fa راه‌اندازی اولین شرکت دانش‌بنیان تولید انبوه دستگاه DLP و مواد کامپوزیتی بیوسازگار اولین شرکت دانش‌بنیان تولید انبوه دستگاه DLP و مواد کامپوزیتی بیوسازگار در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی می‌شود. 5/17/2018 10:04:12 AM 5/17/2018 10:04:08 AM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
در واحد علوم‌وتحقیقات دانشگاه آزاد صورت می‌گیرد؛

راه‌اندازی اولین شرکت دانش‌بنیان تولید انبوه دستگاه DLP و مواد کامپوزیتی بیوسازگار

اولین شرکت دانش‌بنیان تولید انبوه دستگاه DLP و مواد کامپوزیتی بیوسازگار در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی می‌شود.
پنج‌شنبه 27 اردیبهشت 1397 ساعت 10:04
راه‌اندازی اولین شرکت دانش‌بنیان تولید انبوه دستگاه DLP و مواد کامپوزیتی بیوسازگار
به گزارش ایسنا، دکتر صادق رحمتی، دانشیار دانشکده مکانیک، برق و کامپیوتر واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در جریان برگزاری اولین کارگاه آشنایی با فناوری‌های ساخت افزودنی (پرینترهای سه بعدی) از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی اولین شرکت دانش‌بنیان تولید انبوه دستگاه DLP و مواد کامپوزیتی بیوسازگار در این واحد دانشگاهی خبر داد.
مسئول آزمایشگاه تحقیق و توسعه فناوری‌های ساخت افزودنی واحد علوم و تحقیقات تصریح کرد: در این کارگاه آموزشی، توجه به ضرورت گسترش فناوری‌های ساخت افزودنی و جلوگیری از عقب‌ماندگی از رشد سریع تکنولوژی را از جمله برنامه‌های آزمایشگاه تحقیق و توسعه فناوری‌های ساخت افزودنی واحد علوم و تحقیقات بیان کرد.
وی این کارگاه آموزشی را گام مثبتی در راستای معرفی این فناوری به قشر دانشگاهی و ایجاد بستر مناسبی برای تحقیق و توسعه آن دانست و گفت: در آینده نزدیک شاهد راه‌اندازی اولین شرکت دانش‌بنیان برای تولید انبوه دستگاه DLP و مواد کامپوزیتی بیوسازگار در واحد علوم و تحقیقات خواهیم بود.
بر طبق این گزارش، اولین کارگاه آشنایی با فناوری‌های ساخت افزودنی (پرینترهای سه بعدی) با محوریت‌های مقدمه، مبانی و کاربردهای ساخت افزودنی، اصول و روش‌های ساخت افزودنی و سطوح کاربرد، نقش ساخت افزودنی در مهندسی پزشکی، نقش ساخت افزودنی در مهندسی مکانیک و هوافضا، معرفی نسل جدید کامپوزیتی بایوسازگار و معرفی اولین دستگاه پرینتر DLP دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
از جمله اهداف برگزاری این کارگاه که در راستای توسعه فناوری‌های پیشرفته و فعالیت‌های دانش‌بنیان آزمایشگاه تحقیق و توسعه فناوری‌های ساخت واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، می‌توان به شناساندن مقدماتی ابعاد مختلف این فناوری که یکی از ارکان اصلی شکل‌گیری انقلاب چهارم صنعتی است، به دانشجویان، اساتید و متخصصان صنعتی و همچنین زمینه‌سازی برای گسترش هرچه بیشتر و سریع‌تر این علم نوپا در کشور اشاره کرد.
در این کارگاه پس از تشریح مبانی، اصول و زیربنای فنی این تکنولوژی و سطوح کاربرد آن، کاربردهای آن در زمینه ساخت قطعات پیچیده، پروتزهای پزشکی و مواد زیست‌سازگار شرح داده شد.
همچنین در برنامه جنبی کارگاه، دستگاه پرینتر سه بعدی DLP ساخته شده توسط آزمایشگاه تحقیق و توسعه فناوری‌های ساخت افزودنی واحد علوم و تحقیقات رونمایی شد و اصول ساخت دستگاه‌های پرینت سه بعدی آموزش داده شد.
بر اساس اعلام روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، در این کارگاه آموزشی از دو دستاورد اولین دستگاه پرینتر DLP دانشگاه آزاد اسلامی و مواد کامپوزیتی بیوسازگار PLA رونمایی شد.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی