fa زمان ثبت نام و برگزاری آزمون وکالت مشخص شد رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران( اسکودا) با اشاره به جذب ۳۴۵۱ نفر در آزمون وکالت سال جاری، زمان ثبتنام و برگزاری آزمون وکالت 98 را مشخص کرد. 9/8/2019 9:27:56 AM 9/8/2019 9:27:39 AM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
با اعلام سهمیه های استانها برای جذب 3451 کارآموز

زمان ثبت نام و برگزاری آزمون وکالت مشخص شد

رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران( اسکودا) با اشاره به جذب ۳۴۵۱ نفر در آزمون وکالت سال جاری، زمان ثبتنام و برگزاری آزمون وکالت 98 را مشخص کرد.
شنبه 9 شهریور 1398 ساعت 09:27
زمان ثبت نام و برگزاری آزمون وکالت مشخص شد
به گزارش خبرنگار بازارکار، مرتضی شهبازی نیا، رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران(اسکودا)  با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود جدول مقایسه ظرفیت پذیرش کانون های وکلا در سال های ۹۶ تا ۹۸ را منتشر کرد.
بر اساس این جدول در سال جاری ۳۴۵۱ نفر در ۲۵ کانون سراسر کشور جذب می شوند و کانون وکلای دادگستری مرکز با جذب ۱۵۰۰ کارآموز وکالت بیشترین و کانون چهارمحال و بختیاری با جذب۱۴ کارآموز کمترین جذب را در آزمون وکالت سال ۹۸ دارد.
شهبازی نیا با اعلام اینکه آزمون وکالت سال 98 روز جمعه 8 آذر ماه برگزار میشود اعلام کرد: آگهی ثبتنام از داوطلبان 25 شهریور ماه منتشر خواهد شد و داوطلبان از تاریخ 7 مهرماه لغایت 17 مهرماه فرصت ثبتنام در این آزمون را دارند.
رئیس اسکودا پیش از این اعلام کرده بود که امسال با تصویب هیات عمومی اتحادیه اسکودا قرار شد که آزمون وکالت آسیب شناسی و راهکارهای ارتقای کیفی آزمون بررسی شود. در این خصوص یک کارگروه  تشکیل شد و گزارش هم داده است اما این گزارش و پیشنهادهای آن در آزمون سال ۹۸ اعمال نمی شود زیرا باید در هیات عمومی که در آبانماه در شیراز برگزار می شود، مصوب شود.
رئیس اتحادیه اسکودا افزود: سال ۹۹ احتمالا تغییراتی در آزمون خواهیم داشت اما امسال تلاش میکنیم دقت در برگزاری آزمون را افزایش دهیم.
شهبازی نیا گفت: امسال برای اینکه از دغدغه داوطلبان کاسته شود تصمیم گرفتیم قوانین و مقرراتی که  سوالات در حوزه آنها مطرح می شود، اعلام کنیم. برای مثال در حوزه حقوق مدنی صدها قانون وجود دارد که در زمینه های مختلف است و این امکان وجود دارد که طراحان سوال از قلمرو هر یک از این قوانین سوال مطرح کنند اما با  هماهنگیهای انجام شده، برخی از قوانین مهم و روز در هر حوزه ای را مشخص کردیم و در دسترس داوطلبان قرار دادیم تا تمرکز مطالعاتی داوطلبان افزایش یابد.
رئیس اتحادیه اسکودا گفت: البته این امکان وجود ندارد که اتحادیه کتابهایی را به عنوان منابع آزمون معرفی کند اما همیشه اعلام کرده ایم که سوالات آزمون از قوانین و آرای وحدت رویه طرح میشود و سعی میکنیم از آرایی که حقوقدانان در مورد آنها اختلاف نظر دارند، سوال طرح نشود هر چند استثنا گاهی ممکن است از این موارد هم سوالاتی مطرح شود.
وی درباره افزایش مدت زمان آزمون افزود: امسال هم  مانند سال قبل ۱۵ دقیقه زمان آزمون افزایش می یابد تا از اضطراب داوطلبان کاسته شود.
شهبازی نیا درباره امنیت و سلامت برگزاری آزمون وکالت گفت: با اطمینان و با استناد به نظر سازمان سنجش اعلام می کنم که سازمان سنجش بالاترین استاندارد امنیتی در میان همه آزمون ها را به آزمون وکالت اختصاص داده است و منظم ترین و سالم ترین آزمون است و مطلقا هیچ فسادی در مورد این آزمون وجود ندارد اما ممکن است افرادی برای سوداگری مطالب کذبی عنوان کنند اما داوطلبان باید هوشیار باشند.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی