fa مهارت آموزی سربازان موضوع مهمی برای کارآفرینی است سردار عبداللهی گفت: مهارت آموزی موضوعی بسیار مهم برای اشتغال یا کار آفرینی سربازان است. 4/24/2019 3:45:45 PM 4/24/2019 3:45:37 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیرو‌های مسلح:

مهارت آموزی سربازان موضوع مهمی برای کارآفرینی است

سردار عبداللهی گفت: مهارت آموزی موضوعی بسیار مهم برای اشتغال یا کار آفرینی سربازان است.
چهارشنبه 4 اردیبهشت 1398 ساعت 15:45
مهارت آموزی سربازان موضوع مهمی برای کارآفرینی است
به گزارش خبرنگار حوزه نظام وظیفه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار علی عبداللهی معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیرو‌های مسلح در همایش سراسری مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح که امروز (سهشنبه سوم اردیبهشت ماه) با حضور مقامات لشکدی و کشوری برگزار شد، اظهار کرد: کار خیلی بزرگی صورت گرفته و بسیار اررشمند و تاثیرگذار است.
معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: مهارت آموزی در نیرو‌های مسلح کاری خلاقانه و مبتکرانه بود که در سال ۹۶ صورت گرفت.
این مقام ارشد نظامی ادامه داد: مجموعه ستادکل نیروهای مسلح در موضوع سرباز اقدامات زیادی را به حسن وظیفه و تاکیدات و تدابیر فرماندهی معظم کل قوا انجام داده و می‌دهد.
بیشتر بخوانید: آموزش تخصصی ۲۴۰ هزار سرباز در سال جاری
وی بیان کرد: در حال حاضر مهارت آموزی موضوعی بسیار مهم برای اشتغال یا کار آفرینی سربازان است.
سردار عبداللهی افزود: امروزه نفع و سود هر جامعه در این است که افراد آن دارای مهارت‌های مختلف باشند.
معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیرو‌های مسلح تاکید کرد: وظیفه اصلی‌ نیرو‌های مسلح دفاع و حفظ امنیت کشور است و در همه مفاد قانونی در مورد نیرو‌های مسلح به این نکته تاکید شده است.
این مقام ارشد نظامی با اشاره به اهمیت آمادگی و توان رزمی کشور برای انجام امور تصریح کرد: هیچ عذری پذیرفتنی نیست که یک جایی به توان رزمی لطمه وارد شود.
وی افزود: در زمان کمک به بحران‌ها و حوادثی که رخ می‌دهد، فرماندهان مکلفند با حفظ توان رزم کمک کنند، چراکه انتظار و توقع آحاد جامعه و فرمانده معظم کل قوا از نیرو‌های مسلح همین است.
معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: همه‌ فرزندان ذکور جامعه در یک سنی به خدمت سربازی می‌آیند، به جز افرادی که بنا به دلایلی معاف می‌شوند و باید برای آن‌ها هم فکری کرد.
وی با بیان اینکه امکانات نیرو‌های مسلح در خدمت مهارت آموزی سربازان است، افزود:  باید با هم افزایی موجب شویم که سربازان پس از گذران دوره خدمت سربازی، مهارتی را کسب کنند و مشغول به کار شوند.
این مقام ارشد نظامی بیان کرد: ستاد کل نیرو‌های مسلح برای این کار منابع خوبی را اختصاص داده و تا آنجایی که امکان داشته، برای پیشرفت کار تلاش کرده است.
سردار عبداللهی افزود: سه رده از معاونت‌های اصلی ستاد کل پشتوانه این کار هستند.
وی افزود: در سال ۹۶ حدود ۱۰۰ هزار نفر و در سال ۹۷ نیز حدود ۱۸۰ هزار نفر توانستند آموزش‌های مربوط به مهارت آموزی را دریافت کنند.
سردار عبداللهی بیان کرد: یک پنجم کل مهارت‌های موجود در جامعه در نیرو‌های مسلح وجود دارد.
معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: باید پیگیری کنیم تا بعد از اینکه سربازان با مهارت ترخیص شدند، مشغول به کار شوند و این برنامه جدید قرارگاه مهارت آموزی است که باید سازوکارهای آن در سال ۹۸ فراهم شود.
وی افزود: طبیعتاً در این مسیر هم نقاط قوت و ضعفی وجود دارد که باید بتوانیم این را پیدا و با کمک سازمان‌ها رفع کنیم.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی