fa ۷۰ درصد فرزندان شاهد و ایثارگر در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می‌کنند معاون رییس جمهوری و رییس سازمان بنیاد شهید و امورایثارگران از تحصیل ۷۰ درصد از دانشجویان خانواده‌های شاهد و ایثارگر در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد. 11/25/2019 10:18:27 AM 11/25/2019 10:18:21 AM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
شهیدی:

۷۰ درصد فرزندان شاهد و ایثارگر در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می‌کنند

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان بنیاد شهید و امورایثارگران از تحصیل ۷۰ درصد از دانشجویان خانواده‌های شاهد و ایثارگر در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.
یکشنبه 3 آذر 1398 ساعت 10:18
۷۰ درصد فرزندان شاهد و ایثارگر در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می‌کنند
به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه ایرنا، حجت الاسلام سیدمحمدعلی شهیدی محلاتی امروز شنبه در یازدهمین همایش تجلیل از دانشجویان نمونه، ممتاز شاهد و ایثارگر دانشگاه تهران افزود: یکی از سوالاتی که درخصوص خلقت آدم گفته می شود این است که چرا خداوند انسان را آفرید که در قرآن دلیل این خلقت رسیدن به کمال و رشد بیان شده است.
وی گفت: برای رشد باید دو بال داشت که یکی از آنها تزکیه و دومی، علم است. تزکیه همان رشد اخلاقی و علم آنچیزی است که در مراکز علمی و دانشگاهی و حوزوی هر فردی فرا می گیرد که با توسل به این دو می تواند به قله های رفیع کمال و انسانیت برسد.
شهیدی درباره گله مندی برخی از دانشجویان خانواده شاهد و ایثارگر از بنیاد شهید و ایثارگران بیان کرد که ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر تحت پوشش این بنیاد هستند که از این تعداد ۱۲۵ هزار نفر فرزندان خانواده شاهد و ایثاگرند که ۷۰ درصد در دانشگاه آزاد تحصیل می کنند.
وی افزود: رسیدگی به این تعداد زیاد مشکلاتی ممکن به وجود آورد ولی معتقدم دانشگاه تهران و حتی سایر دانشگاه ها با همکاری بنیاد شهید می تواند جلساتی در این دو نهاد برگزار کرده تا مشکلات فرزندان پدرانی که جان خود را برای آبادانی و حفظ نظام اسلامی دادند، شنیده و برطرف کند.
معاون رییس جمهوری در توصیه ای به دانشجویان خانواده های شاهد و ایثاگر اظهار داشت: دانشگاه خانه دوم شما است و قدر تحصیل در چنین مراکز را بدانید و این فرصت برای تحصیل علم استفاده کنید، زیرا فراموش و تکرار نمی شود.
وی گفت: شما فرزندان خانواده های شاهد و ایثارگر می توانید به مانند پدران خود که در دوران دفاع مقدس برابر دشمن ایستادگی کردند با تحصیل علم، مقابل دشمنان این دوره و تحریم های ظالمانه آنها بیایستید و نظام و کشور ایران اسلامی را به امانت گرفته و برای پویایی و آبادانی آن تلاش کنید.
براساس این گزارش پس از سخنان معاون رییس جمهوری و مسئولان دانشگاه تهران، ۹ دانشجوی ممتاز خانواده های شاهد و ایثارگر در مقاطع مختلف تحصیلی تجلیل شدند.
همچنین به تعدادی از دانشجویان خانواده های شایسته تقدیر نیز جوایزی به رسم یادبود اهدا شد.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی