fa ضوابط و شرایط برگزاری کنکور کارشناسی ارشد ۹۸ اعلام شد مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور، اظهار کرد: برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد ۶۵۵ هزار کارت ورود به جلسه صادر شده است که توزیع این کارت از فردا آغاز می شود. 6/10/2019 11:34:26 AM 6/10/2019 11:34:22 AM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی http://www.aiau.ir/Media/Image/18/03/1803166105_Orig.jpg http://www.aiau.ir/Media/Image/18/03/1803166105_Thum.jpg کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور

ضوابط و شرایط برگزاری کنکور کارشناسی ارشد ۹۸ اعلام شد

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور، اظهار کرد: برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد ۶۵۵ هزار کارت ورود به جلسه صادر شده است که توزیع این کارت از فردا آغاز می شود.
یکشنبه 19 خرداد 1398 ساعت 11:34
ضوابط و شرایط برگزاری کنکور کارشناسی ارشد ۹۸ اعلام شد
حسین توکلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا، افزود: کنکور کارشناسی ارشد و نخستین مرحله المپیاد علمی دانشجویی کشور در شش گروه آموزشی و ۱۳۱ کد رشته برای دانشگاه های دولتی و غیردولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی با حضور ۶۱۴ هزار و ۸۸۳ داوطلب در روزهای ۲۳ و ۲۴ خرداد ۹۸ برگزار می‌شود.
وی در مورد توزیع کارت کنکور کارشناسی ارشد، گفت: با توجه به کل داوطلبان در کد رشته های اول و کد رشته های شناور در مجموع تعداد ۶۵۵ هزار و ۵۵۲ کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد صادر شد که از این تعداد، ۳۲۶ هزار و ۴۴۷ کارت مربوط به خواهران و ۳۲۹ هزار و ۱۰۵ کارت مربوط به برادران است.
به گفته توکلی، تعداد داوطلبان ثبت نام کننده در آزمون کارشناسی ارشد امسال نسبت به آمار داوطلبان سال گذشته این آزمون، ۱۲۱ هزار و ۵۰۲ نفر کمتر شده است.
علوم انسانی دارای بیشترین داوطلب
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در مورد تعداد داوطلبان به تکفیک گروه های آزمایشی، خاطرنشان کرد: در علوم انسانی ۳۸۵ هزار و ۶۴۰ داوطلب در ۴۵ کد رشته، در علوم پایه ۳۳ هزار و ۶۷۸ داوطلب در ۱۷ کد رشته، در فنی و مهندسی ۱۳۰ هزار و ۴۰۶ داوطلب در ۲۴ کد رشته، در کشاورزی و منابع طبیعی ۱۷ هزار و ۸۵۱ داوطلب در ۲۳ کد رشته، در هنر ۴۵ هزار و ۹۱۳ داوطلب در ۱۳ کدرشته و در دامپزشکی یکهزار و ۳۹۵ داوطلب در ۹ کدرشته ثبت نام کرده اند.
تعداد داوطلبان رشته های شناور
توکلی در مورد تعداد داوطلبان شرکت کننده در کد رشته های امتحانی دوم یا شناور، اظهار کرد: از میان ۶۱۴ هزار و ۸۸۳ داوطلب شرکت کننده، تعداد ۴۰ هزار و ۶۶۹ داوطلب نیز در کدرشته های دوم (شناور) شرکت کرده اند که از این تعداد ۱۸ هزار و ۳۹۳ نفر معادل ۴۵.۲۳ درصد داوطلبان زن و تعداد ۲۲ هزار و ۲۷۶ نفر معادل ۵۴.۷۷ درصد داوطلبان مرد هستند.
ی ادامه داد: اوطلبانی که در کد رشته های دوم شرکت کرده اند باید علاوه بر کد رشته اصلی خود، کارت آزمون کدرشته دوم یا شناور را نیز دریافت کنند.
توزیع کارت کنکور از فردا
توکلی با بیان اینکه کارت کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۸ از فردا دوشنبه توزیع می شود، گفت: کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد به همراه اولین مرحله المپیاد علمی دانشجویی کشور از فردا دوشنبه ۲۰ خردادماه ۹۸ بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و داوطلبان می‌توانند با ورود به سایت سازمان سنجش از کارت خود پرینت تهیه کنند.
وی افزود: در آزمون صبح پنجشنبه ۲۳ خرداد، ۲۹۹ هزار و ۵۶۴ داوطلب در ۳۲ کد رشته، در بعدازظهر پنجشنبه ۲۳ خرداد، ۸۲ هزار و ۶۷۸ داوطلب در ۶۳ کد رشته همچنین در صبح جمعه ۲۴ خرداد ۲۷۳ هزار و ۳۱۰ داوطلب در ۳۶ کد رشته به رقابت می‌پردازند.
زمان انتشار کارنامه کنکور ارشد در ۱۵ تیرماه
به گفته مشاور عالی سازمان سنجش، پس از برگزاری آزمون و اعلام نتایج اولیه، کارنامه در ۱۵ تیرماه منتشر می‌شود و دفترچه راهنمای انتخاب رشته در روز ۱۶ تیرماه در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. افراد مجاز به انتخاب رشته می توانند از ۱۷ تیرماه نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.
وی اظهار کرد: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند ۱۰۰ کد رشته را انتخاب کنند و گزینش نهایی بر اساس ۸۰ درصد نمره آزمون و ۲۰ درصد معدل دوره کارشناسی صورت می‌گیرد.
مشاور عالی سازمان سنجش آمورش کشور خاطرنشان کرد: فهرست اسامی چند برابر ظرفیت رشته های خاص برای آزمون های عملی در ۲۹ تیرماه اعلام می‌شود و مصاحبه و آزمون های عملی در روزهای ۵ تا ۲۴ مرداد انجام می‌شود. همچنین رشته های هنر از ۹ مرداد تا ۱۱ مرداد آزمون های عملی خود را برگزار می کنند.
زمان انتشار نتایج نهایی کنکور ارشد
مشاور عالی سازمان سنجش با بیان اینکه کارنامه نهایی داوطلبان در ۲۵ شهریورماه منتشر و نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ نیز در روز ۱۶ شهریورماه اعلام می‌شود افزود: پذیرفته شدگان روزهای ۲۳ و ۲۴ شهریورماه می توانند در دانشگاه ها ثبت نام کنند.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی