fa پیشنهاد سازمان نظام روانشناسی برای طرح روانشناس خانواده رئیس سازمان نظام روانشناسی گفت: ما به وزارت بهداشت پیشنهاد کردیم همانطور که پزشک خانواده وجود دارد طرح روانشناس خانواده نیز مطرح شود. 10/13/2019 4:23:26 PM 10/13/2019 4:23:17 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
رئیس سازمان اعلام کرد:

پیشنهاد سازمان نظام روانشناسی برای طرح روانشناس خانواده

رئیس سازمان نظام روانشناسی گفت: ما به وزارت بهداشت پیشنهاد کردیم همانطور که پزشک خانواده وجود دارد طرح روانشناس خانواده نیز مطرح شود.
یکشنبه 21 مهر 1398 ساعت 16:23
پیشنهاد سازمان نظام روانشناسی برای طرح روانشناس خانواده
به گزارش مهر، دکتر محمد حاتمی امروز در مراسم رونمایی از طرح پایش سلامت روان دانشجویان علوم پزشکی در وزارت بهداشت گفت: دانشجویان از گروه های در معرض خطر هستند چرا که در سنی قرار دارند سن استقلال طلبی، جدایی از خانواده و ورود به دنیای جدید است و در این سن افراد اضطراب های درونی و بیرونی را تجربه می کنند. ضمن اینکه آینده کشور در گرو سلامت جسم و روان دانشجویان است.
وی افزود: وزارت بهداشت باید فرماندهی موضوعات آسیب های اجتماعی را برعهده بگیرد و یکی از دلایل گسترده شدن آسیب های اجتماعی در جامعه ناهماهنگی ها است.
رئیس سازمان نظام روانشناسی با اشاره به لزوم توجه به آسیب های اجتماعی، یادآور شد: مهمترین تهدیدی که ممکن است جامعه را دهه پنجم انقلاب اسلامی تجربه کند، تهدید سلامت فکر و اندیشه و خانواده است. در برخی از شاخص ها وضعیت نگران کننده است.
وی گفت: با توجه به رشد فزاینده فناوری ها، تنهایی در جوانان زمینه ساز بحران های مهمی است. همچنین بالارفتن سن ازدواج از روستاها تا تهران، کاهش سن اعتیاد به زیر ۱۴ سال، ایجاد هویت های ناپایدار در نوجوانان و اینکه از هر ۴ ازدواج یکی به طلاق می انجامد از جمله این بحران ها است. بنابراین باید پیشگیری را از زمان مدرسه آغاز کنیم.
حاتمی خاطرنشان کرد: سلامت روان جامعه را باید افزایش دهیم. مردم به بسیاری از اختلالات آگاه نیستند و آموزش موجب می شود که سلامت روان افزایش یابد. باید مسئله رفتار سالم را در جامعه نهادینه کنیم و یک عزم ملی می طلبد.
وی گفت: مخاطب ما باید ۸۰ میلیون نفر جمعیت کشور باشد تا بتوانیم رفتار سالم و حفظ و ارتقا سلامت روان را گسترش دهیم.
رئیس سازمان نظام روانشناسی یادآور شد: نکته بسیار مثبتی که از ۱۰ سال گذشته آغاز شده است نشان می دهد مراجعه به مشاوره و روانشناسی برای مردم عادی شده و از انگ زنی دور شده است. نگرش مردم نسبت به روانشناسی و مشاوره افزایش پیدا کرده است.
وی گفت: باید مشاوره و روانشناسی را اقشار آسیب پذیر و در شهرهای کوچک نیز تسری بدهیم.
حاتمی افزود: ما در بیمه سلامت بحث خدمات روانشناسی و مشاوره را از وزیر بهداشت درخواست کرده ایم تا خدمات اجتماعی برای استفاده اقشار آسیب پذیر از روانشناسی و مشاوره فراهم شود.
وی افزود: اکنون ۵ هزار مرکز خدمات مشاوره در کشور وجود دارد که البته این مراکز باید نظارت کافی نیز داشته باشند.
رئیس سازمان نظام روانشناسی گفت: مشاوره و روانشناسی یکی از نیازهای اولیه مردم است و مردم نیز این علم را دوست دارند و دلیل این است که در نمایشگاه کتاب سال گذشته، دومین تیراژ کتاب بعد از رمان و قصه، کتاب های روانشناسی است. ۳۴ درصد فضای مجازی نیز به موضوعات روانشناسی و رفتار خانواده اختصاص دارد.
وی با اشاره به همکاری سازمان نظام روانشناسی برای ارائه طرح های جدید سنجش سلامت روان، گفت: در حال حاضر سنجش سلامت برای کسانی که می خواهند گواهینامه رانندگی بگیرند در حال همکاری با مجلس و نیروی انتظامی هستیم و در طرح دیگری قصد داریم یک روانشناس در دادگاه در کنار مشاوره حقوقی برای احقاق حق بهتر مردم حضور داشته باشد.
حاتمی افزود: همچنین در وزارت بهداشت نیز پیشنهاد کرده ایم که یک روانشناس در بیمارستان ها و بالین بیماران نیز حضور یابد.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی