fa کمبود قاضی اصلی‌ترین چالش‌ دستگاه قضایی استان تهران است سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی،کمبود قاضی در استان تهران را یکی از اصلی‌ترین چالش‌های دستگاه قضایی دانست و گفت: قضات برخی از استان‌های کم جمعیت بیش از دو برابر قضات استان تهران است. 8/14/2019 2:27:19 PM 8/14/2019 2:27:12 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی

کمبود قاضی اصلی‌ترین چالش‌ دستگاه قضایی استان تهران است

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی،کمبود قاضی در استان تهران را یکی از اصلی‌ترین چالش‌های دستگاه قضایی دانست و گفت: قضات برخی از استان‌های کم جمعیت بیش از دو برابر قضات استان تهران است.
چهارشنبه 23 مرداد 1398 ساعت 14:27
کمبود قاضی اصلی‌ترین چالش‌ دستگاه قضایی استان تهران است
به گزارش خبرنگارخانه ملت  حسن نوروزی با اشاره به اینکه کمبود قاضی یکی از اصلی ترین چالش‌های دستگاه قضایی در استان تهران است، گفت: کمبود قاضی در استان تهران کاملا مشهود است، به عنوان مثال کل قضات دادسرا‌های شهرستان بهارستان با جمعیت 700 هزار نفری، تنها 12 نفر است و اگر شهرستان، دادستان، قاضی ارجاع و قاضی اجرای احکام داشته باشند، حدود 9 نفر باقی می‌ماند تا مشکلات 700 هزار نفر با انبوهی از پرونده را رفع کنند که اصلا درست نیست.
قضات برخی از استان‌های کم جمعیت بیش از دو برابر قضات استان تهران است
نماینده مردم رباط‌کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه تعداد قضات در برخی از استان‌های کم جمعیت بیش از دو برابر قضات استان تهران است، افزود: در حال حاضر شهر پرند با 400 هزار نفر جمعیت، تنها 4 الی 5 دادیار و بازپرس برای اموراتشان در اختیار دارند و برای دادگاه‌‌های عمومی نیز باید به شهر رباط کریم مراجعه کنند، از طرفی در شهر ورامین و شهریار نیز  به همین صورت است. همچنین کمبود قاضی در دادسرا‌های نظامی استان تهران نیز وجود دارد که مشکلات بسیار زیادی برای مردم ایجاد کرده است.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه در شهرستان بهارستان با هزاران واحد تجاری تنها یک شعبه تعزیرات حکومتی وجود دارد، تاکید کرد: متاسفانه در شهر پرند یک شعبه و در شهر رباط کریم تنها دو شعبه تعزیرات حکومتی وجود دارد که به نسبت جمعیت شهر‌ها و تعداد واحد‌های تجاری بسیار اندک است. از طرفی تمامی دستگاه‌های قضایی در استان تهران اعم از دادسراهای نظامی، دادگاه‌های عمومی، دادگاه‌های انقلاب و دادگاه‌های تجدید نظر با کمبود قاضی و نیروی قضایی مواجه هستند که بی تردید ظلم بزرگی در حق مردم تهران است.
وی تصریح،  با اشاره به تلاش مجلس شورای اسلامی برای افزایش جذب قضات در استان تهران، تصریح کرد: ما همواره به جذب قاضی در استان تهران اصرار کرده‌ایم و امیدواریم مسئولان امر این موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری کرده و مشکلات مردم استان تهران را فراموش نکنند.
سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از به کارگیری قضات جوان در شهرستان‌های استان تهران، افزود: متاسفانه میانگن سنی قضاتی که در شهر‌های رباط‌کریم، پرند و بهارستان فعالیت می‌کنند 24 سال است در حالی که در بسیاری از استان‌ها از افراد با تجربه و با سابقه بیش از 20 سال استفاده می‌کنند. بنابراین باید مشکلات مربوط به کمبود قاضی و نیروی قضایی در استان تهران مورد بررسی جدی قرار گرفته و برای رفع این چالش اقدامات موثری صورت بگیرد.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی