fa برگزاری همایش ملی «فناوری فضایی و کاربردهای آن» در دانشگاه علم و صنعت به منظور ارائه دستاوردهای علمی دانشجویان و متخصصان فضایی کشور، همایش ملی «فناوری فضایی و کاربردهای آن»، هشتم تا دهم بهمن ماه 1397 با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و دبیر شورای عالی امنیت ملی در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می شود. 1/27/2019 3:24:51 PM 1/27/2019 3:24:18 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

برگزاری همایش ملی «فناوری فضایی و کاربردهای آن» در دانشگاه علم و صنعت

به منظور ارائه دستاوردهای علمی دانشجویان و متخصصان فضایی کشور، همایش ملی «فناوری فضایی و کاربردهای آن»، هشتم تا دهم بهمن ماه 1397 با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و دبیر شورای عالی امنیت ملی در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می شود.
یکشنبه 7 بهمن 1397 ساعت 15:24
برگزاری همایش ملی «فناوری فضایی و کاربردهای آن» در دانشگاه علم و صنعت
به گزراش بازارکار به نقل از خبرگزاری فارس، به منظور ارائه دستاوردهای علمی دانشجویان و متخصصان فضایی کشور، همایش ملی «فناوری فضایی و کاربردهای آن»، هشتم تا دهم بهمن ماه 1397 با حضور آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و امیر دریابان شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می شود.
سیاست‌ گذاری و راهبرد؛ علوم و فناوری فضایی؛ کاربردها و خدمات فضایی؛ حسگرهای فضایی؛ اقتصاد فضا و حقوق فضا، محورهای اصلی این همایش ملی اعلام شده است. مقالات این همایش در دو قالب شفاهی (در 12 موضوع) و پوستری ارایه می شود.
در اولین دوره از همایش ملی فناوری فضایی و کاربردهای آن، برگزاری 8 کارگاه در روز دوشنبه 8 بهمن ماه برنامه ریزی شده است که «بررسی چالش های طراحی ماهواره»، «رادارهای روزنه مصنوعی»، «توسعه کسب و کارهای فناوری فضایی» و «کاربرد سنجش از دور در کشاورزی دقیق»، از جمله آنهاست. مراسم افتتاحیه همایش، روز سه شنبه نهم بهمن ماه خواهد بود. محمد سلیمانی، دبیر این همایش است.
در این همایش علاوه بر سخنرانی ، پنل گفت و گو در مورد طراحی، ساخت و پرتاب ماهواره برنامه ریزی شده است. در این پنل، با حضور مدیران پروژه های طراحی و ساخت ماهواره در دانشگاهها و مراکز صنعتی، ابعاد مختلف آن مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
ارائه تجربیات، نقطه نظرات و بررسی مسائل طراحی تا ساخت و پرتاب ماهواره از نقطه صفر تا پرتاب موفقیت آمیز و قرار گرفتن در مدار، به بحث و گفت و گو گذاشته می شود. همچنین تشریح نقش دانشگاهها در پیشرفت فضایی کشور و نقش صنعت در توسعه فناوری فضایی از موضوعاتی است که در این نشست علمی و عملی می تواند نقشه راه یا رهنمودهای لازم را برای پژوهشگران و اساتید این حوزه بیان نماید.
علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به وب سایت همایش به آدرس:  http://space2019.iust.ac.ir مراجعه نمایند.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی