fa تصویب ماده 187، جذب وکلا و کارشناسان را تسهیل کرده است عضو هیات تشخیص صلاحیت مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان گفت: جذب بسیاری از وکلا و کارشناسان از سوی کانون وکلا و کانون کارشناسان رسمی به برکت تاسیس مرکز امور مشاوران حقوقی و اجرای ماده 187 قانون برنامه سوم توسعه بوده است. 5/12/2019 2:53:23 PM 5/12/2019 2:53:21 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
عضو هیات تشخیص مرکز امور مشاوران حقوقی:

تصویب ماده 187، جذب وکلا و کارشناسان را تسهیل کرده است

عضو هیات تشخیص صلاحیت مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان گفت: جذب بسیاری از وکلا و کارشناسان از سوی کانون وکلا و کانون کارشناسان رسمی به برکت تاسیس مرکز امور مشاوران حقوقی و اجرای ماده 187 قانون برنامه سوم توسعه بوده است.
یکشنبه 22 اردیبهشت 1398 ساعت 14:53
تصویب ماده 187، جذب وکلا و کارشناسان را تسهیل کرده است
آیت الله محمدحسین احمدی شاهرودی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار قضایی ایرنا گفت: تاسیس مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان برای شکستن انحصارگرایی ایجاد شده از سوی کانون وکلا و کانون کارشناسان بوده است. چون این دو کانون نسبت به جذب تعداد مورد نیاز وکیل یا کارشناسان اقدام نمی کردند و در واقع وضعیت جذب به گونه ای بود که تعداد کمتر وکلا و کارشناسان مطلوب بود.
وی افزود: بر همین اساس ماده 187 قانون برنامه سوم توسعه با همکاری سه قوه تصویب شد؛ به گونه ای که دولت ماده 187 را برای تاسیس این مرکز به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داد و بار اجرای آن نیز به قوه قضاییه محول شد.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: تعداد زیادی از دانشجویان رشته حقوق که در کشور فارغ التحصیل می شدند و بهترین اشتغال برای آنها، حرفه وکالت و کارشناسی بود، جذب مرکز امور مشاوران حقوقی شدند و همین موضوع باعث شد تا کانون وکلا و کانون کارشناسان نیز اقدام به جذب بسیاری از وکلا و کارشناسان کنند؛ در واقع بسیاری از کسانی که توسط کانون وکلا و کارشناسان جذب شدند، به برکت ماده 187 بوده است.
احمدی شاهرودی عملکرد 10 ساله عبدالرضا مومنی رئیس سابق این مرکز را موفقیت آمیز دانست و گفت: طی این 10 سال کارهای بسیاری صورت گرفت و بعضی از نواقص که در اوایل کار وجود داشت، رفع شد و از نظر کیفی نیز در سال های گذشته کارهای خوبی توسط مومنی انجام شد و در مجموع موفق بود.
این استاد حوزه با اشاره به سخنان علی بهادری جهرمی رئیس جدید این مرکز در مراسم تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید اظهار امیدواری کرد تا برنامه های بهتری در دوره رئیس جوان مرکز امور مشاوران حقوقی اجرا شود و کیفیت جذب وکلا و کارشناسان نیز بیش از پیش بهبود یابد.
به گزارش ایرنا سه شنبه هفته گذشته آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه با صدور حکمی بهادری جهرمی را برای سه سال به ریاست مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه برگزید و از خدمات مومنی رئیس سابق این مرکز تجلیل کرد.
مراسم تکریم و معارفه روسای این مرکز نیز روز چهارشنبه با حضور سیدمرتضی بختیاری رئیس حوزه ریاست قوه قضاییه برگزار شد و مومنی با ارائه گزارشی گفت: در 10 سال گذشته 20 هزار وکیل در این مرکز پذیرفته شدند و 10 هزار و 740 نفر نیز به عنوان کارشناس به این مرکز راه یافتند.
وی افزود: این مرکز در سال ۱۳۷۹ در قالب برنامه سوم توسعه کشور تشکیل شد. تا سال ۷۹ تعداد وکلای کشور حدود چهار هزار و ۲۰۰ نفر بودند در حالی که هشت میلیون پرونده در دادگستری مطرح بود و نیاز به وکلای بیشتری داشتیم، به همین دلیل مسئولان قوه قضاییه تصمیم گرفتند تا با تصویب ماده ۱۸۷ این مرکز را تاسیس کنند.
بهادری نیز در این مراسم گفت: اولین اولویت این مرکز ارتقای جایگاه، شأن و منزلت نهاد وکالت و کارشناسان رسمی و مشاوران است زیرا مقام قضاوت با بهره گیری از بال وکالت، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده می توانند در پیچیدگی های پرونده به توفیق بیشتری دست یابد.
وی از تسهیل هرچه بیشتر دسترسی مردم به خدمات حقوقی سخن گفت تا مرکز امور مشاوران حقوقی بتواند بار مشکلات مردم را آسانتر و سریعتر بردارد و در همین راستا ارائه خدمات حقوقی به صورت کیفی تر، تخصصی تر، کارآمدتر و به صرفه تر ضروری است.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی