fa قریب به نیمی از جامعه وکالت را زنان تشکیل می‌دهند رئیس کانون وکلا امور مشاوران و خانواده قوه قضائیه گفت: قریب به نیمی از جامعه وکالت را زنان تشکیل می‌دهند. 7/2/2019 5:10:44 PM 7/2/2019 5:10:36 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
رئیس کانون وکلا امور مشاوران و خانواده قوه قضائیه:

قریب به نیمی از جامعه وکالت را زنان تشکیل می‌دهند

رئیس کانون وکلا امور مشاوران و خانواده قوه قضائیه گفت: قریب به نیمی از جامعه وکالت را زنان تشکیل می‌دهند.
سه‌شنبه 11 تیر 1398 ساعت 17:10
قریب به نیمی از جامعه وکالت را زنان تشکیل می‌دهند
به گزارش خبرنگار مهر، علی بهادری جهرمی رئیس کانون وکلا امور مشاوران و خانواده قوه قضائیه در دیدار با حجت الاسلام مرتضوی مقدم ضمن تبریک به مناسبت انتساب وی به عنوان رئیس دیوان عالی کشور گفت: افتخار مجموع قضائی کشور است که فردی مثل شما در این دستگاه حضور دارد.
وی افزود: کار قضائی کار سختی است و همه کسانی که در این عرصه حضور می‌یابند صلابت لازم برای بیان حقایق را ندارند. البته که خیلی از اوقات حقایق هم مخفی شده است.
وی ادامه داد: نگاه کلان جامعه وکالت و کارشناسی این است که در صورتی که نگاه جامعه قضائی مثبت باشد، می‌توان کمک کار قاضی بود.
بهادری با بیان اینکه جامعه وکالت در جریان رسیدگی به یک پرونده همچون چراغ راه است، گفت: جامعه وکالت برای ساده سازی حقایق، پرونده را برای صدور رأی آماده می‌کند. در جامعه وکالت هم همچون سایر صنوف امکان دارد ناسره‌هایی وجود داشته باشد.
رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه تصریح کرد: سعی کنیم نگاه قضات و وکلا را ترکیب کنیم و هر دو بفهمند همکار هم هستند.
وی افزود: اگر ناسره‌ای وجود دارد، قضات و وکلا چه در مرکز و چه در دیوان عالی به کشف ناسره‌ها کمک کنند در این رابطه باید دست به دست هم دهیم. در نگاه وکالت هم باید نگاه مثبتی به قضات باشد.
وی با اشاره به بحث‌ها و شایعاتی که اخیراً در رابطه با وکلای زن مطرح شده، اظهارداشت: در رابطه با بحث‌هایی که اخیراً مطرح شده باید بگویم ما حقوق خوانده ایم و اینطور نیست که خبر را از منبع نادرستی بشنویم و به آن صحه بگذاریم. قریب به نیمی از جامعه وکالت را زنان تشکیل می‌دهند.
در پایان این دیدار تعدادی از وکلای زن، نکاتی را در رابطه با وکالت و جایگاه زنان در جامعه با رئیس دیوان عالی کشور در میان گذاشتند.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی