fa مقطع کارشناسی ارشد مهندسی فضا در دانشگاه علم و صنعت راه‌اندازی می‌شود رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران از راه اندازی مقطع کارشناسی ارشد مهندسی فضا در این دانشگاه خبر داد و گفت: علاوه بر آن ما به دنبال استفاده از سرریزهای فناوری فضایی در سایر دانشکده‌های این دانشگاه هستیم. 1/19/2020 4:41:24 PM 1/19/2020 4:41:22 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

مقطع کارشناسی ارشد مهندسی فضا در دانشگاه علم و صنعت راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران از راه اندازی مقطع کارشناسی ارشد مهندسی فضا در این دانشگاه خبر داد و گفت: علاوه بر آن ما به دنبال استفاده از سرریزهای فناوری فضایی در سایر دانشکده‌های این دانشگاه هستیم.
یکشنبه 29 دی 1398 ساعت 16:41
مقطع کارشناسی ارشد مهندسی فضا در دانشگاه علم و صنعت راه‌اندازی می‌شود
به گزارش ایسنا، دکتر ذاکری امروز در حاشیه مراسم تحویل ماهواره ظفر 1 و 2 به وزارت ارتباطات در جمع خبرنگاران افزود: در نودمین سال تاسیس این دانشگاه شاهد به ثمر رسیدن بهترین دستاوردها هستیم.
وی با بیان اینکه طراحی و ساخت ماهواره صنعتی را در پشت سر خود دارد ادامه داد: هر بخش این ماهواره توسط شرکت‌های فعال در این حوزه انجام شده است و با فعال شدن مرکز تحقیقات فضایی در دانشگاه علم و صنعت و چند موسسه دیگر اقدام به اجرای پروژه‌های فضایی شده است.
رئیس دانشگاه علم و صنعت با تاکید بر اینکه بومی سازی طراحی و ساخت ماهواره‌ در دستور کار سازمان فضایی قرار دارد خاطرنشان کرد: با تلاش‌های انجام شده در طول 10 سال گذشته تحقیقات بسیار وسیعی در مرکز تحقیقات فضایی این دانشگاه انجام شده است ضمن آنکه شرکت‌های مختلفی چه به صورت دانش بنیان و چه شرکت‌های دانشگاهی در مراکز رشد دانشگاه در دانشگاه‌ها شکل گرفته‌اند و در این حوزه فعال شده‌اند.
ذاکری از راه اندازی مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی ماهواره در این دانشگاه خبر داد و گفت: پس از سه تا چهار سال آموزش موفق در صدد اخذ مصوبه‌ای برای راه اندازی رشته کارشناسی ارشد مهندسی فضا از سوی شورای گسترش هستیم.
وی راه اندازی این رشته را زمینه‌ای برای توسعه دانش صنعت فضایی دانست و ابراز امیدواری کرد که با حمایت صورت گرفته صنعت ماهواره در کشور توسعه یابد و برای این امر علاوه بر افزایش تعداد پرتاب‌ها، نیاز به توسعه امر آموزش آن هستیم.
رئیس دانشگاه فضایی ادامه داد: توسعه فناوری‌های فضایی در حوزه‌های دیگر نیز کاربرد دارد و بر این اساس ما کاربرد فناوری‌های فضایی در سایر دانشکده‌های این دانشگاه دنبال می‌کنیم. در این دانشگاه دانشکده‌ای با عنوان دانشکده مهندسی پیشرفت راه اندازی شده است و یکی از ماموریت‌هایی که به این دانشگاه داده شده است این است که در خصوص دستاوردها و کسب اطلاعاتی که از خود این ماهواره به ایستگاه‌های زمین می‌رسد در حوزه‌هایی چون حمل و نقل، کشاورزی و محیط زیست و هواشناسی مورد استفاده قرار دهد.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی