fa بخش خصوصی با سرمایه گذاری صنایع خلاق را به موفقیت می رساند تهران- ایرنا- دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بخش خصوصی مهم‌ترین سرمایه‌گذاری است که می‌تواند پتانسیل‌های حوزه صنایع خلاق را با موفقیت مواجه کند. 9/18/2018 2:12:14 PM 9/18/2018 2:11:51 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

بخش خصوصی با سرمایه گذاری صنایع خلاق را به موفقیت می رساند

تهران- ایرنا- دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بخش خصوصی مهم‌ترین سرمایه‌گذاری است که می‌تواند پتانسیل‌های حوزه صنایع خلاق را با موفقیت مواجه کند.
سه‌شنبه 27 شهریور 1397 ساعت 14:12
بخش خصوصی با سرمایه گذاری صنایع خلاق را به موفقیت می رساند
به گزارش روز چهارشنبه گروه علمی ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمدحسین سجادی نیری در نخستین نشست از نشست‌های شرکت های خلاق و برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق که با حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی همراه بود، گفت: سه سال پیش برای نیل به اقتصاد دانش بنیان در معاونت علمی احساس شد در کنار برنامه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، باید به شرکت‌هایی توجه شود که به دلیل شاکله قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان نمی‌توانند مورد حمایت آن قانون قرار گیرند.
وی بیان کرد: بسیاری از ناظران بیرونی، ممکن است معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را به‌ عنوان مجری برنامه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان بشناسند. هرچند نهادهای مختلفی در کنار و در مشارکت با معاونت علمی پیگیر این حوزه هستند و به توسعه این اکوسیستم و زیست‌بوم می‌پردازند. با این ‌وجود به نظر می‌رسد برای رسیدن به اقتصاد دانش‌بنیان نیاز است به مجموعه‌های دیگری نیز در این زیست بوم توجه شود.
وی ادامه داد: طی بررسی‌های مختلف، با مشورت‌هایی که با مجموعه‌های درونی معاونت علمی داشته‌ایم، به برنامه‌ای تحت عنوان «توسعه زیست بوم شرکت‌های خلاق» رسیدیم. هدف این برنامه این است که بخشی از شرکت‌های فاقد حمایت و فعال در دو حوزه اصلی، مورد حمایت قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گیرند.
دبیر کارگروه برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق نخستین دسته این گروه را استارتاپ های کسب‌ وکارهای نوین عنوان کرد و افزود: این استارتاپ ها بیشتر IT محور هستند.
وی با بیان اینکه، دسته دوم نیز شرکت‌های فعال در عرصه صنایع فرهنگی هستند، گفت: برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق در عمل برنامه‌ای مکمل برای برنامه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای رسیدن به اقتصاد دانش‌بنیان است.
سجادی نیری با استناد به آمارهای آنکتاد اظهار داشت: این حوزه با اقتصادی 10 هزار میلیارد دلاری در دنیا مواجه است. سهم ایران در این میان باید حدوداً بین 90 تا 100 میلیارد دلار باشد.
وی افزود: البته امروز ایران در بهترین حالت حداکثر 5 درصد این رقم را داراست. اما این حوزه یکی از حوزه‌هایی است که در جهت‌گیری ما در موضوع اقتصاد دانش‌بنیان می‌تواند به‌عنوان یک فرصت جدی برای کشور لحاظ شود.
وی با اشاره به اینکه، این نشست نخستین جلسه از سلسله نشست‌هایی است که به حوزه صنایع خلاق و نقش آن در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان خواهد پرداخت، اظهار امیدواری کرد با همیاری فعالان این حوزه این برنامه با حضور عناصر و بازیگران این عرصه به برنامه‌ای موفق در کشور تبدیل شود.
نشست «هم اندیشی فرصت ها و چالش های سرمایه گذاری در صنایع خلاق» با همکاری دبیرخانه برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق و انجمن سرمایه‌گذاری خطرپذیر کشور با حضور سرمایه‌گذاران، سرمایه پذیران، مدیران و کارشناسان حوزه صنایع خلاق و فرهنگی برگزار شد.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی