fa وضع نیروی انسانی در آموزش و پرورش سامان مناسبی ندارد وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه وضع نیروی انسانی در آموزش و پرورش سامان مناسبی ندارد خواستار برنامه ریزی برای این حوزه شد. 10/8/2019 5:20:52 PM 10/8/2019 5:20:28 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
وزیر آموزش و پرورش:

وضع نیروی انسانی در آموزش و پرورش سامان مناسبی ندارد

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه وضع نیروی انسانی در آموزش و پرورش سامان مناسبی ندارد خواستار برنامه ریزی برای این حوزه شد.
سه‌شنبه 16 مهر 1398 ساعت 17:20
وضع نیروی انسانی در آموزش و پرورش سامان مناسبی ندارد
به گزارش مهر، محسن حاجی میرزایی در آیین افتتاح سومین دوره توانمند سازی کارشناسان قرآن عترت و نماز آموزش و پرورش کشور که در سالن همایش های تله کابین رامسر برگزار شد گفت: آموزش و پرورش بزرگترین و موثرترین رسانه کشور برای تمدن سازی، فرهنگ سازی، انسان سازی، ساختن هویت اسلامی ایرانی، حفظ و انتقال و استمرار ارزش های والای تقویت دین باوری، تعظیم شعائر و تکریم مناسک است.
وی افزود: دامنه گسترش آموزش و پرورش تمام کشور را در بر گرفته و این پیوند و اعتبار در آموزش و پرورش ارتباط منظمی با مخاطبان خود دارد که برنامه ریزی شده و در چارچوب اهداف مشخص به صورت مستمر انجام می شود.
وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: ارتباط آموزش و پرورش با مخاطبانش در بهترین دوره یاد گیری است که بیشترین و پایدار ترین نوع یادگیری در این دوره انجام می شود.
وی با بیان اینکه در دوره ابتدایی شخصیت این افراد از مسیر این رسانه شکل می گیرد و پایداری ارتباط آموزش و پرورش با مخاطبانش  بسیار زیاد است گفت: رفتارهای اثرگذار این رسانه بر خیل عظیم مردم تاثیر گذار است وبهترین کارکرد را در نظام جمهوری اسلامی برعهده دارد و تاثیر کلام و آموزش ها را مورد سنجش و آموزش قرار می دهد.
حاجی میرزایی گفت: در این رسانه برای تربیت فصل شکوفایی پیش بینی شده شده است و در سند تحول آموزش و پرورش برای حافظه آموزی و اعتلای روح و روان دانش آموزان تربیت را در شش ساعت دیده و برای هر کدام این ساعت ها هدف گذاری شده است
وی تصریح کرد: یکی از ساعت های مهم، ساعت اعتقادی و اخلاقی است که در تمام پایه ها در سه محور اساسی آشنایی با خدا، صفات الهی و دینی و سیره اهل بیت عصمت و طهارت است و رسانه را متمایز از همه رسانه های کشور قرار می دهد.
وی درباره ظرفیت های بالقوه آموزش و پرورش گفت: مسیر تعلیم و تربیت که در آن گام نهاده ایم پایان ندارد و باید جستجو کنیم چگونه می توانیم این ظرفیت بالقوه را به فعلیت برسانیم و برای اثر بخشی فعالیت ها کار اثربخش نیاز است.
وی تصریح کرد: اثربخشی مهم است و وقتی که این کار در عرصه دین انجام شود اثر مضاعف پیدا می کند و اشتیاق درونی و باور ایمانی سبب می شود کارها به خوبی انجام شود.
وی با اشاره به اینکه گزارش ها معطوف به اقدام ها و هدف اصلی نتیجه مطلوب است گفت: وضع نیروی انسانی در آموزش و پرورش سامان مناسبی ندارد و در حوزه فرهنگ تعداد نیروی انسانی کارساز نیست و از ظرفیت ۱۵ میلیون دانش آموز که می تواند بیاموزد باید سرمایه گذاری و برای توسعه فعالیت های پرورشی استفاده شود.
وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: نظام تعلیم و تربیت با همه برنامه ها در تکاپو است تا اتفاقی در آموزش و پرورش رخ دهد و با ارزش های والای دینی پیوند عمیق ایجاد شود.
حاجی میرزایی گفت: کار پرورشی عرصه بزرگی برای خلاقیت و نو آوری و فراگیری است و همه کسانی که در تربیت انسانها دخیل هستند می توانند دانش و تجربه و فهم خود در ارتباط با انسانها را عمیق تر و این عرصه متناسب با وضعیت و شرایط دانش آموزان طرح ها و ایده های متناسب داشته باشد تا دانش آموزان را به خوبی هدایت کند.
وی افزود: قرآن ما را دعوت به تلاوت کرده است و این نشان می دهد که به عنوان مسلمان به صورت یقینی و بی تردید در برابر قرآن مسئول هستیم و باید به دین خطیری که در برابر قرآن داریم عمل کنیم.
حاجی میرزایی تصریح کرد: معیار همه درستی ها و ثمره عمل صالحان نماز است که شاخص معتبر عملکرد انسان ها را مشخص می کند و باید عمیقا به نماز فکر و عمل کنیم تا در رفتار و منش ما خود را تداعی کند.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی