fa آموزش های مهارتی در اشتغال افراد تاثیرگذار است رئیس مرکز علمی کاربردی ماشین سازی تبریز گفت: آموزش های مهارتی دانشگاه های نسل جدید به ویژه مراکز علمی کاربردی در اشتغال افراد بسیار تاثیرگذار است. 8/14/2019 4:33:37 PM 8/14/2019 4:33:35 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
رئیس مرکز علمی کاربردی ماشین سازی تبریز:

آموزش های مهارتی در اشتغال افراد تاثیرگذار است

رئیس مرکز علمی کاربردی ماشین سازی تبریز گفت: آموزش های مهارتی دانشگاه های نسل جدید به ویژه مراکز علمی کاربردی در اشتغال افراد بسیار تاثیرگذار است.
چهارشنبه 23 مرداد 1398 ساعت 16:33
آموزش های مهارتی در اشتغال افراد تاثیرگذار است
موسی فیروزی در گفت‌و‌گو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، اظهار کرد: مرکز آموزش علمی کاربردی ماشین سازی تبریز در سال 1375 تاسیس شده و در محل مرکز آموزش ماشین سازی تبریز که یک مرکز آموزشی با قدمت 50 ساله است، قرار دارد.
وی افزود: در این مرکز در حال حاضر 600  دانشجو مشغول به تحصیل بوده و در هر ترم حدود 70 الی 90 مدرس برای این دانشجویان تدریس می کنند؛ همچنین تعداد دانش آموختگان این مرکز بالغ بر 2500 نفر است.
فیروزی در خصوص امکانات و فضای مرکز آموزش علمی کاربردی ماشین سازی تبریز، گفت: این مرکز دارای فضای بیش از 14 هزار متر مربع، کارگاه ها و آزمایشگاه های مجهز، متعدد و در نوع خود منحصر به فرد است.
وی افزود: کارگاه آسانسور این مرکز و همچنین کارگاه های مکانیک و ماشین افزار آن به علت قرار گرفتن در محیط شرکت ماشین سازی تبریز به عنوان شرکت تولید کننده های ماشین افزار، در استان منحصر به فرد و مثال زدنی است.
رئیس مرکز علمی کاربردی ماشین سازی تبریز با اشاره به مقام ها و افتخارات کسب شده این دانشگاه در حوزه های مختلف، بیان کرد: مرکز علمی کاربردی ماشین سازی تبریز در سال های 1385 و 1390 در بین 850  مرکز علمی کاربردی در کشور، موفق به کسب مقام نمونه کشوری شده، در حوزه فرهنگی جزو مراکز فعال و رتبه های ممتازی را در زمینه های تحصیلی دارد.
وی با بیان این‌ که مهارتی بودن آموزش های این مرکز از ویژگی های منحصر بفرد آن است، اظهار کرد: آموزش های این مرکز به معنای واقعی کلمه مهارتی بوده و دانشجویان فارغ التحصیل مقاطع و رشته های مختلف آن می توانند ضمن کارآفرین بودن، در اشتغال موفق شوند.                  
فیروزی افزود: آموزش ها بیشتر به صورت کارگاهی بوده و دانشجویان علاقه مند به حوزه های فنی می توانند در این دوره ها شرکت کرده و در حوزه اشتغال موفق شوند.          
وی با اشاره به رشته هایی که در این مرکز آموزش داده می شوند، گفت: در این مرکز دوره های فنی همچون مکانیک، برق الکترونیک، خودرو، آسانسور و به تازگی رشته های ورزشی برگزار می شود.
فیروزی افزود: دانشجویان از طریق سازمان سنجش برای دوره های مهر و بهمن ماه در مقاطع کاردانی و کارشناسی پذیرش می شوند.
رئیس مرکز علمی کاربردی ماشین سازی تبریز با اشاره به امتیازاتی که در این مرکز برای دانشجویان در نظر گرفته شده است، بیان کرد: وجود کارگاه ها و آزمایشگاه های مجهز و پیشرفته، فضای آموزشی وسیع، امکاناتی همچون کتابخانه وسیع، سایت های کامپیوتر، زمین سبز، دستگاه های برش و تراش از امتیازات ویژه برای پذیرفته شدگان بوده و همچنین فضای آموزشی موجود در این مرکز می تواند دانشجویان را به صورت مهارتی به بار آورد.
وی در خصوص امکانات این مرکز آموزشی از لحاظ همجواری با صنعت، اظهار کرد: این مرکز دارای رشته به روز نوآوری آسانسور وابسته به صنایع بوده و تنها مرکزی است که در مقطع کاردانی و کارشناسی در این رشته خروجی دارد.
فیروزی افزود: فارغ التحصیلان ما به عنوان مهندسان آسانسور فعالیت می کنند؛ همچنین این مرکز با داشتن مرکز نوآوری آسانسور فضای مناسبی را در اختیار علاقه مندان به این حوزه قرار می دهد.
رئیس مرکز علمی کاربردی ماشین سازی تبریز در خصوص امکانات کارگاهی این مرکز، بیان کرد: وجود کارگاه های حوزه صنعت ماشین افزار همچون تولید قطعات صنعتی، تعمیر ماشین افزار‌ها، برنامه ریزی و اپراتوری در کنار مرکز نوآوری آسانسور، یک مزیت نسبی اصلی بوده که منحصر به این مرکز است.
وی با اشاره به فعالیت های مرکز علمی کاربردی ماشین سازی تبریز در خصوص موضوع کارآفرینی، گفت: هر دانشجوی مشغول به تحصیل در این مجموعه در صورت علاقه مندی می تواند به طور قطع کارآفرین شود؛ اغلب دانشجویانی که در حال حاضر به کارآفرینی وارد می شوند، یا خود کارآفرین شده و یا آموزش دیده و کارآفرینی را توسعه می دهند.
فیروزی افزود: مرکز علمی کاربردی ماشین سازی تبریز در کنار چرخه ای کامل از حوزه های صنعتی به ویژه ماشین افزار، خودرو، آسانسور و همچنین ورزش، دارای دفتر کار آفرینی نیز است.
وی با اشاره به اهمیت توجه به موضوع کارآفرینی، اظهار کرد: امروزه جامعه به سمتی می رود که فرد برای موفقیت باید مهارت داشته و تنها با داشتن مدرک نمی توان موفق شد؛ جوانان در صورتی که به کیفیت تحصیل خود توجه نکنند، نباید به آینده خود امیدوار باشند.
فیروزی افزود: به جوانان و کسانی که می خواهند دانشجو شوند توصیه می کنم که به دنبال شغل پشت میز نشینی نبوده و به حوزه های کارآفرینی اهمیت ویژه ای قائل شوند؛ فرد خلاق و دارای مهارت ضمن ایجاد شغل برای خود می تواند برای صد‌‌ها هزار نفر ایجاد اشتغال کند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که افراد اراده کنند کسب تمامی مهارت های لازم در این خصوص در دانشگاه های علمی کاربردی به صورت ساده امکان پذیر بوده و تمام امکانات موجود در این مراکز در اختیار دانشجویان است.
گفتنی است؛ ثبت نام دوره های کاردانی مراکز علمی کاربردی از بیست و هفتم مرداد ماه و کارشناسی، از دوم شهریور ماه آغاز می شود؛ علاقه مندان می توانند جهت ثبت نام به سایت سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنند.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی