fa هر استانی مشکلات ویژه‌ای در ارتباط با فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان دارد معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان این‌که ۴ هزار و ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان در سطح کشور فعال هستند، گفت: هر استانی دارای مشکلات منطقه‌ای ویژه‌ای در ارتباط با فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان است که این دغدغه‌ها باید رفع شود. 2/6/2019 1:50:24 PM 2/6/2019 1:50:15 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

هر استانی مشکلات ویژه‌ای در ارتباط با فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان دارد

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان این‌که ۴ هزار و ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان در سطح کشور فعال هستند، گفت: هر استانی دارای مشکلات منطقه‌ای ویژه‌ای در ارتباط با فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان است که این دغدغه‌ها باید رفع شود.
سه‌شنبه 16 بهمن 1397 ساعت 13:50
هر استانی مشکلات ویژه‌ای در ارتباط با فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان دارد
به گزارش ایسنا، سورنا ستاری امروز در حاشیه بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در شهرک شکوهیه قم و رونمایی از محصولات فناورانه شرکت‌های پارک علم و فناوری استان و در جمع خبرنگاران با تاکید بر حمایت از این شرکت‌ها عنوان کرد: شرکت‌های دانش بنیان تلاشی ارزنده از سوی جوانان در محیط کسب و کار جدید است.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افزود: ۴ هزار و ۱۰۰ شرکت دانش بنیان در سطح کشور فعال است که با وجود عدم همکاری‌ها به فعالیت ادامه داده‌اند.
وی اظهار کرد: تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان رویکردی مهم از طرف جوانان است که به تازگی شروع شده و با سرمایه‌گذاری‌های لازم نسل جدیدی از کارآفرینان به اقتصاد ما تزریق می‌شوند تا مسیر رشد و شکوفایی را برای آینده کشور رقم بزنند.
ستاری خاطرنشان کرد: حمایت‌های زیادی از شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح کشور انجام می‌شود که در این ارتباط ۱۴۰ نوع خدمت حمایتی از شرکت‌های دانش بنیان داریم تا یک اکوسیستم و فرآیندی جدید توسعه پیدا کند.
وی تصریح کرد: فروش شرکت‌های دانش بنیان در سال گذشته بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد تومان بوده است و امسال برآورد می‌شود این میزان به چند برابر برسد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: جوانانی که به سمت تأسیس این نوع شرکت‌ها می‌روند، یک تغییر مهم ایجاد کرده‌اند ما نیز نگاهی ویژه به آنها داریم که صنعت سنتی تفاوت دارد.
وی بیان کرد: مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان از سوی فعالان مطرح می‌شود و تمهیداتی ویژه در رفع این مشکلات اتخاذ شده است و سال گذشته بحث‌های مالیاتی و بیمه آنها از طریق کانال مستقلی پیگیری شد.
ستاری عنوان کرد: در فعالیت شرکت‌های دانش بنیان با جوان‌هایی مواجه هستیم که در این کارزار مشکلات اقتصادی به معنای واقعی می‌جنگند، ما نیز باید توانمندی‌های آنها را باور کنیم.
وی اظهار کرد: در استان قم ۸۰ هزار دانشجو مشغول تحصیل هستند و این جدا از ظرفیت موجود در حوزه‌های علمیه است؛ این ظرفیت مهم در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان بسیار اثر گذار است.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بیان کرد: هر استانی دارای مشکلات منطقه‌ای ویژه‌ای در ارتباط با فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان است که این دغدغه‌ها باید رفع شود.
وی متذکر شد: این فرهنگ عمومی در استان قم باید حاکم شود که به جوانان اهمیت بدهیم و بر روی توانمندی‌های آنها سرمایه‌گذاری کنیم.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی