fa حذف سهمیه استخدام دستگاه ها در صورت عدم رعایت قانون سه درصد رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه در سال جاری ۱۵ هزار معلول دارای شغل شدند گفت: چنانچه دستگاهی قانون سه درصد استخدام معلولان را رعایت نکنند سهمیه استخدام شان حذف می شود. 12/4/2018 3:02:31 PM 12/4/2018 3:02:00 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
رئیس سازمان بهزیستی خبر داد:

حذف سهمیه استخدام دستگاه ها در صورت عدم رعایت قانون سه درصد

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه در سال جاری ۱۵ هزار معلول دارای شغل شدند گفت: چنانچه دستگاهی قانون سه درصد استخدام معلولان را رعایت نکنند سهمیه استخدام شان حذف می شود.
دوشنبه 12 آذر 1397 ساعت 15:02
حذف سهمیه استخدام دستگاه ها در صورت عدم رعایت قانون سه درصد
به گزارش خبرنگار مهر، انوشیروان محسنی بندپی در مراسم روز جهانی معلول که صبح امروز برگزار شد گفت: برنامه ریزی استراتژیک با نگاه علمی و تخصصی و فرآیند محور کیفیت بخشی خدمات و استفاده از ظرفیت های سازمان های غیردولتی سه استراتژی مهم سازمان بهزیستی است که با همکاری دولت اجرایی می شود.
وی گفت:اجباری شدن غربالگری ژنتیک، غربالگری شنوایی سنجی، بینایی سنجی و اوتیسم و آلزایمر از اقداماتی که سازمان بهزیستی در جهت کاهش معلول زایی برای جامعه انجام می دهد چرا که  هم اکنون شاهد نقطه عطفی در توانبخشی هستیم.
رئیس سازمان بهزیستی گفت: در حال حاضر ۷۵ درصد از نوزادان در بدو تولد غربالگری شنوایی می شوند و همچنین در تنبلی چشم نیز تا ۵ میلیون نفر تحت پوشش قرار گرفته اند.
وی گفت: قانون جامع یکی از مطالبات بحق معلولان است و ما وظیفه داریم در تمامی زمینه ها آن را اجرایی کنیم و وزیر رفاه نیز برای اجرایی کردن آن در جلسه ای با دکتر نوبخت داشت تا منابع لاز م برای آن اختصاص پیدا کند و پیگیر موضوع است.
وی با اشاره به اینکه ۲۲۰۰ مرکز نگهداری معلولان در کشور فعال است، گفت: ۸۵۰ مرکزی شبانه روزی و بقیه روزانه هستند و در تهران نیز به جز دو مرکز مابقی به بخش غیردولتی واگذار شدند.
بندپی به قانون سه درصد استخدام معلولان اشاره کرد و اظهار داشت: در صورت رعایت نکردن این قانون سهمیه استخدام دستگاه ها حذف می شود.
وی همچنین به اشتغال مددجویان و معلولان اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۷ هزار شغل برای مددجویان ایجاد شده که بیش از ۱۵ هزار شغل برای معلولان بوده است.
رئیس سازمان بهزیستی، تقبل بیمه کارفرمایی، اختصاص وام های کم بهره به کارفرمایان را از اقدامات بهزیستی برای اشتغال معلولان دانست و گفت: هر کارفرمایی که اقدام به استخدام یک فرد معلول کند از این تسهیلات برخوردار می شود.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی