fa دانشگاه آزاد اسلامی از تبدیل ایده‌های نو به محصولات تجاری حمایت می‌کند مدیر مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت گفت:‌ این مجموعه علمی با استفاده از مرکز رشد واحدهای فناور خود از تبدیل ایده‌های نو به محصولات تجاری حمایت می‌کند. 12/28/2018 9:03:55 PM 12/28/2018 9:03:34 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

دانشگاه آزاد اسلامی از تبدیل ایده‌های نو به محصولات تجاری حمایت می‌کند

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت گفت:‌ این مجموعه علمی با استفاده از مرکز رشد واحدهای فناور خود از تبدیل ایده‌های نو به محصولات تجاری حمایت می‌کند.
چهارشنبه 5 دی 1397 ساعت 21:03
دانشگاه آزاد اسلامی از تبدیل ایده‌های نو به محصولات تجاری حمایت می‌کند
به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، شهاب شریعتی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با استفاده از واحدهای فناور خود از تبدیل ایده‌های نو به محصولات تجاری حمایت می‌کند تا با نظارت دقیق بر روی فعالیت‌ها بهبود عملکرد در حوزه‌های مختلف علمی حاصل شود.
مدیر مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت از کسب موفقیتی بزرگ برای این دانشگاه خبر داد و عنوان کرد: با توجه به فعالیت‌های علمی انجام شده دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در ششمین جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی کشور به عنوان مرکز برتر شناخته شد.
شریعتی به مهم‌ترین خدمات مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات مشاوره‌ای برای انتخاب نام شرکت،‌ تنظیم اساسنامه،‌ تشکیل پرونده‌های مالیاتی، برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی و شناساندن کسب‌و کارهای نوین از جمله این خدمات هستند.
وی کمک برای استقرار واحدهای فناور و حمایت‌های مالی از آن‌ها را از دیگر اقدامات مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت خواند و افزود: کمک برای استقرار تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی،‌ انجام مشاوره در حوزه‌های مختلف از دیگر اقدامات مهم و تأثیرگذار این مرکز است.
مدیر مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در مورد اهمیت این مراکز و هدفراز استقرار آن در این مجموعه علمی بزرگ را برشمرد و ابراز داشت: برای ایجاد زمینه جهت اشتغال پایدار و توسعه فناوری‌های دانش بنیان مراکز رشد واحدهای فناور در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شدند.
شریعتی با تأکید بر اینکه توسعه و گسترش فعالیت‌های اقتصادی مبتنی بر علوم دانش بنیان را از دیگر کارکردهای مراکز رشد واحدهای فناور دانست و تصریح کرد: با حمایت از استقرار پارک‌های علم و فناوری می‌توان زمینه تولید اشتغال مولد و توسعه علمی و اقتصادی کشور را فراهم کرد.
وی تبدیل ایده‌های نو و خلاقانه نخبگان علمی به مرحله تجاری‌سازی را از رویکردهای اصلی مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت اعلام کرد و افزود: با تجمیع نیروها در یک مرکز واحد ارتباط خوب و معناداری بین صاحبان اندیشه و فعالان حوزه بازاد برقرار می‌شود.
مدیر مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت درباره نحوه تأسیس این مرکز اظهار داشت: این مرکز علمی و پژوهشی در سال تیرماه سال 1394 با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و پارک علم و فناوری گیلان تأسیس شد و فعالیت‌های خود را آغاز کرد.
شریعتی فعالیت در حوزه‌هایی نظیر صنایع تبدیلی،‌ تکمیلی و جانبی با استفاده از مواد طبیعی را از اهداف مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت دانست و گفت: به استقرار این مرکز یقیناً فاصله میان تولید ایده و تبدیل آن به محصول و کالای قابل استفاده به نحو مطلوبی کاهش می‌یابد.
وی برخی از محصولاتی که در مجموعه واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت تولید می‌شوند را برشمرد و عنوان کرد: اجرای سیستم پایلوت تصفیه پس‌آب‌ حاوی داروهای ضدسرطان، سیستم استخراج کافئین از ضایعات چای و ساخت نیروگاه‌های خورشیدی از جمله این دستاوردها هستند.
مدیر مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت ساخت دستگاه تشخیص خصوصیات کیفی دانه‌های برنج را در این مرکز مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: ساخت دستگاه خاک همزن و برنامه‌نویسی تحت وب در پلتفرم اندروید را از دیگر فعالیت‌های علمی این مرکز در سطح گیلان اعلام کرد.
شریعتی از تولید اسانس‌های ایرانی با کاربری صنایع غذایی و دارویی توسط نخبگان دانشگاهی گیلان خبر داد و تصریح کرد: از دیگر محصولات مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی می‌توان به ساخت اپلیکیشن بازار الکترونیک محلی و طراحی و توسعه‌ بازی و نرم افزار اشاره کرد.
به گزارش  تسنیم،‌ مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در زمینی به مساحت 901 مترمربع در کیلومتر 6 جاده لاکان دایر شده است که 21 هسته و واحد فناور به انضمام دفاتر اداری،‌ سالن جلسات،‌ هسته‌ها و واحدهای فناور،‌ آزمایشگاه و کارگاه‌های علمی در مجموعه آن قرار گرفته است.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی