fa حرفه وکالت ساماندهی شود نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه سختگیری بیش از حد در پذیرش وکیل صحیح نیست،گفت: پذیرش بدون حساب و کتاب وکیل ممنوع  است بلکه باید در پذیرش وکیل، مسیر تعادل را در پیش بگیریم. 7/7/2019 6:44:57 PM 7/7/2019 6:44:47 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
مالی پور:

حرفه وکالت ساماندهی شود

نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه سختگیری بیش از حد در پذیرش وکیل صحیح نیست،گفت: پذیرش بدون حساب و کتاب وکیل ممنوع  است بلکه باید در پذیرش وکیل، مسیر تعادل را در پیش بگیریم.
یکشنبه 16 تیر 1398 ساعت 18:44
حرفه وکالت ساماندهی شود
یحیی  کمالی پور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره وضعیت  پذیرش  وکیل  در کشور،گفت: پذیرش وکیل  در حوزه قضایی نیازمند بررسی‌های پژوهشی است  زیرا نمی توان بدون حساب و کتاب افزایش ظرفیت وکیل را در حوزه قضایی به جریان انداخت بنابراین  الزام آور است هر فردی با هر اطلاعاتی نتواند  به حوزه وکالت  را ه یابد تا بتوان سطح کیفی کانون وکلا را ارتقا داد.
توانایی علمی ،حقوقی و شایسته سالاری تنها باید در  پذیرش وکیل  دخالت داشته باشند
نماینده مردم جیرفت وعنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توانایی علمی ،حقوقی و شایسته سالاری تنها باید در  پذیرش وکیل  دخالت داشته باشد تصریح کرد:  نباید برای بهبود فضای اشتغال، تعداد  پذیرش در  حوزه وکالت را  ارتقا داد.
 وی ادامه داد: وکیل بطور مستقیم با قوانین حقوقی برای  دفاع از حق موکل سرو کار دارد بنابراین  نباید، اجازه داد که  بدون در نظر گرفتن، شاخص های علمی  فارغ التحصیل حقوق را وارد چرخه  وکالت کرد.
 کمالی پور افزود: تسلط بر مفاهیم حقوقی الزام آور است که  یک وکیل  در حیطه کاری  خود بگنجاند زیرا  وکیل می بایست، تسلط  و مهارت کافی برای دفاع از  حق موکلش را داشته باشد.
حساسیت وکالت بسیار​ بالاست
وی ادامه داد: حساسیت قضاوت در حوزه قضایی کمتر از وکالت نیست زیرا یک وکیل از اسرار مردم آگاهی پیدا می کند و این در  حالی است که برای پاسداری از  حقوق  اشخاص  می بایست، افرادی  به حوزه وکالت راه یابند که دارای  تخصص در  حوزه حقوق باشند.
 کمالی پور   افزود: نباید اجازه داد، هرفردی با هر اطلاعاتی پا به عرصه وکالت بگذارد زیرا اگر فرد اطلاعات کافی نداشته باشند، نمی تواند در محکمه قضاوت از موکلش دفاع کند و این امر  به منزله نقض حق  وحقوق موکل است.
حوزه وکالت بطور  مستقیم با حق  خواهی مردم  سروکاردارد
عضو هیئت  رییسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با  بیان اینکه  ولنگاری  در پذیرش وکیل  ممنوع  است یادآورشد:  وکیل باید حداکثر شاخص  های علمی را برای ورود به چرخه وکالت کسب کند زیرا  حوزه وکالت بطور  مستقیم با حق  خواهی مردم  در قبال رویداد مختلف سرو کار دارد.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی