fa ایجاد کارگروه تخصصی در جهت رونق اقتصادی شرکت‌های دانش بنیان نشست هم اندیشی و کارگروه تخصصی حل مشکلات شرکتهای دانش بنیان و استفاده بهینه از ظرفیت های این شرکت‌ها با حضور مدیرکل ثبت شرکتهای سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و جمعی از فعالان این حوزه برگزار شد. 10/15/2019 2:29:41 PM 10/15/2019 2:29:16 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
مدیرکل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری خبر داد

ایجاد کارگروه تخصصی در جهت رونق اقتصادی شرکت‌های دانش بنیان

نشست هم اندیشی و کارگروه تخصصی حل مشکلات شرکتهای دانش بنیان و استفاده بهینه از ظرفیت های این شرکت‌ها با حضور مدیرکل ثبت شرکتهای سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و جمعی از فعالان این حوزه برگزار شد.
سه‌شنبه 23 مهر 1398 ساعت 14:29
ایجاد کارگروه تخصصی در جهت رونق اقتصادی شرکت‌های دانش بنیان
به گزارش سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، در این نشست که در محل اداره کل ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری برگزار شد، مرتضی ادب مدیرکل ثبت شرکت ها با بیان اینکه حمایت از ساختار شرکت های دانش بنیان و حل مشکلات آنها از سیاست های اصلی قوه قضاییه است، گفت: حل مشکلات شرکت های دانش بنیان و استفاده از ظرفیت آنها کمک بسیاری در جهت توسعه زیرساختهای بالنده قوه قضاییه می کند.
وی در ادامه اشاره به تشکیل کارگروه مستقلی توسط اداره کل ثبت شرکتها در این خصوص از ادامه فعالیت این کارگروه ها با حضور تمامی بخش های مرتبط از قبیل سازمان بورس، سازمان امور مالیاتی و سازمان تـأمین اجتماعی با ساختار شرکت های دانش بنیان خبر داد و افزود: ماحصل انجام این جلسات، تعیین و تبیین دستورالعمل برای همکاری حداکثری و تقویت عملکرد فعالان کسب و کار در حوزه دانش بنیان است.
مدیرکل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری اظهار داشت: پژوهش فی مابین دستگاهها در رابطه با کارکردها و ایجادیک ساختار ارائه خدمات منابع در رابطه با شرکت های دانش بنیان، قطعاً باعث اعتلای اقتصاد دانش بنیان و استفاده بهینه از ظرفیت فناوری های جدید می گردد.
وی با اشاره به تصمیمات گرفته شده در این کارگروه در خصوص رتبه بندی، اعتبارسنجی و تسهیل در خدمات ثبتی شرکتهای دانش بنیان، آموزش روسای ثبت شرکت های ادارات ثبت سراسر کشور با کارکردهای نظام صندوق های پژوهشی و فناوری توسط مدرسین این صندوق ها را خواستار شد.
دکتر وحدت رئیس صندوق پژوهش و فناوری ریاست جمهوری نیز در این نشست با اشاره به این که اداره کل ثبت شرکتها درگاه ورودی حوزه کسب و کار است، گفت: اقدامات موثر صورت گرفته دراین حوزه باعث رونق شرکت های دانش بنیان شده است و اگر دیگر دستگاههای متولی نیز همکاری لازم را در این خصوص داشته باشند، مشکلات و موانع موجود در این حوزه به تدریج کاهش خواهد یافت.
سوی ابراز امیدواری کرد که با دستورات رئیس قوه قضائیه و تلاش های سازمان ثبت و اداره کل ثبت شرکتها، با توجه به ظرفیت هایی که در قوانین مربوطه در این خصوص وجود دارد، شاهد ایجاد زمینه فعالیتهای جدید در حوزه ارائه خدمات ثبت شرکتها به شرکت های دانش بنیان باشیم.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی