fa بهره گیری از توانمندی بانوان در قالب تعاونی و استارت‌آپ ‌ها فرماندار فومن در نشست با بانوان به جایگاه بانوان در جامعه اسلامی اشاره و بر لزوم بهره گیری بیشتر از توانمندی زنان در قالب تعاونی‌ها و استارت‌آپ ها تأکید کرد. 7/16/2019 10:36:10 AM 7/16/2019 10:36:06 AM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
در نشست با بانوان مطرح شد:

بهره گیری از توانمندی بانوان در قالب تعاونی و استارت‌آپ ‌ها

فرماندار فومن در نشست با بانوان به جایگاه بانوان در جامعه اسلامی اشاره و بر لزوم بهره گیری بیشتر از توانمندی زنان در قالب تعاونی‌ها و استارت‌آپ ها تأکید کرد.
سه‌شنبه 25 تیر 1398 ساعت 10:36
بهره گیری از توانمندی بانوان در قالب تعاونی و استارت‌آپ ‌ها
به گزارش خبرنگار مهر، محمود قاسم نژاد پیش از ظهر دوشنبه به مناسبت دهه کرامت در جمع بانوان فعال فومنی در حوزه های مختلف که در سالن آیت الله بهجت فومنی فرمانداری این شهرستان برگزار شد با اشاره به اهمیت و جایگاه زن در دین اسلام، اظهار کرد: زنان جامعه اسلامی و ایرانی در شکل‌گیری در دین اسلام، انقلاب، هشت سال دفاع مقدس و حوزه های علمی و ورزشی سایر بخش‌ها نقش بسیار مهمی ایفا کرده‌اند.
قاسم‌نژاد با بیان اینکه زنان با ظرافت‌های خدادادی و با خلوص نیت و مهر زنانه خود کانون و بنیان خانواده‌ها را گرم می‌کنند، افزود: در پرورش و تربیت نسل‌های آینده نقش زنان بی بدیل است.
فرماندار فومن با اشاره به وجود ظرفیت‌های مختلف در قانون اساسی در ارتباط با رشد و تعالی بانوان، گفت: در اصل دهم قانون اساسی ایجاد زندگی آسان برای خانواده‌ها و استواری روابط میان زن و مرد اشاره شده است.
وی با بیان اینکه تمهیدات و تدابیر لازم در راستای احقاق حق قانونی زنان در جامعه، تصریح کرد: وجود چنین قوانین نشان دهنده اهمیت جایگاه زنان در جامعه اسلامی ایران است در اصل ۲۰ و ۲۱ قانون اساسی نیز بر برابری حقوق افراد در پیشگاه قانون، شأن و منزلت زنان تأکید کرده است.
قاسم نژاد در ادامه با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حضور زنان در جایگاه‌های مدیریتی فراهم شد، بیان کرد: باید زمینه مشارکت بیشتر بانوان در موضوعات مختلف فراهم شود که این نیاز به برگزاری جلسات تخصصی‌تر است.
برخی قهری با ناهنجاری های اجتماعی نتیجه عکس دارد
وی با تأکید بر لزوم توجه ویژه فعالیت بانوان در قالب تعاونی‌ها و بهره گیری از ظرفیت‌های قانونی برای بروز استعدادها و توانمندی‌های بانوان در این مجموعه، اظهار کرد: بانوان باید با شناسایی توانمندی و ظرفیت های خود در حوزه تعاونی‌ها و استارت آپ‌ها و فضای مجازی فعالیت بیشتری داشته باشند.
فرماندار فومن با اشاره به فعالیت بانوان این شهرستان در حوزه ورزش و وجود کمبود در زمینه تجهیزات و سالن ورزشی، تأکید کرد: در زمینه تقویت امکانات و تجهیزات ورزش ویژه بانوان نیازمند پیگیری‌های بیشتر هستیم.
وی به موضوعات فرهنگی و حجاب و عفاف اشاره و مصادیق بدحجابی در جامعه را اندک دانست و افزود: حضور بانوان محجبه و رعایت کننده هنجارهای اجتماعی نشان از پذیرش عمومی جامعه نسبت به این موضوع است ضمن اینکه واکنش تند و قهری نسبت به برخی ناهنجاری ها سبب تشدید معضلات خواهد شد لذا بسترسازی فرهنگی و تشویق بانوان در کنار اقدامات دستگاه‌های مسئول، از برنامه‌های دولت است.
توجه به اشتغال بانوان
در ادامه نشست رئیس شورای شهر فومن و مشاور فرماندار در امور بانوان با تأکید بر لزوم کرامت در سایه حفظ فضائل اخلاقی، اظهار کرد: رعایت این مسائل نشان دهنده جایگاه و شخصیت افراد است و ادای آن در سطح جامعه به ویژه نسبت به بانوان ضروری است.
هرا نظری با اشاره به تخصیص اعتبارات شهرستان فومن در حوزه اشتغالزایی حائز اهمیت است، گفت: توجه بیشتر به نشاط اجتماعی به ویژه برای بانوان در کنار برنامه ریزی برای اشتغال و افزایش مشارکت اقتصادی و اجتماعی آنها از موارد مهمی است که باید از سوی مسئولان مورد توجه قرار گیرد.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی