fa نظام پرداخت، پرستاران و پزشکان را با مشکل مواجه کرده است معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: نظام پرداخت یکی از معضلات جامعه پرستاری محسوب می‌شود که نه تنها پرستاران، بلکه پزشکان را هم با مشکل مواجه کرده است و نیاز به ورود مسئولان پرستاری و رفع موانع مربوط به آن دارد. 11/30/2019 8:30:18 AM 11/30/2019 8:30:13 AM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
معاون پرستاری وزارت بهداشت:

نظام پرداخت، پرستاران و پزشکان را با مشکل مواجه کرده است

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: نظام پرداخت یکی از معضلات جامعه پرستاری محسوب می‌شود که نه تنها پرستاران، بلکه پزشکان را هم با مشکل مواجه کرده است و نیاز به ورود مسئولان پرستاری و رفع موانع مربوط به آن دارد.
پنج‌شنبه 7 آذر 1398 ساعت 08:30
نظام پرداخت، پرستاران و پزشکان را با مشکل مواجه کرده است
به گزارش سازمان نظام پرستاری، مریم حضرتی در نشست شورای عالی نظام پرستاری افزود: سازمان نظام پرستاری می تواند به عنوان اتاق فکر نخبگان پرستاری باشد و با ارائه راه حل ها و راهکارهای موثر، معاونت پرستاری را در جهت رفع موانع خدمتی پرستاران یاری رساند.
وی ادامه داد: بازنگری در قانون سازمان نظام پرستاری یکی از مواردی است که باید توسط سازمان نظام پرستاری پیگیری شود و همچنین عضویت در سازمان نظام پرستاری بسیار مهم  بوده  که باید در اولویت قرار گیرد.
معاون پرستاری وزارت بهداشت بیان کرد: کمبود نیروی پرستاری یکی از مسائلی است که سازمان نظام پرستاری می تواند با همکاری معاونت پرستاری راهکارهایی را در جهت تعیین ردیف های استخدامی ارائه دهد.
حضرتی افزود: معاونت پرستاری در مورد اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری نیز پیگیری های بسیاری انجام داده است.  سنجه های اعتباربخشی در مراکز درمانی نیز یکی دیگر از دغدغه های جامعه پرستاری به شمار می رود، زیرا پرستاران را از بالین جدا کرده و مانع ارتقای خدمات پرستاری در بالین می شود.
معاون وزیر بهداشت گفت: الکترونیکی شدن فعالیت های پرستاری یکی دیگر از خدماتی است که معاونت پرستاری در حال اجرایی کردن آن در سطح کلان است.  صلاحیت حرفه ای در دنیا قدمت ۱۰۰ ساله دارد که برای نخستین بار در ایران در حال راه اندازی است و یکی از تحولات بزرگ جامعه پرستاری محسوب می شود.
وی اظهار داشت: ثبت نام آزمون صلاحیت حرفه ای از تاریخ ۳ لغایت ۱۳ آذر سال جاری امکان پذیر بوده و آزمون در تاریخ ۱۷ بهمن سال جاری برگزار می شود. دفترچه آزمون در سایت معاونت پرستاری وجود دارد و از اعضای شورای عالی نظام پرستاری و هیات مدیره های نظام پرستاری سراسر کشور درخواست می شود اطلاعات لازم را در اختیار پرستاران قرار داده تا پرستاران بتوانند در این آزمون شرکت کنند.
محمد میرزابیگی،  رئیس سازمان نظام پرستاری نیز پیش از این درباره اهمیت تغییر نظام پرداخت پرستاران گفته بود: تغییر نظام پرداخت در دو بازه زمانی فوری و بلند مدت باید پیگیری شود. در بازه زمانی کوتاه مدت باید طرح قاصدک برچیده و کارانه از اضافه کار تفکیک شود و در بلند مدت باید طرح فی فور سرویس اصلاح شود، زیرا بازتوزیع آن ناعادلانه و تبعیض آمیز است.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی