fa هشتمین کنگره ملی گیاهان دارویی برگزار می‌شود هشتمین کنگره ملی گیاهان دارویی 4 و 5 اردیبهشت ماه در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود. 4/23/2019 4:43:00 PM 4/23/2019 4:42:49 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

هشتمین کنگره ملی گیاهان دارویی برگزار می‌شود

هشتمین کنگره ملی گیاهان دارویی 4 و 5 اردیبهشت ماه در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود.
سه‌شنبه 3 اردیبهشت 1398 ساعت 16:43
هشتمین کنگره ملی گیاهان دارویی برگزار می‌شود
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، هشتمین کنگره ملی گیاهان دارویی توسط شبکه ملی پژوهش و فناوری گیاهان دارویی و با حمایت ستاد توسعه فناوری های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 4 و 5 اردیبهشت ماه در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود.
پیمان صالحی دبیر هشتمین کنگره ملی گیاهان دارویی درباره جزئیات برگزاری این کنگره اظهار داشت: هشتمین کنگره ملی گیاهان دارویی در 4 محور تعریف شده که  در محورکشاورزی و منابع طبیعی به مواردی از جمله اکولوژی، فیزیولوژی گیاهی، اهلی کردن و اصلاح، بیو تکنولوژی، کشت و زارعت، فرآوری اولیه پس از برداشت، مکانیزاسیون و تکنولوزی بذر و در محور داروسازی ، پزشکی مواردی از جمله طب سنتی ، اثرات فارماکولوژیک، اثرات بالینی و فرمولاسیون و کنترل بررسی می شود.
وی همچنین گفت: در محور علوم پایه به مواردی از جمله گیاه‌شناسی، فتو شیمی، بیو شیمی ژنتیک، اثرات بیولوژیک و بیوتکنولوژی و در محور صنعت و اقتصاد نیز به مواردی از جمله بازرگانی گیاهان دارویی و فرآورده های آن‌ها، تولید فرآورده های گیاهان دارویی، نوآوری در تولید محصولات کاربردی، نظام کیفی و تولید محصولات با کیفیت و انتقال تکنولوژی و تولید محصولات گیاهی پرداخته می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بیش از 700 مقاله به دبیرخانه این کنگره رسیده است، گفت: پس از مراحل داوری حدود 500 مقاله در کنگره پذیرفته شده که به صورت سخنرانی و پوستر ارائه می شود.
صالحی خاطرنشان کرد: در این کنگره مهمانان خارجی از کشورهای آلمان، یونان و لهستان حضورخواهد داشت و در کنار این کنگره نمایشگاه جانبی از محصولات داروهای گیاهی و فرآورده های طبیعی نیز برگزار می‌شود.
وی با اشاره به این موضوع که هشتمین کنگره ملی گیاهان دارویی دارای امتیاز بازآموزی است گفت: این کنگره از پایگاه استنادی علوم جهان اسلام  ISC نیز مجوز برگزاری دارد.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی