fa معاون امور پارلمانی رئیس جمهور بر ضرورت توجه به معیشت خبرنگاران تاکید کرد معاون امور پارلمانی رئیس جمهور گفت: در کمیسیون‌های مختلف دولت، لایحه نظام رسانه‌ای مورد رسیدگی قرار گرفت که رئیس‌جمهور در این لایحه بر حل و فصل مشکلات مربوط به خبرنگاران تاکید کرد. 8/14/2019 4:00:17 PM 8/14/2019 4:00:12 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
بررسی لایحه نظام رسانه‌ای در کشور:

معاون امور پارلمانی رئیس جمهور بر ضرورت توجه به معیشت خبرنگاران تاکید کرد

معاون امور پارلمانی رئیس جمهور گفت: در کمیسیون‌های مختلف دولت، لایحه نظام رسانه‌ای مورد رسیدگی قرار گرفت که رئیس‌جمهور در این لایحه بر حل و فصل مشکلات مربوط به خبرنگاران تاکید کرد.
یکشنبه 20 مرداد 1398 ساعت 16:00
معاون امور پارلمانی رئیس جمهور بر ضرورت توجه به معیشت خبرنگاران تاکید کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، حسینعلی امیری شنبه‌شب در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که در مجموعه آموزشی شرکت نفت در شهرستان محمودآباد مازندران برگزار شد، اظهار کرد: در این نشست در بین اصحاب قلم که از شریف‌ترین، پُرتلاش‌ترین و با احساس مسؤولیت‌ترین اقشار جامعه هستیم.
وی افزود: وقتی نام رسانه بر زبان می‌آید همزمان آزاداندیشی و آزادی فکری به ذهن می‌رسد.
معاون امور پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به نقش تعیین‌کننده و کلیدی رسانه در جامعه، اضافه کرد: نقش مطبوعات و رسانه حدود 113 سال قبل در دوران مشروطه مهم و برجسته بود و امروز به‌دلیل تغییر سبک زندگی و همچنین تحولاتی که در جامعه بشری رخ داد نه تنها تغییر نکرد بلکه در زاویه و افق بالاتری قرار گرفت.
امیری، از رسانه به‌عنوان چشمانی تیزبین و ناظرانی صادق یاد کرد و گفت: باید این واقعیت را اقرار کرد آنچه که مردم جوامع از تحولات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و سایر یاد می‌گیرند در مسیر رسانه و مطبوعات اتفاق می‌افتد.
*تاثیرگذاری فوق‌العاده رسانه در کشور
وی ادامه داد: امروز رسانه در کشور ما از تاثیرگذاری فوق‌العاده‌ای برخوردار است که به ظرفیت درونی مطبوعات بستگی دارد.
معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه همه ما وظیفه داریم در زمینه تقویت مشروعیت و مقبولیت رسانه‌های رسمی تلاش کنیم، خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه نیز باید به‌گونه‌ای سعی کنند تا صحت داده‌های آنان با چالش مواجه نشود.
امیری یادآور شد: اما‌نت‌داری، بی‌طرفی و کار حرفه‌ای در مسائل مطبوعات از پیش نیازهایی است که در ایجاد اعتماد در جامعه مهم است.
وی با بیان اینکه نقد منصفانه، نگاه توسعه‌ای و حفظ همبستگی از مولفه‌هایی است که باید مورد توجه رسانه‌ها باشد به‌طوری‌که خبرنگار واقعی آنچه از قلمش تراوش می‌کند که به‌عنوان واقعیت در جامعه در وجود دارد.
معاون امور پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه خبرنگار باید علاوه بر آشنایی با تمدن اسلامی ایرانی در تحلیل‌های خود تعیین‌کننده، واقع‌بینانه و جذاب باشد، اظهار کرد: روزگار دیجیتال است و در چنین شرایطی اصحاب رسانه بیشترین استفاده را از این فضا می‌برند.
این مسؤول بیان کرد: همچنین موضوع مهم اینکه خبر به‌جا و به‌موقع و همچنین خبرنگار نباید صحت را فدای سرعت کند.
*مسؤولان در مقابل مطالبه‌گری خبرنگاران سعه صدر به خرج دهند
امیری با اعلام اینکه یکی از شیوه‌های مدرن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه از طریق مطبوعات اتفاق می‌افتد، اظهار کرد: توصیه ما به مسؤولان این است که با مطبوعات مدارا کنند و در مقابل مطالبه‌گری خبرنگاران سعه صدر به خرج دهند.
وی درباره معیشت خبرنگاران، تصریح کرد: این مهم باید در سطح ملی تصمیم‌گیری شود که قول پیگیری در این زمینه را می‌دهم؛ البته در کمیسیون‌های مختلف دولت، لایحه نظام رسانه‌ای مود رسیدگی قرار گرفت که رئیس‌جمهور در این لایحه بر حل و فصل مشکلات مربوط به خبرنگاران تاکید کردند.
معاون رئیس‌جمهور افزود: این لایحه باید به‌گونه‌ای تنظیم شود که حقوق خبرنگاران، امنیت شغلی و مسائل معیشتی آنان در این لایحه دیده و حل و فصل شود که در حال رسیدگی به این مهم هستیم.
امیری بیان کرد: همچنین باید مسؤولان شرایطی را فراهم کنند که خبرنگاران به اطلاعات دسترسی داشته باشند که البته جز حقوق شهروندی محسوب می‌شود.
*ضرورت اعتمادبخشی و امیدآفرینی از طریق رسانه‌ها در جامعه
وی با اشاره به اینکه دنیای بدون خبر و خبرنگار همانند یک سلول بسته است، گفت: پس بحث خبر در دنیای امروز جز لاینفک جامعه محسوب می‌شود.
معاون پارلمانی رئیس جمهور در پایان این مراسم به اعتمادبخشی و امیدآفرینی در جامعه تاکید کرد و افزود: خبرنگاران در این زمینه اهتمام کنند.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی