fa باید آموزش‌های آزاد و مهارتی را ایجاد کنیم معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد:باید آموزش‌های آزاد و مهارتی را ایجاد کنیم تا دانش‌ها به اساتید علوم انسانی که در دانشگاه آزاد بیش از ۳۰ هزار نفر هستند، منتقل شود. 2/27/2019 4:22:38 PM 2/27/2019 4:22:34 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی:

باید آموزش‌های آزاد و مهارتی را ایجاد کنیم

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد:باید آموزش‌های آزاد و مهارتی را ایجاد کنیم تا دانش‌ها به اساتید علوم انسانی که در دانشگاه آزاد بیش از ۳۰ هزار نفر هستند، منتقل شود.
سه‌شنبه 7 اسفند 1397 ساعت 16:22
باید آموزش‌های آزاد و مهارتی را ایجاد کنیم
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد در نشست شورای علمی و اجرایی استان‌ها در طرح گفتمان علمی انقلاب اسلامی، با بیان اینکه در حوزه علوم انسانی انقلابی بزرگ رخ داده است، گفت: زمانی بود که تنها یک مجله در حوزه علوم انسانی منتشر می‌شد، البته برای درک بهتر این موضوع باید زمان حاضر را با قبل از انقلاب در حوزه تولید علم و تولید اندیشه مقایسه کرد.
وی افزود: قبل از پیروزی انقلاب مسیری اشتباه طی شد تا علوم انسانی به سمت غرب حرکت کند و تفکر بومی و اندیشه اسلامی مهجور شود. پیش از انقلاب ضدیت با دین و فرهنگ بومی و جایگزین کردن تفکر غربی در ایران وجود داشت تا افراد دست پرورده غرب تربیت شوند.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد با بیان اینکه قبل از انقلاب فلسفه و کلام رایج نبود، گفت: در آن زمان فقط علوم فقه و اصول وجود داشت. حوزه و دانشگاه از آن زمان تاکنون تحولات بسیاری داشته‌ و آثار منتشر شده در حوزه‌های علمیه در جهان اسلام بی نظیر است که افتخاری برای انقلاب است.
حجت الاسلام و المسلمین کلانتری یادآوری کرد: کتب تحقیقی و مجلات فاخری در زمینه علوم انسانی تولید شده است و سرعت رشد علوم انسانی در وضعیت مناسبی قرار دارد.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد تصریح کرد: در اسناد بالادستی اقداماتی خوب توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی، دفتر انتشارات حوزه و دانشگاه، موسسه صدرا و غیره صورت گرفته و اکنون باید در حوزه عملیاتی علوم انسانی گام برداریم تا موجی عظیم در فضای علمی کشور ایجاد شود.
وی یادآوری کرد: آقای دکتر ولایتی رئیس هیئت مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد، دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی مصمم هستند که تحولی در حوزه علوم انسانی رخ دهد و ایجاد معاونت علوم انسانی نشان دهنده درایت و حساسیت مدیران این دانشگاه است، بنابراین باید دانشگاه آزاد اسلامی بازویی توانمند در عرصه علمی کشور باشد.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد در این نشست با اشاره به پیشرفت‌های علوم انسانی اسلامی در ایران، گفت: بار‌ها این موضوع از سوی افراد زیادی مطرح شده که تاکنون هیچ قدمی در مسیر علوم انسانی اسلامی برداشته نشده است و امروز رونمایی از مجموعه ۲۲ جلدی کتاب شناخت گفتمان علمی انقلاب اسلامی پاسخ عملی به این شبهه است.
وی با بیان اینکه ایران اولین کشوری نیست که درباره علم دینی سخن گفته است، اظهار داشت: در واشنگتن آمریکا ۱۵۰ جلد کتاب در این باب چاپ شده است و در مالزی دانشگاه بین‌المللی اسلامی راه‌اندازی شد. پیش از انقلاب نیز همایش‌هایی در جهت تعلیم و تربیت و اقتصاد اسلامی در مکه و جده برگزار شده است.
حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه ادامه داد: اکنون پس از گذشت ۴ دهه از از انقلاب اسلامی به جرأت می‌توان گفت: هیچ کشوری در جهان اسلام به سرعت و شتاب جمهوری اسلامی ایران علوم انسانی اسلامی را دنبال نکرده است و همه کشور‌ها چشم انتظار ایران هستند تا آثار منتشر شده در این حوزه را ترجمه و استفاده کنند.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی