fa اعلام جزئیات مرحله دوم آزمون وکالت رئیس کمیسیون کارآموزی مرکز وکلای قوه قضائیه جزئیات مرحله دوم آزمون وکالت و ظرفیت پذیرش در هر استان را اعلام کرد. 1/13/2020 4:18:57 PM 1/13/2020 4:16:32 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

اعلام جزئیات مرحله دوم آزمون وکالت

رئیس کمیسیون کارآموزی مرکز وکلای قوه قضائیه جزئیات مرحله دوم آزمون وکالت و ظرفیت پذیرش در هر استان را اعلام کرد.
پنج‌شنبه 19 دی 1398 ساعت 16:16
اعلام جزئیات مرحله دوم آزمون وکالت
رامتین قانع در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری فارس، گفت:  آزمون وکالت امسال دو مرحله‌ای بوده، مرحله اول مربوط به آزمون کتبی است که 10 درصد از پذیرفته‌شدگان موفق به دریافت حد نصاب‌های لازم شده و بعد از آن وارد مرحله دوم شده اند.
وی ادامه داد: در مرحله دوم، مصاحبه تخصصی و شخصیت‌شناسی برگزار می شود.
رئیس کمیسیون کارآموزی مرکز وکلای قوه قضائیه گفت: شرکت‌کنندگان اولیه در این آزمون 107 هزار نفر شرکت کردند،این در حالی است که در سال 96، 3 هزار ظرفیت تعیین کرده بودیم و فقط 1551 نفر جذب شدند، بنابراین ما اصراری به قبولی بالا نداریم و استانداردها و صلاحیت‌ افراد اهمیت دارد.
قانع افزود: برای مرحله دوم آزمون، تیم مصاحبه‌کننده ثابت طراحی شده، 40 تیم هستند که از تهران به 7 منطقه کشور می‌روند. استان‌های تهران، شیراز، همدان، اصفهان، تبریز، کرمان و مشهد شهرهایی هستند که محل برگزاری آزمون شفاهی بوده و شخصیت‌شناسی افراد در این استان‌ها انجام می‌شود.
وی گفت: اعضای تیم‌ها، قضات، اساتید دانشگاهی، وکلای دادگستری و روانشناسان هستند و از هر 7 منطقه نیز اساتیدی به تیم‌ها اضافه می‌شود.
قانع ادامه داد: بر این اساس، ظرفیت این آزمون در مجموع ۵ هزار نفر خواهد بود و مجموع ظرفیت کانون‌های وکلای دادگستری در آزمون وکالت سال جاری ۳۴۷۶ نفر بوده است.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی