بر اساس پژوهش دانشگاه استنفورد
اگر این 4 ویژگی را دارید، میتوانید کارآفرین شوید
آمارها نشان میدهد که حدود ۴۳ درصد از کودکان و نوجوانان در ایالات متحده آمریکا باور دارند که در آینده میتوانند کسب و کاری برای خودشان راه اندازی کنند، این در حالی است که تنها ۱۳ درصد از آنها موفق به راه اندازی کسب و کار میشوند.
سهشنبه 21 فروردین 1397 ساعت 12:28
حال سئوال مهم اینجاست که این ۱۳ درصد به دلیل کدام ویژگی های شخصیتی به یک کارآفرین موفق و پرتلاش تبدیل میشوند؟!
در ادامه میخواهیم چهار ویژگی اصلی افراد کارآفرین را مرور کنیم.
برای پاسخ دادن به این سئوال، پژوهشگران دانشگاه های استنفورد و تافتس در طول یک بازه زمانی ۳ ساله، اعمال و رفتار بیش از ۵۰۰۰ دانشجویی را که علاقه مند به کارآفرینی بودند، به دقت زیر نظر گرفتند و در ادامه برخی از یافته های خود را در مجله وال استریت ژورنال منتشر کردند. بر اساس تحقیقات آنان، ۴ ویژگی شاخص اصلی که به شما کمک میکند کارآفرین باشید، عبارتند از :
تسلط کامل بر خود داشته باشید
خود کنترلی به عوامل گوناگونی بستگی دارد؛ به این معنی که در یک شرایط خاص و یا نامناسب، بتوانید اوضاع را مدیریت کنید و بداند که در مرحله بعد چه گامی باید بردارد. در این مطالعه، دانشجویانی که خود را خالق ایده های نو میدانستند، ۱٫۵ برابر موفق تر از کسانی بودند که این ویژگی را در خود نمی دیدند.
همچنین دانشجویانی که در انجمن های کارآفرینی عضو بوده و برای خودشان گروهی تشکیل داده بودند و با دیگران ارتباط بیشتری داشتند، تقریبا ۲ برابر به کارآفرین (Entrepreneur) شدن نزدیکتر بودند.
همه ما آگاه هستیم که شکست، مقدمه ای برای پیروزی است. در واقع یکی از ارکان مهم خود کنترلی، پایداری در برابر شکست هاست. مثلا اگر یک دانش آموز قصد شرکت در مسابقه تجارت الکترونیک در دبیرستانش را دارد تا زمانی که استراتژی های مختلفی را برای فروش الکترونیکی آزمایش نکرده باشد، موفق نخواهد شد.
افرادی که در کنارتان هستند، از کسب و کار شما حمایت خواهند کرد
تقریباً ۴۵ درصد از کارآفرینان برتر والدینی داشته اند که برای خودشان کار میکردند اما تنها حدود ۲۹ درصد از دانشجویان در چنین شرایطی بودند و بقیه آنها نیز اعضای خانواده، دوستان و یا مربیانی داشته اند که شغلی برای خودشان دست و پا کرده و آنها را برای تبدیل شدن به یک کارآفرین برتر تشویق نموده اند.
خلاقانه فکر کنید
بیش از هفتاد و پنج درصد از کارآفرینان برتر، سطح بالایی از تفکر خلاق دارند. محققان میگویند این متفکران نواندیش، در برخورد با مشکلات، شیوه های جدیدی را برای انجام کارهای روزانه پیدا میکنند و سعی میکنند با استفاده از روش های جدید و پربازده از سعی و خطا (Try & Error) اجتناب کنند.
بد نیست همین جا یادآوری کنیم که نوآوری توسعه و کاربرد ایده ای جدید به صورت محصول، فرآیند یا خدمتی نوین است که منجر به رشد و پویایی اقتصاد ملی و افزایش اشتغال میشود.
علاقه فراوان به کسب و کار
عموماً کارآفرینان برتر همواره به دنبال توسعه کسب و کار خود هستند و همواره تلاش دارند تا چیزهای بیشتری یاد بگیرند. به جرات میتوان گفت که علاقه مند بودن به موضوع کسب و کار ارتباط نزدیکی با داشتن یک فکر اقتصادی برتر دارد.
پژوهش نشان داده است کارآفرینان مشتاقی که از یک ذهن برتر مالی برخوردارند، دو برابر موفق تر از سایرین هستند و همواره به دنبال فرصت های مناسب برای سرمایه گذاری میگردند.