fa دانشگاه‌ها باید طرح‌های پژوهشی دارای اعتبار داشته باشند وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از شرط این وزارتخانه برای افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه‌ها خبر داد که از سال تحصیلی ۱۴۰۰ – ۹۹ اعمال می‌شود. 9/7/2019 11:27:20 AM 9/7/2019 11:27:09 AM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
شرط وزارت علوم برای افزایش پذیرش دانشجو؛

دانشگاه‌ها باید طرح‌های پژوهشی دارای اعتبار داشته باشند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از شرط این وزارتخانه برای افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه‌ها خبر داد که از سال تحصیلی ۱۴۰۰ – ۹۹ اعمال می‌شود.
چهارشنبه 13 شهریور 1398 ساعت 11:27
دانشگاه‌ها باید طرح‌های پژوهشی دارای اعتبار داشته باشند
«منصور غلامی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای دانشگاه ها و اعضای هیات علمی یک ظرفیت پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری تعیین کرده است که دانشگاه ها سعی بر رعایت این ظرفیت دارند.
وی افزود: در مواردی که دانشگاه ها به دنبال ظرفیت بیشتر برای پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی باشند فقط از طریق طرح های پژوهشی دارای اعتبار می توانیم به دانشگاه ها ظرفیت بیشتر اختصاص دهیم.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به این شرط تاکید کرد: دانشگاه ها فقط  به شرطی امکان ظرفیت بیشتر دارند که از صنعت و مراکز دیگر طرح پژوهشی و اعتبار داشته باشند تا از محل آن پایان نامه های دانشجویان مورد حمایت قرار گیرد.
غلامی با بیان اینکه کنترل ظرفیت پذیرش دانشجو در اختیار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است، خاطرنشان کرد: این شرط همراه با استانداردهایی است که برای هر عضو هیات علمی تعریف می شود.
وی گفت: این شرط جدید است و دانشگاه ها هر زمان در قالب این طرح به دنبال افزایش ظرفیت باشند وزارت علوم اقدام می کند.
وزیر علوم اعلام کرد که امسال فرصت افزایش ظرفیت ها برای سال تحصیلی پیش رو به پایان رسیده است و این شرط از سال تحصیلی آینده اعمال می شود.
بر اساس آخرین آمار موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی، بدون احتساب ورودی های جدید دانشگاه ها برای سال تحصیلی جدید، هم اکنون ۲۵۸ هزار و ۱۶۹ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد، ۷۱ هزار و ۶۰۹ دانشجو در دوره دکتری حرفه ای و ۸۶ هزار و ۱۳۱ نفر در دکتری تخصصی مشغول به تحصیل هستند.
این در حالی است که مجتبی شریعتی نیاسر معاون سابق آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بارها اعلام کرده است که کشور به این تعداد دانشجوی دکتری نیازی ندارد.
از سوی دیگر معاونت آموزشی این وزارتخانه در واپسین روزهای اسفندماه ۹۷ با ابلاغ دستورالعملی به دانشگاه ها اعلام کرد که برای کیفیت بیشتر دوره های دکتری، دانشگاه ها از سال تحصیلی پیش رو ارزشیابی می شوند.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی