fa تشریح و بررسی آیین‌نامه حمایت از کسب و کارهای نوپا مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس آیین نامه حمایت از کسب و کارهای نوپا را تشریح و بررسی کرد. 8/14/2019 2:26:55 PM 8/14/2019 2:26:48 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

تشریح و بررسی آیین‌نامه حمایت از کسب و کارهای نوپا

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس آیین نامه حمایت از کسب و کارهای نوپا را تشریح و بررسی کرد.
چهارشنبه 23 مرداد 1398 ساعت 14:26
تشریح و بررسی آیین‌نامه حمایت از کسب و کارهای نوپا
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مهرداد سهرابی صبح امروز در نشست خبری با عنوان تشریح و بررسی آیین نامه حمایت از کسب و کارهای نوپا، اظهار داشت: تیم نوپا شامل حداقل دو هم بنیانگذار و به دنبال جذب سرمایه، یافتن برنامه شتابدهی مناسب و ارتباط با سایر بازیگران حوزه نوآفرینی کشور و   امکان مشاهده  امکانات و ارتباط با سایر شرکت‌ها یا تیم‌های نوپا، سرمایه‌گذاران و شتاب‌دهنده‌ها و مراکز رشد است که شرکت های بزرگ رشد یافته از این مسیر طی کرده‌اند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس تصریح کرد: حمایت ار کسب و کارهای نوپا، هموار کردن مسیر توسعه و رشد اکوسیستم استارت آپی، شناسایی و احصاء فرصت‌های، جامعه آماری دقیق از جامعه استارتاپی، توانایی ارزیابی دقیق و ایجاد امنیت روانی و اقتصادی در سقف و مدت محدود برای شرکت های نوپا از اهداف طرح ایران نوآرفین است.
وی افزود: عدم رسمی ایده ها و تشکیل شرکت های برابر با عدم وجود آمار درست و دقیق از جامعه استارت آپی کشور و ناتوانی دولت در حمایت از این شرکت‌ها، رسمی نشدن ایده‌ها و شرکت‌ها  باعث عدم شفافیت می‌شود و عدم تشکیل پایگاه‌های رسمی از فضاهای استارت آپی، ارزیابی از نقاط ضعف و قوت آن‌ها مسیر از دلایل علاقه‌مندی کشورهای توسعه یافته از این نوع مدل حمایتی است.
سهرابی ادامه داد: عدم نیاز به پرداخت بیمه برای هم موسسین، نبود رابطه استخدامی بین افراد و پلتفرم، اخذ مجوز دانش بنیانی بدون ارزیابی فردی، بهره مندی از کارورز به مدت 2 سال، عدم نیاز به پرداخت بیمه برای کارورزان در مدت 2 سال، به رسمت شناخته شدن فضاهای کار اشتراکی از سوی امور مالیاتی و یا تامین اجتماعی و پرداخت سهم بیمه کارفرمایی از منابع دولت از مزایای طرح نوآفرین است.
وی، ویژگی های یک شرکت نوپا را عمر شرکت کمتر از 3 سال برخورداری شرکت ها از معافیت هایی از بدو تاسیس تا سه سالگی، محدود بودن سرمایه، محدود بودن درآمد آن ها عنوان کرد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس بیان کرد: علاقه‌مندان به حوزه نوآفرینی کشور و یا شخص حقیقی جویای کار جهت کسب اطلاعات بیشتر به تارنماهای www.irankarfa.ir و www.irannoafarin.ir  مراجعه کنند.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی