fa معاونت توسعه کارآفرینی وزارت تعاون و دفتر برنامه های توسعه سازمان ملل تفاهم نامه همکاری امضا کردند معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نماینده مستقردفتر برنامه های توسعه سازمان ملل متحد( UNDP) در جمهوری اسلامی توافق نامه همکاری امضا کردند. 10/15/2019 2:28:13 PM 10/15/2019 2:28:02 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
با هدف اشتغالزایی و توسعه ؛

معاونت توسعه کارآفرینی وزارت تعاون و دفتر برنامه های توسعه سازمان ملل تفاهم نامه همکاری امضا کردند

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نماینده مستقردفتر برنامه های توسعه سازمان ملل متحد( UNDP) در جمهوری اسلامی توافق نامه همکاری امضا کردند.
سه‌شنبه 23 مهر 1398 ساعت 14:28
معاونت توسعه کارآفرینی وزارت تعاون و دفتر برنامه های توسعه سازمان ملل تفاهم نامه همکاری امضا کردند
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، "عیسی منصوری"  و "کلدیو پرووایدز " توافق نامه فنی مبتنی بر آغاز فعالیت هایی در جهت انجام اقدامات پایلوت پیرامون رشد اشتغال در جوامع محلی را امضا کردند.
گفتنی است ؛ در این توافق نامه بر اساس تجارب پیشین UNDP در ارتباط با توسعه روستایی ایران و با توجه به اینکه UNDP پروژه های زیادی در جهت کاهش ریسک و از بین بردن مشکلات ناشی از حوادث طبیعی با دولت های مختلف انجام داده است،  بر طراحی و اجرای بهبود معیشت و اقتصاد مناطق آسیب دیده ناشی از سیل سال های 97و 98 تمرکز شده است. همچنین، این همکاری شامل آموزش سیاستگذاران و عوامل توانمند ساز دولت نیز خواهد بود.
گفتنی است اقدامات و مداخلات توسعه ای یکی از جهت گیری های اصلی وزارت تعاون  ، کار و رفاه اجتماعی  برای توسعه کسب و کار و اشتغال در طی سال های اخیر بوده است. در همین چارچوب، استفاده از تجارب و ظرفیت های آژانس¬های سازمان ملل در پیشبرد برنامه های اشتغال درمناطق مختلف کشور، گامی مهم تلقی می¬شود.
همچنین بنا بر این است که  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری برنامه توسعه سازمان ملل (UNDP)، اقدامات عملیاتی توسعه کسب و کار و اشتغال، به خصوص در مناطق کمتر توسعه یافته را دنبال کند، ضمن آنکه با توجه به حادثه سیل فروردین سال 1398، احیاء و بازسازی کسب و کارها دراستان های سیل زده،ضروری است. تجارب قبلی UNDP در جهت کاهش ریسک و از بین بردن مشکلات ناشی از حوادث طبیعی، می تواند در این مسیر کمک کند . با این رویکرد، این موضوع با توافقنامه مذکور مبنی بر آغاز فعالیت هایی در جهت اقدامات فاز اول در جوامع محلی استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، مازندران، گلستان و لرستان، منعقد شد
شایان ذکر است تیم اجرایی پروژه در دفتر مرکزی در تهران و در معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال،مستقر می شود  و UNDPنیز مسئول ارائه خدمات فنی ، تضمین و پشتیبانی پروژه (شامل آموزش سیاستگذاران و عوامل توانمند ساز و ...) است . انتظار بر این است طی دو سال آینده، با توجه به خدمات فنی و پشتیبانی UNDP، فازهای بعدی این تفاهم نامه نیز در سطوح تمام  استان ها عملیاتی شود.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی