fa رشته‌های کشاورزی برای مهارت‌آموزی سربازان در اولویت قرار گیرد معاون سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: با توجه به اینکه اقتصاد استان بر پایه کشاورزی است و اکثر سربازان بومی استان هستند اکثر سربازان علاقه‌مند به مهارت‌آموزی در رشته‌های کشاورزی هستند. 1/21/2020 5:17:19 PM 1/21/2020 5:16:48 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

رشته‌های کشاورزی برای مهارت‌آموزی سربازان در اولویت قرار گیرد

معاون سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: با توجه به اینکه اقتصاد استان بر پایه کشاورزی است و اکثر سربازان بومی استان هستند اکثر سربازان علاقه‌مند به مهارت‌آموزی در رشته‌های کشاورزی هستند.
سه‌شنبه 1 بهمن 1398 ساعت 17:17
رشته‌های کشاورزی برای مهارت‌آموزی سربازان در اولویت قرار گیرد
خبرگزاری فارس از سنندج، محمد پیشداد در جلسه مهارت‌آموزی سربازان که با حضور فرمانده سپاه بیت‌المقدس و مسوولان دستگاه‌های مرتبط در سالن جلسات فرماندهی سپاه کردستان برگزار شد، اظهار داشت: سهمیه کردستان برای برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی سربازان 132 نفر دوره بود که تا امروز 317 نفر از سربازان سپاه در این دوره‌ها شرکت و آموزش‌های لازم را دیدند.
وی افزود: در تمام شهرستان‌های استان این دوره‌ها برگزار شده بطوری که در بیجار سه دوره، در سنندج دو دوره و در بقیه شهرستان‌ها هر کدام یک دوره برگزار شده است.
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: در مرکز استان 17 نفر سرباز امریه داشتیم که یک دوره 10 روزه پرورش زنبورعسل برای آنها هم برگزار شده است و اگر دستگاه‌های دیگری که سرباز امریه دارند بتوانند چنین دوره‌های برگزار کنند بسیار اثربخش خواهد بود.
وی گفت: با توجه به اینکه اقتصاد استان بر پایه کشاورزی است و اکثر سربازانی که در ارگان‌های مختلف سربازی می‌کنند بومی استان هستند رشته‌های کشاورزی یکی از مهارت‌هایی باشد که اکثر سربازان علاقمند هستند که در آن آموزش تخصصی ببینند.
پیشداد عنوان کرد: سال گذشته با همکاری مجموعه براساس وضعیت استان 10 رشته شامل زراعت عمومی، کشت گیاهان دارویی، پرورش زنبور عسل، پرواربندی گوساله، پرواربندی بره، باغبانی، شیلات، سرویس نگهداری ماشین آلات کشاورزی و گلخانه‌ای را برای آموزش در این دوره‌ها تعیین کردیم.
وی افزود: ابتدا این رشته‌ها را به سربازان اعلام کردیم و سربازان براساس درخواست و علاقمندی خود در این دورها شرکت می‌کردند ولی برای امسال پیشنهاد داریم که قبل از اینکه سربازان انتخاب کنند یک جلسه مشاوره برگزار کنیم و بعد سربازان رشته موردنظر خود را انتخاب کنند.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان کردستان ادامه داد: برای سال آینده در نظر داریم که یک واحد گلخانه در سپاه ایجاد کنیم که در آنجا هم سربازان آموزش ببینند و هم در آن تولید داشته باشند در واقع با این کار سربازان با اقتصادی تولیدکردن، وضعیت بازار و فروش، مشکلات و غیره آشنا می‌شوند.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی