fa وزارت بهداشت با تامین بودجه تکنسین‌های سلامت دهان و دندان را استخدام می‌کند نماینده فارغ‌التحصیلان تکنسین سلامت دهان و دندان گفت: بر اساس پیگیری‌ها و مکاتبات مستمر، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طبق دستورالعمل تدوین‌شده تکنسین‌های سلامت دهان و دندان را تا دو هفته دیگر استخدام می‌کند. 10/15/2019 2:28:54 PM 10/15/2019 2:28:28 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
سپه‌وند:

وزارت بهداشت با تامین بودجه تکنسین‌های سلامت دهان و دندان را استخدام می‌کند

نماینده فارغ‌التحصیلان تکنسین سلامت دهان و دندان گفت: بر اساس پیگیری‌ها و مکاتبات مستمر، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طبق دستورالعمل تدوین‌شده تکنسین‌های سلامت دهان و دندان را تا دو هفته دیگر استخدام می‌کند.
سه‌شنبه 23 مهر 1398 ساعت 14:28
وزارت بهداشت با تامین بودجه تکنسین‌های سلامت دهان و دندان را استخدام می‌کند
به گزارش آنا، از سال گذشته فارغ التحصیلان رشته سلامت دهان و دندان به دلیل مشخص نشدن تکلیف استخدامی و تعیین نشدن ردیف شغلی دست به اعتراض‌های متعددی زدند. از اجتماع در روبه روی وزارت بهداشت گرفته تا اجتماع در روبه روی مجلس شورای اسلامی که تا به امروز نتیجه مطلوبی نداشته و به تعداد ۲۶۰۰ نفر از این فارغ التحصیلان همچنان در انتظار تعیین ردیف شغلی هستند.
در این رابطه اشکان سپهوند در گفتگو با خبرنگار آنا گفت: بر اساس پیگیری‌ها و مکاتبات مستمر با مقامات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی معاونت بهداشتی این وزارت طبق دستورالعمل تدوین‌شده تکنسین‌های سلامت دهان و دندان را تا دو هفته دیگر استخدام می‌کند.
وی ادامه داد: در این دستورالعمل محل به‌کارگیری، عنوان به‌کارگیری، نوع قرارداد و شرح وظایف عنوان‌شده و به شرح وظایف در ۱۰ بند اشاره‌شده است. اعتبارات به‌کارگیری تکنسین‌های سلامت دهان و دندان به‌صورت قرارداد خرید خدمت در قالب پزشک خانواده روستایی و جهت تأمین منابع آن برای جذب این افراد به سرجمع اعتبارات روستایی اضافه‌شده است که معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت متبوع مسئول تأمین اعتبار و عقد قرارداد خواهد بود.
نماینده فارغ‌التحصیلان تکنسین سلامت دهان و دندان افزود: این دستورالعمل پس از تصویب در کمیسیون تعهدات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با امضای معاونین حقوقی، توسعه، آموزشی، درمان، بهداشت و مدیرکل دفتر بازرسی و ارزیابی عملکرد، به تأیید مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسیده و دستور ابلاغ آن به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور صادرشده است.
وی اظهار کرد: همچنین در نشست اخیر کمیسیون تعهدات وزارت بهداشت موضوع اعلام نیاز مجدد دانشگاه‌ها برای به‌کارگیری و اجرای تعهدات کاردانان بومی سراسر کشور مطرح شد. در صورت اعلام نیاز دانشگاه‌های علوم پزشکی به تعهدات افراد مذبور اعتبارات لازم از سوی معاونت توسعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأمین خواهد شد.
سپه‌وند تصریح کرد: بابیان این‌که در رابطه با تکنسین‌های سلامت بر اساس دستورالعمل مشارالیه عمل خواهد شد، ادامه داد: بسیاری از دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور علت جذب نکردن کاردانان بومی را نبود بودجه عنوان کرده‌اند، که پس از ابلاغ این دستورالعمل تا دوهفته آتی مشکل بودجه حل‌شده و محل تأمین اعتبار آن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهد بود.
نماینده فارغ‌التحصیلان تکنسین سلامت دهان و دندان ابراز امیدواری کرد، پس از ابلاغ این دستورالعمل طی دو هفته آینده کلیه کاردان‌های بومی ازجمله تکنسین‌های سلامت دهان و بهداشت عمومی کلیه گرایش‌ها به کار گرفته شوند.
سپه وند گفت: موضوع تعیین ردیف شغلی و پست سازمانی ویژه تکنسین‌های سالمت دهان نیز در دستور کار معاونت توسعه و نیروی انسانی وزارت بهداشت قرارداد که طی دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یک هزار نفر از تکنسین‌های سلامت دهان و دندان در اولین مجوز استخدامی وزارت بهداشت از سازمان امور استخدامی و سازمان برنامه‌وبودجه به‌صورت پیمانی جذب خواهند شد.
وظایف تکنسین سلامت دهان در مراکز خدمات جامع سلامت معاونت بهداشتی با عنوان مراقب سلامت دهان (دستیار دندان‌پزشک) مستند بر برنامه آموزشی دوره کاردانی رشته تکنسین سلامت دهان مصوب شصتمین جلسه شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی مورخ ۱۷/۰۳/۹۴ به شرح زیر است:
 سطح آگاهی عمومی جامعه به‌ویژه گروه‌های هدفی را درزمینه روش‌های سالم نگاه‌داشتن دندان‌ها افزایش دهند.
ش درست مسواک زدن، ماساژ لثه و استفاده از وسایل بهداشتی را در آموزش‌های چهره به چهره و جمعی به مخاطبین خود بیاموزند.
به‌طور درست و بامهارت بالا برای جامعه تحت پوشش خود و به‌ویژه گروه‌های هدف خدمات جرم‌گیری دندان و صاف کردن سطح ریشه را انجام دهند.
مطالعات ساده و بررسی وضع موجود سلامت دهان جامعه خود را انجام داده و نتایج توصیفی آن را گزارش کنند.
در اجرای برنامه‌های ملی سلامت دهان در حیطه وظایف خود همکاری فعال داشته باشند.
در مراکز ارائه خدمات دندان‌پزشکی به دندان‌پزشک کمک کنند.
در مراکز ارائه خدمات دندان‌پزشکی کنترل عفونت را مدیریت نماید و در اجرای آن همکاری نماید.
آموزش تغذیه سالم را به گروه‌های هدف ارائه دهد.
 معاینات بدو ورود به مدرسه دانش آموزان و معاینات ادواری را برای آنان انجام دهد و نتایج مسابقات را به مسئولین در مدرسه و مسئول تیم ارائه خدمات سلامت دهان (دندان‌پزشک) ارائه دهد.
روش‌های مختلف استفاده از فلوراید را آموزش داده و برای گروه‌های هدف اقدام به فلوراید تراپی کند.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی