fa سربازان ماهر از منابع تسهیلات اشتغال‌زایی بهره‌مند می‌شوند مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه از طرح مهارت‌آموزی سربازان وظیفه نیروهای مسلح در رشته‌های فناوری اطلاعات با هدف ارتقا مهارت آنها برای آمادگی ورود به بازار کار خبر داد و گفت: سربازان ماهر از منابع تسهیلات اشتغال‌زایی بهره‌مند می‌شوند. 2/8/2020 8:44:46 AM 2/8/2020 8:44:37 AM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

سربازان ماهر از منابع تسهیلات اشتغال‌زایی بهره‌مند می‌شوند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه از طرح مهارت‌آموزی سربازان وظیفه نیروهای مسلح در رشته‌های فناوری اطلاعات با هدف ارتقا مهارت آنها برای آمادگی ورود به بازار کار خبر داد و گفت: سربازان ماهر از منابع تسهیلات اشتغال‌زایی بهره‌مند می‌شوند.
دوشنبه 14 بهمن 1398 ساعت 08:44
سربازان ماهر از منابع تسهیلات اشتغال‌زایی بهره‌مند می‌شوند
شهریار بهنیا در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه سالانه تعداد زیادی نیروی انسانی در قالب دوره ضرورت خدمت سربازی در نیروهای مسلح پذیرش می‌شوند، افزود: با بسترسازی، مهارت‌آموزی و توانمندسازی سربازان وظیفه می‌توان فرصت‌های طلایی برای اشتغال پایدار ایجاد کرد و سربازان پس از دوران خدمت سربازی امکان جذب در فرصت‌های شغلی را داشته باشند.
وی اظهار داشت: خوشبختانه این بستر از طریق ستاد کل نیروهای مسلح و برخی از وزارتخانه‌ها از جمله وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فراهم شده و این امر جدای از سایر مباحث اشتغال در استان نیست و سربازان با مهارت‌های لازم می‌توانند از تمامی منابع تسهیلاتی در استان بهره‌مند شوند.
وی بیان کرد: طرح مهارت آموزی سربازان وظیفه نیروهای مسلح باهدف افزایش جذابیت سربازی و ارتقاء مهارت آنان در جهت آمادگی ورود به بازار کار و اشتغال در حال اجرا است.
به گفته بهنیا، در این راستا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با انعقاد تفاهم‌نامه با ستاد کل نیروهای مسلح، در ۱۴ رشته حوزه‌های مختلف فناوری اطلاعات در یگان‌های نظامی استان اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی متنوعی می‌کند.
برگزاری آزمون مهارت‌آموزی سربازان در استان کرمانشاه
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به آموزش نیروهای ماهر و افزایش سطح سواد سربازان وظیفه، گفت: اجرای دوره‌های آموزشی برای به دست آوردن مهارت باعث رشد و بالندگی نیروهای وظیفه در دوران خدمت می‌شود.
بهنیا افزود: در این راستا اولین آزمون طرح مهارت آموزی سربازان وظیفه نیروهای مسلح در راستای تربیت نیروهای ماهر و همچنین افزایش سطح سواد سربازان در زمینه فناوری اطلاعات با حضور ۲۸ نفر از سربازان در رشته برنامه‌نویسی پایتون در هنگ مرزبانی شهرستان پاوه برگزار شد.
وی اظهار داشت: در شرایط وضعیت اقتصادی کنونی کشور و مشکل اشتغال جوانان با انجام طرح مهارت آموزی در حین خدمت سربازی، قابلیت‌های جوانان توسعه یافته و آمادگی لازم برای ورود به بازار کار برای آنها ایجاد می‌شود و پس از خدمت، تسهیل‌گری لازم و زمینه سازی برای کارآفرینی و اشتغال در اثر این‌ مهارت آموزی ایجاد می‌شود.
بهنیا تصریح کرد: باتوجه به پتانسیل بالای فناوری اطلاعات که دارای حوزه‌های تخصصی متعددی است نیازمند نیروهای جوان و دوره دیده است، در مقابل به‌دلیل فراهم بودن بسترهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در تمام مناطق، رسیدن به این مقصود را تسهیل می‌کند.
برگزاری این آزمون موضوع تفاهم‌نامه‌ای است که فی مابین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و ستاد کل نیروهای مسلح با هدف تامین نیازهای آموزشی کارکنان این ستاد در زمینه سایبری و فناوری اطلاعات است.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی