fa بررسی جایگاه استارت آپها در مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه در اولین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه جایگاه استارت آپها مورد بررسی قرار می‌گیرد و بر شبکه سازی میان آنها تاکید می شود. 6/11/2019 4:38:18 PM 6/11/2019 4:38:11 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

بررسی جایگاه استارت آپها در مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه

در اولین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه جایگاه استارت آپها مورد بررسی قرار می‌گیرد و بر شبکه سازی میان آنها تاکید می شود.
سه‌شنبه 21 خرداد 1398 ساعت 16:38
بررسی جایگاه استارت آپها در مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه
به گزارش خبرنگار مهر، علی مرتضی بیرنگ قائم مقام امور بین المللی در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امروز در اولین اجلاس نوآوری آسیا و اقیانوسیه گفت: این اجلاس با پیشنهاد ایران و دعوت مشترک معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری اسلامی و کمیسیون اقتصادی، اجتماعی آسیا و اقیانوسیه سازمان ملل (ESCAP) برگزار شده است.
وی افزود: اسکاپ و جمهوری اسلامی ایران اخیراً همکاری‌هایی در حوزه فناوری و نوآوری آغاز کرده اند و بر این مبنا معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری اسلامی ایرانی پیشنهاد میزبانی اولین اجلاس نوآوری آسیا و اقیانوسیه (APIF) را مطرح کرد.
قائم مقام امور بین المللی در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: این ایده با استقبال اسکاپ مواجه شد و اکنون شاهد برگزاری این ابتکار باشکوه هستیم.
به گفته بیرنگ، این رویداد چندین ویژگی جالب توجه دارد که می‌تواند آن را متمایز از ابتکارات مشابه کند.
ی با اشاره به ویژگی‌های این اجلاس گفت: اجتماع نمایندگان در سطوح تصمیم‌گیر و سیاستگذار علم و فناوری از تعداد زیادی از کشورهای آسیا و اقیانوسیه و همچنین سازمانهای بین المللی مرتبط با علم و فناوری، تمرکز بر بررسی جایگاه استارت آپها به عنوان بازیگران جدید، خلاق و پویای اقتصاد امروز در توسعه پایدار و طراحی بستری برای شبکه‌سازی میان آنها، گفتگوهای علمی و تبادل تجارب در حوزه سیاستها و ابزارهای مختلف تقویت نقش استارت آپها در توسعه پایدار از نوآوری‌های طبقات پایین گرفته تا نقش زنان و… از جمله ویژگی‌های این اجلاس به شمار می‌رود.
بیرنگ تصریح کرد: همچنین آشنایی با ظرفیت‌ها و امکانات ایران به عنوان کشوری مهم در منطقه با نیروی انسانی جوان و تحصیلکرده ممتاز و زیست بومی پرتحرک در نوآوری
از دیگر جنبه‌های اجلاس است.
وی گفت: امیدواریم که این رویداد بتواند آغازی درخشان برای تلاش‌های فشرده‌تر کشورهای آسیا و اقیانوسیه برای دستیابی به الگویی جدید در سیاستگذاری علم، فناوری و نوآوری باشد تا نوآوری بتواند بیش از گذشته برای همه مردمان ما و همه نیازهای اجتماعی، محیط زیستی و اقتصادی آنان، جریان داشته باشد.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی