fa ناحیه نوآوری شریف فرصتی برای شرکت های با فناوری بالا مدیر برنامه ریزی پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف گفت: ناحیه نوآوری دانشگاه صنعتی شریف زمینه و فرصتی مناسب برای فعالیت شرکت های با فناوری برتر یا تکنولوژی پیشرفته یا به اصطلاح های تک (high-tech) است. 1/14/2019 3:06:35 PM 1/14/2019 3:06:23 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
مدیر برنامه ریزی پارک علم و فناوری دانشگاه شریف:

ناحیه نوآوری شریف فرصتی برای شرکت های با فناوری بالا

مدیر برنامه ریزی پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف گفت: ناحیه نوآوری دانشگاه صنعتی شریف زمینه و فرصتی مناسب برای فعالیت شرکت های با فناوری برتر یا تکنولوژی پیشرفته یا به اصطلاح های تک (high-tech) است.
یکشنبه 23 دی 1397 ساعت 15:06
ناحیه نوآوری شریف فرصتی برای شرکت های با فناوری بالا
احسان عظیم زاده روز یکشنبه در گفت و گو با گروه دانشگاه ایرنا اظهار کرد: ناحیه نوآوری در بسیاری از کشورهای دنیا در قسمتی از شهر برای فعالیت شرکت های پیشرفته در نوآوری و فناوری ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه در تمامی کشورها محل استقرار شرکت های دانش بنیان را منطقه ویژه فناری می دانند، ادامه داد: مسئولین کشور، شهرداری و بازرگانان منطقه نیز خدمات ویژه ای درراستای رشد شرکت ها در اختیار آن ها قرار می دهند.
مدیر برنامه ریزی پارک علم و فناوری دانشگاه شریف اظهار کرد: به عنوان مثال منطقه 'سیلیکون ولی' از قدیمی ترین و بزگترین ناحیه های نوآوری در کشور امریکا است. همچنین همانند این ناحیه ها در شهرهای پکن، مونترآل، بارسلون و مسکو نیز چنین مناطقی وجود دارد.
عظیم زاده در خصوص ناحیه فناوری شریف توضیح داد: در محله ها و خیابان های اطراف دانشگاه شریف، فضایی برای تعامل هرچه بیشتر شرکت های دانش بنیان با این دانشگاه ایجاد شده است.
مدیر برنامه ریزی پارک علم و فناوری دانشگاه شریف گفت: از دیگر اهداف ایجاد ناحیه نوآوری شریف تعامل و همکاری بیشتر دانشجویان با این شرکت ها و در نهایت جذب آنها است.
وی با اشاره به نقشه جغرافیایی قرارگیری ناحیه نوآوری شریف، ادامه داد: در اطراف این مجموعه یا کلنی شرکت های دانش بنیان مرز جغرافیایی ایجاد شده و دانشگاه شریف در وسط آن قرار دارد و در کل منطقه نوآوری شریف را تشکیل می دهد.
عظیم زاده اظهار کرد: براساس نقشه جغرافیایی این ناحیه از شمال به بزرگراه جناح، شیخ فضل الله و یادگار امام(ره) و از جنوب به خیابان آزادی منتهی می شود و تقریبا به شکل ذوزنقه است.
مدیر برنامه ریزی پارک فناوری شریف ادامه داد: برنامه ریزی شده تا تعداد شرکت های فعال و فضای محیطی نیز در این منطقه افزایش پیدا کند و تعداد این شرکت ها از 400 شرکت نوآور بیشتر شود.
این مسئول با بیان اینکه دانشگاه صنعتی شریف در صدد گسترش ناحیه نوآوری است، یادآورشد: در این خصوص با نهاد های مختلف از جمله معاونت علمی ریاست جمهوری، شهرداری منطقه و شرکت های خصوصی مذاکراتی انجام شده است.
وی افزود: هر کدام از این نهاد ها با کمک های مختلف باعث رشد منطقه می شوند که در نهایت موجب بهره برداری و سودآوری برای آنها می شود.
عظیم زاده با اشاره به اینکه بافت این منطقه مسکونی است، عنوان کرد: برای استقرار شرکت ها نیاز به ساخت ساختمان های استاندارد با ماهیت اداری وجود دارد که این موضوع همکاری شهرداری، پیمانکاران و مخابرات را می طلبد. در حال حاضر اکثر شرکت ها در آپارتمان های مسکونی استیجاری اقامت دارند.
این مسئول همچنین یادآور شد: 25 دی ماه رویداد یک روزه ی «ناحیه نوآوری شریف» با نظارت پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شود.
این رویداد با ارائه برنامه‌های توسعه ناحیه نوآوری شریف سعی در اثرگذاری بیشتر در حوزه کارآفرینی و نوآوری دارد و تسهیل رشد شرکت‌های دانش بنیان را دنبال می کند.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی