fa برگزاری آزمون بورد تخصصی به روال سابق بازگشت دبیر شورای مرکزی مجمع دبیران شوراهای صنفی دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی وزارت بهداشت گفت: این مجمع از ابتدای شکل گیری با حمایت معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت به اولویت بندی اهداف و نیازهای علمی، پژوهشی و صنفی دستیاران و دانشجویان دکترای تخصصی کشور پرداخت و تاکنون موفق به حل مشکلاتی از جمله بازگشت آزمون بورد تخصصی به روال سابق، تعیین سقف کشیک ماهانه برای دستیاران و اصلاح تبصره‌ی ۲ ماده تعداد کشیک‌ها شده است. 12/9/2019 4:17:30 PM 12/9/2019 4:17:27 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
دبیر شورای مرکزی مجمع دبیران شوراهای صنفی دستیاران و دانشجویان ph.D وزارت بهداشت خبرداد

برگزاری آزمون بورد تخصصی به روال سابق بازگشت

دبیر شورای مرکزی مجمع دبیران شوراهای صنفی دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی وزارت بهداشت گفت: این مجمع از ابتدای شکل گیری با حمایت معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت به اولویت بندی اهداف و نیازهای علمی، پژوهشی و صنفی دستیاران و دانشجویان دکترای تخصصی کشور پرداخت و تاکنون موفق به حل مشکلاتی از جمله بازگشت آزمون بورد تخصصی به روال سابق، تعیین سقف کشیک ماهانه برای دستیاران و اصلاح تبصره‌ی ۲ ماده تعداد کشیک‌ها شده است.
دوشنبه 18 آذر 1398 ساعت 16:17
برگزاری آزمون بورد تخصصی به روال سابق بازگشت
به گزارش ایسنا، دکتر هومان پارسایی،ضمن تبریک روز دانشجو به همه دانشجویان کشور گفت: نام‌گذاری این روز به نام دانشجو در حقیقت حاکی از اهمیت جایگاه دانشجویان در تعیین سرنوشت سیاسی و آموزشی کشور است، چرا که دانشجویان در دانشگاه‌ها در خط مقدم مخالفت با استبداد و استعمار و مبارزه با عوامل عقب‌ماندگی یک کشور قرار دارند و کشوری که جایگاه دانشجویان خود را درک کند و به آن بها دهد در حقیقت به کلید موفقیت و برتری دست یافته است.
وی نقش دانشجویان را در هر برهه از تاریخ مهم ارزیابی و افزود: دانشجویان امروز باید با هوشیاری و احساس مسؤولیت در قبال مسائل دانشگاه و کشور، تلاش خود را در جهت به اهتزاز درآوردن پرچم کشور و اسلام به کار گیرند و در راستای رسیدن به این مهم با پیروی از ولایت فقیه از توطئه‌های عناصر فاسد دوری کرده و در مقابل انحرافات شجاعانه ایستادگی کنند.
دبیر شورای مرکزی مجمع دبیران شوراهای صنفی دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی وزارت بهداشت با انتقاد از نگاه تشریفاتی به روز دانشجو، از مسؤولان خواست تا روز دانشجو را بیش از یک مراسم نمادین بدانند و تصریح کرد: متأسفانه در حال حاضر در کشور روز دانشجو تقریباً تبدیل به یک بزرگداشت و جشن معمولی شده و بسیاری از مسؤولان فراموش کرده‌اند که قلب تپنده هر کشوری در پیشرفت و رسیدن به علم و تکنولوژی همین دانشجویان هستند و بهره‌گیری از پتانسیل‌های دانشجویان و نخبگان می‌تواند نقش به سزایی در اصلاحات و تغییر در جامعه داشته باشد. دانشجویان امروز با خودباوری و تلاش خود به مسؤولان ثابت کرده‌اند که پتانسیل جنبش‌های دانشجویی در مسائل مختلف از جمله سیاسی، فرهنگی، علمی و ... بسیار بالا است و حال نوبت مسؤولان است که با دوراندیشی و برنامه‌ریزی از این پتانسیل در راستای تعالی و پیشرفت کشور به بهترین شکل ممکن بهره گیرند.
وی به جایگاه شورای صنفی دستیاران و دانشجویان دکترای تخصصی وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: "شورای صنفی دستیاران و دانشجویان دکترای تخصصی" دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور یکی از مجموعه‌های دانشجویی است که در راستای پیگیری مطالبات دانشجویان شکل گرفته است. مجمع دبیران شوراهای این شورا در وزارت بهداشت از ابتدای شکل‌گیری با حمایت معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت به اولویت‌بندی اهداف و نیازهای علمی، پژوهشی و صنفی دستیاران و دانشجویان دکترای تخصصی کشور پرداخت و تاکنون موفق به حل مشکلاتی از جمله "بازگشت آزمون بورد تخصصی به روال سابق"، "تعیین سقف کشیک ماهانه برای دستیاران و اصلاح تبصره‌ی ۲ ماده تعداد کشیک‌ها" شده است.
پارسایی اضافه کرد: این مجمع طی مدت زمان کوتاهی پس از شکل‌گیری خود، در مسیر تحقق سایر مطالبات دستیاران و دانشجویان دکترای تخصصی نیز تلاش مستمر داشته است که پاره‌ای از مهم‌ترین این درخواست‌ها شامل بازنگری حقوقی در تعهدنامه ابتدای پذیرش دستیاران و دانشجویان دکترای تخصصی، تخصیص فرصت مطالعاتی به دانشجویان دکترای تخصصی، الزام دانشگاه‌های سراسر کشور بر اجرای آیین‌نامه اخلاق در آموزش، کاهش ساعات کاری درمانی دستیاران و پررنگ‌تر شدن نقش آموزش بوده است.
وی افزود: افزایش کمک هزینه تحصیلی دستیاران و دانشجویان دکترای تخصصی، تقبل هزینه بیمه مسؤولیت دستیاران و دانشجویان دکترای تخصصی پرستاری از سوی دانشگاه‌ها، افزایش رقم وام‌های تخصیصی به دستیاران و دانشجویان دکترای تخصصی از سوی صندوق رفاه دانشجویان، یکسان‌سازی و تقسیط هزینه دریافتی خوابگاه از دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف، تخصیص خوابگاه‌های متأهلی به دستیاران و دانشجویان دکترای تخصصی از دیگر مطالباتی هستند که از سوی مجمع پیگیری می‌شوند.
به گزارش مفدا، وی به دیگر مطالبات شورای صنفی دستیاران و دانشجویان دکترای تخصصی وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: الزام دانشگاه‌های کشور بر وحدت‌رویه در اجرای آیین‌نامه دانشجویان دکترای تخصصی، بازنگری در نحوه محاسبه تسویه حساب مالی تعهدات آموزشی دانشجویان دکترای تخصصی، تسهیل شرایط دفاع از پایان نامه دانشجویان دکترای تخصصی و همسان‌سازی شرایط در تمام دانشگاه‌ها و تخصیص بیمه درمانی و ارائه خدمات با هزینه حداقلی در بیمارستان‌های دولتی برای دستیاران و دانشجویان دکترای تخصصی از دیگر مطالباتی است که ما امید داریم بتوانیم به همت مسؤولان و دلسوزان جامعه دانشگاهی وزارت بهداشت به آنها دست پیدا کنیم.
دبیر شورای مرکزی مجمع دبیران شوراهای صنفی دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی وزارت بهداشت در پایان بار دیگر با تبریک روز دانشجو، گفت: دانشجو با دانش و علم خود می‌تواند بزرگترین خدمت را به بشریت و مردم جامعه کند که ما دانشجویان باید قدر این موقعیت مهم را بدانیم. هر روز می‌تواند روز دانشجو باشد؛ روز انسانی فرهیخته و نخبه‌ای که می‌تواند با کسب موفقیت، خود و جامعه‌اش را تحت تاثیر قرار دهد.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی