fa عرضه صنایع دستی ظرفیت اقتصادی ویژه است نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه عرضه صنایع دستی یک ظرفیت اقتصادی برای شهرستان است، گفت: باید مکانی را برای عرضه صنایع دستی و فرهنگی دایر کرد. 4/23/2019 4:35:32 PM 4/23/2019 4:35:30 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس:

عرضه صنایع دستی ظرفیت اقتصادی ویژه است

نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه عرضه صنایع دستی یک ظرفیت اقتصادی برای شهرستان است، گفت: باید مکانی را برای عرضه صنایع دستی و فرهنگی دایر کرد.
سه‌شنبه 3 اردیبهشت 1398 ساعت 16:35
عرضه صنایع دستی ظرفیت اقتصادی ویژه است
به گزارش خبرنگار مهر، سید حسن حسینی شاهرودی غروب دوشنبه در نشست طرح توسعه مسجد شیخ علی اکبر شاهرود به میزبانی این مسجد ضمن بیان اینکه میراث فرهنگی و صنایع دستی دو ظرفیت ویژه شاهرود در حوزه گردشگری و اقتصادی هستند، ابراز کرد: این شهرستان دارای بناهای تاریخی، معنوی، مذهبی و همچنین صنایع دستی فراوانی است.
وی با بیان اینکه در حوزه صنایع دستی دغدغه اصلی بازار و شرایط عرضه تولیدات است، ابراز کرد: عرضه صنایع دستی شاهرود یک ظرفیت اقتصادی ویژه است لذا باید ساز و کاری اندیشید تا مکانی برای عرضه صنایع دستی به طور دائمی در شهرستان ایجاد شود.
ضرورت راه اندازی بازارچه سنتی
نماینده شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه راه اندازی بازارچه صنایع دستی شاهرود ضروری است، تاکید داشت: با توجه به ظرفیت‌های شاهرود اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان می‌بایست این طرح اولویت دار و مهم را در دستور کار خود قرار دهد.
حسینی شاهرودی با بیان اینکه در حوزه صنایع دستی در شهرستان‌های شاهرود و میامی خوشبختانه تولید دغدغه اصلی نیست چرا که هنرمندان بسیاری در این زمینه فعالیت دارند، تاکید کرد: باید بیشتر وقت و انرژی را بر روی بازار و عرضه گذاشت.
وی با تاکید بر اهمیت برندسازی از محصولات و صنایع دستی، گفت: ارائه محصولات فرهنگی و صنایع دستی می‌تواند در تحول اقتصادی منطقه نیز مؤثر باشد.
فعالیت ۲۰۰۰ هنرمند صنایع دستی در شاهرود
عضو خانه ملت با بیان اینکه بیش از دو هزار هنرمند در حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی شهرستان شاهرود مشغول به تولید هستند، ابراز کرد: مشکل اینجا است که در حوزه عرضه، برند سازی و بازار یابی چه تعداد مشغول به کار هستند؟
حسینی شاهرودی با طرح این پرسش که از توانمندی‌های شهرستان‌های شاهرود و میامی در حوزه گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و … چه میزان استفاده شده است؟ بیان کرد: فرهنگ بومی باید تثبیت و اثرات فرهنگ غیر بومی خنثی شود تا بتوانیم بر روی گسترش گردشگری فرهنگی تکیه کنیم.
وی با بیان اینکه ما باید بر روی گردشگران تأثیر فرهنگی بگذاریم وگرنه آمدن و رفتن عده‌ای گردشگر سودمند نیست، افزود: آثار تاریخی فراوانی در شاهرود و میامی وجود دارند که می‌توان در کنار تولید ثروت از آن‌ها، توسعه فرهنگی را نیز شاهد بود که باید برای استفاده از آن‌ها برنامه داشته باشیم.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی