fa کارآفرینی یکی از الزامات تحقق دانشگاه نسل سوم است معاون علمی دانشگاه آزاداسلامی اراک گفت: در حال حاضر ادامه حیات دانشگاه آزاد، نیازمند یک پوست اندازی جدی است و باید با نوآوری و ابتکار از دانشگاه های نسل دوم عبور کند و خود را به سمت دانشگاه های نسل سوم سوق دهد. 11/25/2019 10:20:57 AM 11/25/2019 10:20:51 AM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
معاون دانشگاه آزاداسلامی اراک :

کارآفرینی یکی از الزامات تحقق دانشگاه نسل سوم است

معاون علمی دانشگاه آزاداسلامی اراک گفت: در حال حاضر ادامه حیات دانشگاه آزاد، نیازمند یک پوست اندازی جدی است و باید با نوآوری و ابتکار از دانشگاه های نسل دوم عبور کند و خود را به سمت دانشگاه های نسل سوم سوق دهد.
یکشنبه 3 آذر 1398 ساعت 10:20
کارآفرینی یکی از الزامات تحقق دانشگاه نسل سوم است
به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاداسلامی اراک، حسین مظاهری معاون علمی دانشگاه آزاداسلامی اراک در اولین همایش فناوری و نوآوری با محوریت تبیین سیاست های معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری در واحد اراک اظهار کرد: بارها اتفاق افتاده است دانشجویان بسیاری در سال‌های اول ورود خود به دانشگاه، ایده های بسیار خوبی داشتند، اما متاسفانه ما برای پرورش ایده های آنان برنامه خاصی نداشتیم یا آنان را با آدرس های غلط سردرگم کردیم که در نهایت این امر به سوختن ایده های دانشجویان منجر می شد.
وی با تاکید بر اینکه دانشجویانی که دارای ایده های خوبی هستند باید از ابتدای ورود خود به دانشگاه به مراکز رشد دانشگاه هدایت شوند، گفت:‌ شتابدهنده های خوبی که در این مراکز وجود دارند، ایده های دانشجویان را پرورش می دهند و اگر برای تجاری سازی ایده خود به حمایت نیاز داشته باشند، با تشکیل تیم های تخصصی این مهم را محقق می سازند.
مظاهری تاکید کرد: در حال حاضر ادامه حیات دانشگاه آزاد، نیازمند یک پوست اندازی جدی است و باید با نوآوری و ابتکار از دانشگاه های نسل دوم عبور کند و خود را به سمت دانشگاه های نسل سوم سوق دهد. کارآفرینی یکی از الزامات این امر است و بر این اساس باید همه مسئولین دانشگاه نسبت به رشد ایده های مفید دانشجویان از همان سال های اول توجه ویژه داشته باشند.
معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی اراک خاطر نشان کرد: ما انتظار نداریم ایده های صد درصد دانشجویان به نوآوری منتهی شود، بلکه اگر بتوانیم حدود ۲۵ درصد از دانشجویان خود را به سمت فضای کارآفرینی هدایت کنیم، به هدف خود در این زمینه رسیده ایم. به دنبال اقتصادهای خرد و کلان هستیم و امیدواریم با تحقق این مهم بتوانیم در آینده دانشگاه آزاد را به یکی از انتخاب های اصلی و اولیه داوطلبان ورود به دانشگاه تبدیل کنیم.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی