقابل باور بوده است، ما نیز باید امروز بدانیم که به عنوان مثال موضوع نامرئی‌سازی ۲۰ سال دیگر یک موضوع فوق‌العاده ساده است و عینک ضد نامرئی هم به عنوان ضد آن به وجود خواهد آمد.
عبدالعالی در پایان با اشاره به رتبه اول دانشگاه علم و صنعت ایران در بین سایر دانشگاه‌ها در رتبه‌بندی سال ۲۰۱۸ تایمز، از انتخاب رشته بر مبنای تصور "پول‌ساز" بودن رشته‌ها انتقاد و تأکید کرد: پردرآمد بودن افراد بسته به هوش اجتماعی آن‌هاست و روابط اجتماعی بالا در میزان درآمد تأثیر دارد.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی