fa دستورالعمل برنامه پزشک خانواده نیازمند اصلاح است مدیرکل دفترخدمات عمومی سازمان بیمه سلامت، بر اصلاح دستورالعمل برنامه پزشک خانواده تاکید کرد و گفت: ۶ ماهه دوم سال فرصت مناسبی برای طراحی مدل، برنامه ریزی اجرایی، هماهنگی با مجلس و دولت است. 9/7/2019 12:16:07 PM 9/7/2019 12:15:32 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
مدیرکل دفترخدمات عمومی سازمان بیمه سلامت؛

دستورالعمل برنامه پزشک خانواده نیازمند اصلاح است

مدیرکل دفترخدمات عمومی سازمان بیمه سلامت، بر اصلاح دستورالعمل برنامه پزشک خانواده تاکید کرد و گفت: ۶ ماهه دوم سال فرصت مناسبی برای طراحی مدل، برنامه ریزی اجرایی، هماهنگی با مجلس و دولت است.
دوشنبه 11 شهریور 1398 ساعت 12:15
دستورالعمل برنامه پزشک خانواده نیازمند اصلاح است
به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا میرزایی، افزود: نکته حائز اهمیت در اجرای برنامه پزشک خانواده شهری که این روزها در دستور کار وزارت بهداشت و سازمان‌های بیمه گر است، بحث مدل اجرایی و تامین اعتبارات لازم این برنامه است.
وی ادامه داد: اولین الزام اجرای برنامه پزشک خانواده شهری تاکید جدی تولیت نظام سلامت، اعتقاد قلبی و عزم راسخ معاونت‌های وزارت بهداشت است و دومین موضوع مساعدت شخص رئیس جمهور و تصویب آن در هیات دولت و اختصاص اعتبار است. اگر قرار باشد از سال آینده این برنامه در یک سوم کشور اجرا شود، قائدتا حداقل به ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
مدیرکل دفترخدمات عمومی سازمان بیمه سلامت گفت: برای اجرای پزشک خانواده نیاز به یک ساختار تشکیلاتی در مجموعه وزارت بهداشت است. ستاد اجرایی باید هر هفته فعال شود و کمیته‌های فنی بدین منظور تشکیل شود. سازمان‌های بیمه‌گر پایه نیز  باید با وزارت بهداشت همکاری داشته باشند و لازم است از تجربه دو استان اجرا کننده این برنامه استفاده شود. بی شک مجلس نیز باید حمایت لازم را از اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع داشته باشد.
وی اظهار کرد: با توجه به فراهم شدن زیرساخت‌های خدمات الکترونیک از جمله نظام ارجاع الکترونیک ، نسخه نویسی، رسیدگی به اسناد، استحقاق سنجی الکترونیک و تامین فضای فیزیکی و تجهیزات در کشور برای اجرای برنامه پزشک خانواده در سال ۹۹ مانعی وجود ندارد و می‌توان این اقدام را در چند استان دیگر آغاز کرد.
میرزایی گفت: با توجه به تجربه‌ اجرای مدل‌های مختلف برنامه پزشک خانواده در استان‌ها به نظر می‌رسد که بهترین مدل برای اجرای برنامه پزشک خانواده، مدل اصلاح شده استان فارس و مازندران است. با توجه به مشکلات اجرایی که این دو استان دارند لازم است که تمام موارد بررسی و در دستورالعمل جدید گنجانده شود. این دستورالعمل می تواند مکمل دستورالعمل ۰۲ باشد که در آن مقطع توسط هیات دولت مصوب شده بود.
مدیرکل دفترخدمات عمومی سازمان بیمه سلامت افزود: وزارت بهداشت باید از نظر کارشناسان فنی سایر حوزه ها از جمله سازمان بیمه سلامت، تامین‌اجتماعی و استان‌هایی که در آن نظام ارجاع اجرا می‌شود، استفاده کند تا برای اجرای این برنامه در سایر استان‌ها مدل کاربردی کامل و بی نقصی داشته باشیم.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی