fa نخبگان دارای طرح و ایده مشکل‌گشا مشمول کسری خدمت می‌شوند مسؤول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان زنجان با اشاره به بحث کسر خدمت نخبگان گفت: در این طرح چنانچه نخبه‌ای قبل از خدمت طرح و ایده‌ای برای رفع مشکلات در استان زنجان داشته باشد و ماحصل آن منجر به حل مشکلی شود، می‌تواند مشمول کسری خدمت شود. 11/25/2019 3:54:56 PM 11/25/2019 3:54:53 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

نخبگان دارای طرح و ایده مشکل‌گشا مشمول کسری خدمت می‌شوند

مسؤول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان زنجان با اشاره به بحث کسر خدمت نخبگان گفت: در این طرح چنانچه نخبه‌ای قبل از خدمت طرح و ایده‌ای برای رفع مشکلات در استان زنجان داشته باشد و ماحصل آن منجر به حل مشکلی شود، می‌تواند مشمول کسری خدمت شود.
دوشنبه 4 آذر 1398 ساعت 15:54
نخبگان دارای طرح و ایده مشکل‌گشا مشمول کسری خدمت می‌شوند
به گزارش بازارکار  رضاخانی در گفت‌و‌گو با فارس در زنجان اظهار کرد: برنامه حمایت از طرح‌ها و ایده‌های فناورانه به صورت جدی توسط بسیج علمی و فناوری انجام می‌شود.
مسؤول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان زنجان با اشاره به حمایت‌ها از برنامه‌های علمی و دانشجویی و نظارت بر اجرای آن تصریح کرد: یک طرح علمی در هر رده سنی در این سازمان مورد پذیرش قرار گرفته و به مخترعان و مبتکران مشاوره‌های لازم داده می‌شود.
وی با بیان اینکه معرفی به دستگاه‌های مربوطه و همچنین کمک به تجاری‌سازی اختراعات توسط بسیج علمی انجام می‌شود، بیان کرد: کمک‌های بلاعوض توسط بسیج پرداخت می‌شود و حمایت‌های مختلف تا مرحله تجاری‌سازی ادامه دارد.
رضاخانی با بیان اینکه در مرکز رشد بسیج ایده و طرح در همه حوزه‌های مورد بررسی قرار می‌گیرد، خاطر نشان کرد: برای اجرایی کردن این طرح‌ها کارگاه‌هایی هم برگزار می‌شود و اگر نیاز به مکان باشد این مرکز محلی برای فعالیت‌های مخترعان اختصاص می‌دهد.
مسؤول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان زنجان عنوان کرد: پس از به نتیجه رسیدن طرح و ایده شرکت جای خود را در مرکز رشد به شرکت نوپای دیگر می‌دهد.
وی در ادامه با بیان اینکه خانه نخبگان نیز با محوریت بسیج در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کند، بیان کرد: در این خانه صاحب نظران گرد هم جمع شده و مسائل مختلفی که در استان مسئله هستند را طرح و راهکارهایی برای آن ارائه می‌شود که رویکرد آن مطالبه‌گری است.
رضاخانی با بیان اینکه بسیج محلات و پایگاه‌های بسیج مقاومت در شهرستان‌ها در دو بخش خواهران و برادران اقدام به شناسایی سرمایه‌های انسانی می‌کنند، افزود: این شناسایی بیشتر در پایگاه‌های دارای بنیه علمی بالا را مورد توجه قرار می‌دهد.
مسؤول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان زنجان همچنین به فعالیت مرکز حمایت بسیج علمی اشاره کرد و گفت: این مرکز بیش از ۱۵ ‌سال پس از تاسیس، اقدام به حمایت از ۵۰۰ مخترع و مبتکر کرده و علاوه بر حمایت مادی نسبت به اقدامات مشاوره‌ای در این مرکز کرده است.
وی در ادامه با اشاره به نحوه شناسایی استعدادهای برتر و مخترعان و مبتکران عنوان کرد: همه ساله فراخوان داده می‌شود و با برگزاری جشنواره، ضمن شناسایی افراد دارای استعداد، ایجاد انگیزه بین افراد دارای طرح و ایده هم می‌شود.
رضاخانی افزود: این جشنواره‌ها می‌تواند بستر مناسبی برای معرفی نخبگان به پارک‌ها و دانشگاه‌ها باشد.
مسؤول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان زنجان همچنین با اشاره به بحث کسر خدمت نخبگان گفت: در این طرح چنانچه نخبه‌ای قبل از خدمت طرح و ایده‌ای برای رفع مشکلات در استان زنجان داشته باشد و ماحصل آن منجر به حل مشکلی شود، می‌تواند مشمول کسری خدمت شود.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی