fa اجرای طرح پزشک خانواده متوقف نمی شود نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای طرح پزشک خانواده با توجه به ارزیابی های انجام شده و رضایت نسبی مردم استان های پایلوت، تا سال 1400 ادامه می یابد. 5/8/2019 4:17:19 PM 5/8/2019 4:17:13 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
نایب رییس کمیسیون بهداشت مجلس:

اجرای طرح پزشک خانواده متوقف نمی شود

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای طرح پزشک خانواده با توجه به ارزیابی های انجام شده و رضایت نسبی مردم استان های پایلوت، تا سال 1400 ادامه می یابد.
دوشنبه 16 اردیبهشت 1398 ساعت 16:17
اجرای طرح پزشک خانواده متوقف نمی شود
محمدنعیم امینی فرد روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره به جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان، اظهار داشت: در نشست امروز طرح پزشک خانواده مورد بررسی قرار گرفت، طرحی که در اسناد بالادستی و در قوانین بودجه‌ای ما به صورت مرتب به آن تاکید می ‌شود اما تاکنون اعتبارات متناسب با آن را در ردیف پزشک خانواده مشاهده نشده است.
نماینده مردم ایرانشهر در مجلس دهم گفت: از دانشگاه مازندران به عنوان یکی از دو استان پایلوت اجرای این طرح در نشست امروز دعوت کردیم.
وی ادامه داد: 9 سال از شروع طرح پزشک خانواده در استان های فارس و مازندران می گذرد و مردم مازندران نسبت به اجرای این طرح رضایت نسبی دارند اما مردم فارس مانند مردم مازندران از اجرای آن در استان خود راضی نیستند.
امینی فرد تصریح کرد: با توجه به بازدید‌هایی که اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از مراکز درمانی استان مازندران داشته اند، رضایت نسبی بین مردم و پزشکانی که در این طرح همکاری می ‌کنند وجود دارد. این موضوع، امیدواری در اجرای موفق طرح پزشک خانواده را افزایش می‌دهد.
نائب رئیس دوم کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی ، تنها راه برای نهادینه کردن خدمات سطح 2 وسطح 3 ، بین مردم را طرح پزشک خانواده دانست و اظهار داشت: یکی از مسائلی که در جلسه امروز کمیسیون به آن رسیدیم این بود که از نظر مالی باید طرح پزشک خانواده در سالیان آینده تقویت شود.
وی ادامه داد: مهمترین زیر ساخت‌های پزشک خانواده اجرای پرونده الکترونیک سلامت و به کار بستن راهنمای بالینی در ارائه خدمات و ارتباط تنگاتنگ بالا به پایین، پایین به بالا و به طور بازخورد در سطوح یکم، دوم و سوم است.
نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با توجه به عزم جدی کمیسیون و تاکید وزارت بهداشت بر مسئله بهداشت و تقدم‌های بهداشتی، امیدواریم طرح پزشک خانواده تا پایان سال 1400 اجرایی شود. زمان اجرای طرح پزشک خانواده در برنامه ششم توسعه نیز ذکر شده است.
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: طرح پزشک خانواده به لحاظ سخت افزاری با توجه به منابع طرح تحول سلامت، بازده نسبتاً خوبی داشته و از این به بعد تنها آموزش نیروهای متخصص و تعهد و پایبندی سطوح مختلف است که تضمین کننده اجرای طرح پزشک خانواده است.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی