fa 1000 دانش آموخته دکتری، بیکار هستند معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی در انتقاد به وضعیت مدرک گرایی در کشور گفت: بر اساس آمارهای موجود بیش ازیکهزار دانش آموخته مقطع دکتری در کشور بیکار هستند از این رو باید در کنار اعطای مدرک به دانشجویان، آموزش ‎های مهارتی و مورد نیاز بازار کار را نیز تعلیم داده شود. 12/4/2018 3:07:02 PM 12/4/2018 3:06:58 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
معاون فرهنگی دانشگاه جامع علمی کاربردی:

1000 دانش آموخته دکتری، بیکار هستند

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی در انتقاد به وضعیت مدرک گرایی در کشور گفت: بر اساس آمارهای موجود بیش ازیکهزار دانش آموخته مقطع دکتری در کشور بیکار هستند از این رو باید در کنار اعطای مدرک به دانشجویان، آموزش ‎های مهارتی و مورد نیاز بازار کار را نیز تعلیم داده شود.
سه‌شنبه 13 آذر 1397 ساعت 15:07
1000 دانش آموخته دکتری، بیکار هستند
به گزارش روز دوشنبه گروه دانشگاه ایرنا، احمدرضا پیشبین عنوان کرد: بعد از آمریکا و روسیه سومین کشوری هستیم که در تولید مدرک دانشگاهی پیشرو هستیم و طی سالیان اخیر دانشگاهها مدارک زیادی را بدون مهارت آموزی به دانشجویان اعطا کردهاند.
پیشبین افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی از همان ابتدا در وادی آموزش مهارت کارآمد حرکت کرده است هرچند که تا وضعیت ایده‌آل فاصله زیادی داریم.
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان این جمله که در سال های اخیر موضوع کیفیت گرایی و ماموریت گرایی مراکز علمی کاربردی را در دستور کار قرار دادهایم، یادآور شد در این راستا مدرسان دانشگاه پالایش شدند و امیدواریم با مشارکت مدرسان و دانشجویان بتوانیم دانشگاهی پاسخگو و مهارتی داشته باشیم.
وی بیان کرد: به دنبال اخذ مجوز گسترش برای مراکز علمی کاربردی سراسر کشور هستیم.
پیش بین با بیان اینکه دانش آموختگی آغاز راهی دیگر است گفت: در قسم نامه‌‏ای که فارغالتحصیلان قرائت میکنند، تعهد میدهند که کارهای بزرگ برای کشور انجام خواهند داد و در مسیری حرکت می‌کنند که اخلاق را سرلوحه کار خود قرار میدهند و اهمیت این سوگند نامه برای این است که یادآوری کند اگر ما علم داشته باشیم و از آن خلق ثروت کنیم اما اخلاق مداری را بجا نیاوریم، کاری بیهوده را انجام دادهایم.
وی خطاب به دولت و مجلس اظهار کرد: نیاز است که اقتصاد آموزشی را در نظام آموزشی مدنظر قرار دهیم؛ اینکه هزینه تحصیل از صفر تا صد تحصیل رایگان باشد اما مهارتی به دانشجویان آموزش داده نشود، شیوهای اشتباه است.
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان لرستان یادآور شد: دولت و مجلس در قبال آموزش مهارتی حداقل وظیفهای که دارد این است که برای توسعه مهارتها سرمایه گذاری کند تا با ایجاد اشتغال در این راه بسیاری از مشکلات کشور مرتفع شوند.
براساس گزارش دانشگاه علمی کاربردی ، وی با اشاره به حمایت داشنگاه از دانشجویان کارآفرین و دارای ایده اظهار کرد: به دانش آموختگانی که بتوانند در زمینه تخصص مهارت خود شرکتهای دانش بنیان ایجاد کنند، از طرف دانشگاه و معاونت رئیس جمهور تسهیلات 100 میلیون تومانی کم بهره اعطا میشود.
پیشبین افزود: در سال جاری در راستای رفع نیازهای بازار کار کشور 9 مرکز آموزشی علمی کاربردی به مراکز علمی کاربردی کشور اضافه شده است.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی