fa آزمون‌های سال ۹۹ تغییر محسوس ندارد رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: آزمون‌های سال ۹۹ تغییر محسوسی نسبت به امسال ندارد و تغییرات این کنکورها پیش از این منتشر شده است. 11/16/2019 2:38:11 PM 11/16/2019 2:38:05 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
رئیس سازمان سنجش:

آزمون‌های سال ۹۹ تغییر محسوس ندارد

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: آزمون‌های سال ۹۹ تغییر محسوسی نسبت به امسال ندارد و تغییرات این کنکورها پیش از این منتشر شده است.
جمعه 24 آبان 1398 ساعت 14:38
آزمون‌های سال ۹۹ تغییر محسوس ندارد
«ابراهیم خدایی» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش درباره تغییرات آزمون های سال ۹۹ از جمله سراسری، ‌ کارشناسی ارشد و دکتری تاکید کرد: سیاست ما امسال این است که آزمون های سال ۹۹ با کمترین تغییرات نسبت به سال گذشته برگزار شود.
وی با بیان اینکه اکثر جزئیات کنکور سراسری سال ۹۹ اعلام شده است، افزود: تغییر چندانی در این آزمون ها نداریم حتی مواد امتحانی و حذفیات هم منتشر شده است.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه ضوابط آزمون سراسری برای سال ۹۹ تغییر نمی کند، گفت: این آزمون مانند سال ۹۸ برگزار می شود.
معاون وزیر علوم درباره کنکورهای کارشناسی ارشد و دکتری نیز اظهار داشت: ضوابط و قوانین آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری ۹۹ تغییر نمی کند تنها تغییرات جزئی در مواد امتحانی داشتیم که از یک سال قبل به داوطلبان اعلام شده است.
خدایی درباره احتمال کاهش ظرفیت پذیرش در دکتری نیز توضیح داد: در بحث دکتری حدود سه سالی است که ۲۳ هزار نفر ظرفیت پذیرش داریم و این آمار ثابت است؛ بنابراین پیش بینی می شود تغییرات زیادی هم در ظرفیت دکتری نداشته باشیم.
وی با اشاره به مصوبه شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی درباره دوره کارشناسی ارشد تاکید کرد: حدنصاب نمره برای کارشناسی ارشد مصوبه دائمی شورای سنجش و پذیرش است و زمان ندارد.
تغییرات کنکور سراسری
به گزارش ایرنا، ‌ به منظور مساعدت با داوطلبان نظام قدیم که خواهان طراحی دو مجموعه سوال برای کنکور ۹۹ بودند، شورای سنجش و پذیرش دانشجو تصویب کرد که سوالات کنکور سال ۹۹ هم مانند کنکور ۹۸ با دو مجموعه سوال باشد.
همچنین بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، داوطلبان در کنکور سراسری سال ۹۹ می‌توانند نظام آموزشی اعم از قدیم یا جدید خود را انتخاب کنند.
با توجه به ابهامی که در مصوبه پیشین سازمان سنجش آموزش کشور بود به داوطلبان این اختیار داده شد در زمان ثبت نام برای آزمون سراسری سال ۹۹ نوع نظام آموزشی و سوالات را بر اساس نظام قدیم یا جدید مشخص کنند.
مصوبه کنکور کارشناسی ارشد
بر اساس مصوبه دائمی شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی، گزینش دانشجو در هر یک از رشته های امتحانی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته از بین داوطلبانی که بر اساس کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته هستند با توجه به نمره کل اکتسابی، اولویت کد رشته های انتخابی و نتیجه بررسی صلاحیت های عمومی مطابق ضوابط مربوط از سال ۹۸ آغاز شد.
طبق تبصره گزینش نهایی در تمام رشته های تحصیلی طبق ۸۰ درصد نمره آزمون کتبی (حاصل از تراز نمرات دروس) در هر گرایش با توجه به ضرایب مربوط و ۲۰ درصد معدل تراز شده انجام می گیرد.
با اعمال این مصوبه، به گفته علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم، ‌تحقیقات و فناوری پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد در کنکور سال ۹۸ به علت کیفی سازی هفت درصد کاهش یافت.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی