fa لزوم خداحافظی پیران و ورود جوانان به جای آنها وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: کسی که به سن من می‌رسد می‌گوید مشکلات حل شدنی نیست اما جوانان اینطور فکر نمی‌کنند، خوب است امثال من کنار بنشینم و تجارب انقلاب و جنگ را به آن‌ها منتقل کنیم. 2/4/2019 3:45:32 PM 2/4/2019 3:44:37 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در اصفهان مطرح کرد

لزوم خداحافظی پیران و ورود جوانان به جای آنها

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: کسی که به سن من می‌رسد می‌گوید مشکلات حل شدنی نیست اما جوانان اینطور فکر نمی‌کنند، خوب است امثال من کنار بنشینم و تجارب انقلاب و جنگ را به آن‌ها منتقل کنیم.
دوشنبه 15 بهمن 1397 ساعت 15:45
لزوم خداحافظی پیران و ورود جوانان به جای آنها
به گزارش خبرگزاری فارس اصفهان، محمد شریعتمداری پیش از ظهر امروز در حاشیه افتتاح اورژانس بیمارستان غرضی اصفهان اظهار داشت: کسی که به سن من می‌رسد می‌گوید مشکلات حل شدنی نیست اما جوانان این‌طور فکر نمی‌کنند، خوب است امثال من کنار بنشینم و تجارب انقلاب و جنگ را به آن‌ها منتقل کنیم.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: صحنه عمل و اجرا را به دست جوانان بسپاریم آن موقع سیر تحول و سرعت حل مشکلات را خواهیم دید، چرا عرصه کار را با آن‌ها نسپاریم اجازه بدهیم جوانان را به صحنه بیاوریم، اگر به این سمت حرکت کردیم مشکلات حل خواهد شد.
وی ادامه داد: اینکه برخی کارها به ثمر نمی‌رسد ثمره غیرشفاف بودن امور است اگر ما سازمان تأمین اجتماعی را مکلف کرده بودیم که تمام مطالبش را روی سایت قرار دهد آن موقع مشخص بود که هزینه‌ها در چه اموری انجام شده و آیا اولویت‌ها رعایت شده یا نه، وقتی خود را در معرض قضاوت مردم قرار دادیم تصحیح می‌شویم.
شریعتمداری افزود: وقتی به وزارتخانه آمدم گفتم چرا اسامی هیئت‌مدیره‌ها را اعلام نمی‌کنید؟ واقعاً دلیلی هم وجود نداشت؛ و آخر این کار شد هزار و 422 اسم اعلام شد؛ اگر بد است که یک مدیر با تحصیلات شیمی مدیر یک مجموعه فرهنگی شود، نکنیم که وقتی اعلام شد آبرویمان برود و اگر خوب است که به آن افتخار کنیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه شفاف به مردم بگوییم چه می‌کنیم، تصریح کرد: همه باید ببینند که داریم چه می‌کنیم؛ این حرف‌ها را خودم می‌فهمم یعنی چه و چه فشاری به خودم وارد خواهد کرد ولی بالاخره مردم باید فهمند، اگر بد است که ما 30 میلیون تومان به رئیس یک هلدینگ حقوق بدهیم نباید بدهیم، اگر خوب است که روی سایت قرار دهیم، والله حرام است اگر یک قران بالاتر از آنچه مقرر شده دریافت کنند.
وی با تأکید بر اینکه با این شیوه مملکت درست می‌شود اظهار داشت: ما بدون مردم نمی‌توانیم مملکت را اداره کنیم، امام پشتوانه‌اش به مردم بود ما نیازی داریم که مردم در کنار ما باشند. انتخابات‌ها عبرت است هر زمانی یکی را انتخاب می‌کنند امروز ما را انتخاب می‌کنند فردا ما را با مغز به زمین می‌زنند.
شریعتمداری ادامه داد: نباید گرفتار آدم‌های ناامید و نابلد بشویم کسی که ناامید است کنار بنشیند، باید آدم کاربلد و امیدوار بنشانیم پشت منصب‌ها تا امور پیش رود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ادامه داد: من قبول دارم شاخص دستمزد مطابق خیلی از شاخص‌های دیگر رشد نکرده است. چون فکر می‌کردیم یک جزیی از هزینه‌های تولیدی است و خواستیم آن را محدود کنیم در حالی که کارگری که عشق نداشته باشد کالایی که تولید می‌کند به درد نمی‌خورد؛ اگر می‌گوییم سفره حداقل معیشت با حداقل دستمزد تناسب داشته باشد این حرف عالمانه است این حرف برای خوشایند کارگران نیست، چون، کارگرِ امیدوار، پای کار که می‌ایستد محصول خوب تولید می‌کند.
وی ادامه داد: در جامعه دروغ نگوییم، تهمت نزنیم؛ اگر دزد می‌شناسید بگیرید و اشد مجازات را برای وی اعمال کنید اما آن‌قدر در جامعه تبلیغ نکنیم؛ مردم را به همه‌چیز بی‌اعتماد کردیم.
شریعتمداری در ادامه با اشاره به وضعیت سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: من در جلسه رأی اعتماد به نمایندگان گفتم که بهانه بدهی دولت به تأمین اجتماعی را از وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی بگیرید و بعد بفرستیدش سر کار، بگویید فرض این است که این بدهی اصلاً وجود خارجی ندارد. حتماً که نباید از محل بودجه و خزانه آن را داد و حتماً که نباید شرکت‌های ورشکسته را انداخت به تأمین اجتماعی، شرکتی که خدمات عمومی ارائه می‌کند مثل شرکت حمل و نقل ریلی که باید وضعش ثابت باشد نباید بیاید زیرمجموعه تأمین اجتماعی، من نمی‌گذارم ادامه پیدا کند این جنس از آن جنس‌هایی است که دولت باید خودش اداره کند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: این‌ها مواردی است که باید پیگیری و حل‌وفصل کنیم؛ شرکت ملی نفت‌کش را با تبر جدا کردند و به تأمین اجتماعی دادند. این‌ها اشتباهات بزرگ است، معلوم است شرکت زیان‌ده می‌شود، من این‌ها را برمی‌گردانم این‌ها را قبول ندارم من به وکالت از بخشی از مردم که نمی‌توانند از خودشان دفاع کنند می‌ایستم تا این شرکت‌ها برگردد.
وی ادامه داد: آینده کشور بسیار درخشان است، چپ کردن اقتصاد این کشور نوبل می‌خواهد از بس که این کشور توانا است و امکانات دارد؛ البته فشار نظام سلطه شدید است یک زمانی کشور به کشور علیه ما کار می‌کردند الان شرکت به شرکت علیه ما اقدام می‌کنند.
شریعتمداری تصریح کرد: ما ایستاده‌ایم و نمی‌توانند کاری از پیش ببرند، کما اینکه تاکنون نیز با دو عنصر تصمیمات اندیشمندانه و خردمندانه و مقاومت ملت ایران نتوانستند کاری کنند.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی