fa تمامی سربازان تا سال ۱۴۰۱ مهارت‌های منجر به اشتغال فرا می‌گیرند فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی نیرو‌های مسلح کشور گفت: تمامی سربازان تا سال ۱۴۰۱ مهارت‌های منجر به اشتغال فرا می‌گیرند. 1/21/2020 5:15:22 PM 1/21/2020 5:14:57 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی نیرو‌های مسلح:

تمامی سربازان تا سال ۱۴۰۱ مهارت‌های منجر به اشتغال فرا می‌گیرند

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی نیرو‌های مسلح کشور گفت: تمامی سربازان تا سال ۱۴۰۱ مهارت‌های منجر به اشتغال فرا می‌گیرند.
سه‌شنبه 1 بهمن 1398 ساعت 17:15
تمامی سربازان تا سال ۱۴۰۱ مهارت‌های منجر به اشتغال فرا می‌گیرند
تمامی سربازان تا سال ۱۴۰۱ مهارت‌های منجر به اشتغال فرا می‌گیرندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سید‌مهدی فرحی فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح کشور صبح امروز در جلسه رونمایی از سامانه اطلاعات مکانی روستا‌ها (GIS) با تسلیت شهادت سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: سردار سلیمانی چهره بی‌نظیر، قهرمان، افتخار ملی و فرا ملی و الگوی همه ما هستند.
او با بیان اینکه سردار سلیمانی ثابت کرد که هنوز هم می‌توان مانند علی بود و علی‌وار به عرش رسید افزود: افتخار استان کرمان است که چنین انسان فراملی در این استان پرورش یافته است.
فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح کشور با اشاره به اینکه امروز سرباز و سربازی شرایط ویژه‌ای هم از نظر کمیت و هم کیفیت دارد گفت: نصف سربازان کشور امروز تحصیلات دانشگاهی دارند و اتفاقی که امروز در کرمان افتاده نمونه و سنبل وجود سربازان فرهیخته ماست.
او با بیان اینکه سربازان ما توقعات زیادی دارند و البته از سوی دیگر در نیرو‌های مسلح ما هم به کاربران با توانایی‌های ویژه نیاز است گفت: با توجه به سامانه‌ها و تجهیزات به‌روز و پیشرفته‌ای که امروز در نیرو‌های مسلح ما وجود دارد؛ سربازان ما که کاربر این تجهیزات هستند باید توانایی و علم کافی داشته باشند.
فرحی با اشاره به اینکه رویکرد جامعه باید نسبت به دوران مقدس سربازی تغییر کرده و جامعه نسبت به سربازی باید به سمت نشاط بیشتری برود عنوان کرد: مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته بیش از ۱۷۰ تدبیر در سال‌های گذشته نسبت به سرباز داشتند.
او با بیان اینکه آینده کشور این تدابیر جمع‌آوری و کتابچه شده است گفت: سربازان ما ثروت عظیمی هستند که در اختیار داریم و عمدتا در طلایی‌ترین دوران زندگی به سربازی می‌آیند.
فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح کشور با اشاره به اینکه در برابر این ثروت عظیم با یک ابر چالش روبه‌رو هستیم بیان کرد: بیکاری و اشتغال این قشر ابرچالشی که با آن مواجه هستیم که می‌تواند به یک تهدید برای امنیت ملی تبدیل شود.
او با عنوان اینکه ۳.۸ میلیون نفر بیکار در کشور داریم که اگر بتوان با یک تدبیر از این ثروت استفاده کنیم می‌توانیم در راستای حل این چالش قدم برداریم گفت: سربازان ما دو سال در اختیار نیرو‌های مسلح هستند و ما به یک مدل متفاوت نسبت به مدل‌های سنتی فعلی نیاز داریم.
فرحی با بیان اینکه قرارگاه مهارت‌آموزی برای نخستین بار در سال ۹۶ راه‌اندازی شد که وظیفه اصلی و ذاتی آن مهارت‌آموزی مناسب برای سربازان در طول مدت خدمت است گفت: هدف ما افزایش جذابیت، نشاط و مهارت در بین سربازان است و هدف غایی ما مهارت‌آموزی منجر به اشتغل است چرا که مهارت به تنهایی گره‌گشا نیست و باید به اشتغال منجر شود.
او با اشاره به اینکه نقشه راه مهارت‌آموزی قرارگاه تا سال ۱۴۰۱ تعریف شده است و به دنبال آن هستیم که هیچ سربازی نداشته باشیم که مهارت منجر به اشتغال نداشته باشد گفت: مهارت‌های هر استان پایش شده و ۵۱۲ مهارت در کشور احصا شده که سهم هر استان حدود ۲۰ تا ۳۰ مهارت است.
فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح کشور با اشاره به اینکه ۵۱۲ مهارت در سامانه سرباز وب وارد شده افزود: ما چتر مهارت و کیفیت را گسترش دادیم و ۵ گام مهارت‌آموزی داریم که از قبل از دوران مقدس خدمت سربازی آغاز شده و تا بعد از آن ادامه دارد.
او با عنوان اینکه بسته مشوقی برای مهارت‌آموزی سربازان داریم و نیاز به مشارکت حداکثری همه دستگاه‌هاست گفت: تا کنون با ۲۱ دستگاه و نهاد توافقنامه امضا کردیم که از این تعداد با ۱۳ وزارتخانه توافقنامه امضا شده است.
فرحی با بیان اینکه برای پس از خدمت هم بسته حمایتی برای سربازان تعریف شده تا بتوانند زیرساخت‌های لازم را برای اشتغال فراهم کنند تصریح کرد: اگر بحث پس از خدمت سربازان پیگیری و مدیریت نشود تمامی اقدامات انجام شده بی‌فایده است.
او با اشاره به اینکه شورای اشتغال در استان‌ها باید راه‌اندازی شده و سربازان دارای مهارت باید در اولویت اشتغال قرار بگیرند افزود: امسال آموزش ۲۰۰ هزار نفر را در برنامه داریم که تا سال ۱۴۰۱ صددرصد سربازان ما مهارت‌های لازم را فرا می‌گیرند.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی