fa تامین اجتماعی مطالبات پرستاران را پرداخت می کند مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران گفت که مابه التفاوت قانون ارتقای بهره وری پرستاران کاز سال 91 تا کنون معوق مانده است بزودی به پرستاران پرداخت می شود. 1/15/2019 12:06:16 PM 1/15/2019 12:06:13 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

تامین اجتماعی مطالبات پرستاران را پرداخت می کند

مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران گفت که مابه التفاوت قانون ارتقای بهره وری پرستاران کاز سال 91 تا کنون معوق مانده است بزودی به پرستاران پرداخت می شود.
سه‌شنبه 25 دی 1397 ساعت 12:06
تامین اجتماعی مطالبات پرستاران را پرداخت می کند
دکتر محمد خورشیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مبلغ معوقه برای هر پرستار در این زمینه را به طور میانگین 40 تا 50 میلیون ریال اعلام کرد.
قانون ارتقای بهره وری سال 88 تصویب و در همان سال برای اجرای در تمامی بیمارستان‌ها اعم از خصوصی، دولتی، خیریه و تامین اجتماعی بلاغ شد. بیمارستان‌های دولتی این قانون را از اواخرسال 90 اجرا کردند، ولی سازمان تامین اجتماعی به خاطر نداشتن بودجه آن را به صورت 10 درصدی پرداخت کرد.
خورشیدی با اعلام این که 800 پرستار در مراکز بیمارستانی و درمانی تامین اجتماعی مازندران فعالیت دارند، گفت: این قانون مشمول تمامی پرستاران اعم از رسمی ، پیمانی ، طرحی و قراردادی شاغل در مجموعه های بیمارستانی و درمانی تامین اجتماعی می شود.
تامین اجتماعی مازندران پنج بیمارستان و 14 مرکز درمانی سرپایی فعال در سطح استان دارد.
همچنین 32 بیمارستان دولتی و 6 بیمارستان خصوصی در سطح استان مازندران با تامین اجتماعی قرارداد دارند.
بر اساس آمارهای رسمی از جمعیت حدود سه میلیون و 300 هزار نفری مازندران یک میلیون و 850 هزار نفر معادل 59 درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.
** به کارگیری 90 پرستار جدید
مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران از به کار گیری 90 پرستار جدید تا یک ماه آینده در بیمارستان و مراکز درمانی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان خبر داد و بیان داشت: این پرستاران از طریق آزمون جذب شدند.
وی با اشاره به اینکه 56 پرستار جدید در اورژانس های بیمارستان های تامین اجتماعی استان مازندران به کار گیرفته می شوند، افزود: به لحاظ استاندارد هر تخت به 3.7 پرستار نیاز دارد و این نسبت در مدیریت درمان تامین اجتماعی مازندران 2.7 است.
** لیست انتظار، مشکل اساسی
خورشیدی در عین حال گفت: اگر موضوع لیست انتظار در انجام درمان برخی از بیماری ها در بیمارستان ها فرهنگ و نهادینه شود، مشکلات کمبود پرستار ، پزشک و امکانات و تجهیزات پزشکی حل خواهد شد.
وی توضیح داد: جراحی و درمان بسیاری از بیماری ها نظیر فتق، دیسک کمر و انجام آزمایشات ام آر آی اورژانسی نیست و فرد می تواند در قرار گرفتن نوبت انتظار برای درمان اقدام کند ولی در حال حاضر این فرهنگ ضعیف است.
خورشیدی با بیان اینکه بر پایه بررسی های صورت گرفته طی یک سال اخیر یک فرد 150 بار و نفر دیگری 450 بار به مراکز درمانی و بیمارستانی مدیریت درمان استان مراجعه داشته، گفت: در زمینه دریافت دارو و گرفتن خدمات غیر اورژانسی نظیر ام آر آی نیز شاهد استفاده از دستگاه خارج از ظرفیت روزانه هستیم.
مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران گفت: امیدواریم در شرائط حساس کشور مردم نسبت به قواعد و مقررات دریافت خدمات بهداشتی و درمانی توجه کنند.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی