fa مشمولان غایب از خدمت سربازی اجازه خروج از کشور را ندارند معاون اجتماعی وظیفه عمومی با اشاره به وضعیت مشمولان خدمت سربازی برای شرکت در مراسم اربعین گفت: مشمولان غایب از خدمت سربازی اجازه خروج از کشور را ندارند. 10/9/2019 5:02:56 PM 10/9/2019 5:02:53 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی /../IMG/NewsDef.png /../IMG/NewsDef.png کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
معاون اجتماعی وظیفه عمومی:

مشمولان غایب از خدمت سربازی اجازه خروج از کشور را ندارند

معاون اجتماعی وظیفه عمومی با اشاره به وضعیت مشمولان خدمت سربازی برای شرکت در مراسم اربعین گفت: مشمولان غایب از خدمت سربازی اجازه خروج از کشور را ندارند.
چهارشنبه 17 مهر 1398 ساعت 17:02
مشمولان غایب از خدمت سربازی اجازه خروج از کشور را ندارند
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رادیو اربعین، سرهنگ سید مهدی تقوی با اشاره به وضعیت مشمولان خدمت سربازی برای خروج از کشور اظهار داشت: مشمول خدمت سربازی شامل افرادی است که به سن ۱۸ سال رسیدند و باید برای خدمت سربازی تعیین تکلیف شوند.
وی با تأکید بر اینکه مشمولان غایب از خدمت سربازی اجازه خروج از کشور را ندارند، افزود: یک دسته از مشمولان سرباز و در حال خدمت هستند که با ارائه تضامینی مناسب و با اجازه مسئولان نیروی انسانی محل خدمت می‌توانند از کشور خارج شوند.
تسهیل‌سازی سفر اربعین برای سربازان
معاون اجتماعی وظیفه عمومی با اشاره به اینکه برخی افراد دانش‌آموزانی ۱۸ ساله هستند ولی همچنان در حال تحصیل در مقطع پیش‌دانشگاهی یا دیپلم قرار دارند، تصریح کرد: این افراد برای خروج از کشور باید معافیت تحصیلی در سیستم نظام‌وظیفه درخواست کنند و دانشجویانی که مشغول تحصیل هستند می‌توانند با درخواست معافیت تحصیلی از کشور خارج شوند.
تقوی بابیان اینکه یک دسته از افراد مشمول را افرادی که در فرجه معرفی به خدمت قرار دارند تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: این افراد بعد از فراغت از تحصیل یک سال استراحت دارند و می‌توانند بعد از یک سال اقدام به ارسال دفترچه خدمت کنند.
وی افزود: امسال با رویکرد فرماندهی انتظامی ایران در راستای تحقق فرمان‌های مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب باهدف ترویج روحیه شهادت‌طلبی، این افراد می‌توانند بدون برگه اعزام به خدمت در سفر اربعین شرکت کنند.
معاون اجتماعی وظیفه عمومی در پایان یادآور شد: هرساله از افراد مشمول برای شرکت در مراسم اربعین وثیقه دریافت سپس مجوز خروج از کشور صادر می‌شد اما امسال در راستای تسهیل در سفر اربعین وثیقه‌ای از افراد مشمول دریافت نمی‌شود.
 
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی