fa ایجاد 12 صندوق جسورانه و تابلوی دانش‌بنیان در فرابورس معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری از ایجاد 12 صندوق جسورانه خبر داد و گفت: این تعداد صندوق با مبلغ 400 میلیارد تومان راه‌اندازی شده است. 2/19/2018 12:15:57 PM 2/19/2018 12:15:54 PM کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی http://www.aiau.ir/Media/Image/18/01/1801163834_Orig.jpg http://www.aiau.ir/Media/Image/18/01/1801163834_Thum.jpg کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
در جهت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان صورت گرفت؛

ایجاد 12 صندوق جسورانه و تابلوی دانش‌بنیان در فرابورس

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری از ایجاد 12 صندوق جسورانه خبر داد و گفت: این تعداد صندوق با مبلغ 400 میلیارد تومان راه‌اندازی شده است.
دوشنبه 30 بهمن 1396 ساعت 12:15
ایجاد 12 صندوق جسورانه و تابلوی دانش‌بنیان در فرابورس
به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا دلیری روز چهارشنبه، 25 بهمن ماه در دومین نشست مخترعان منتخب بازار دارایی فکری با اشاره به اهمیت برگزاری فستیوال‌های نوآورانه در کشور، افزود: با برگزاری این رویدادها امروز به جایی رسیده‌ایم که باید کار بازار دارایی را در معاونت علمی، سازمان بورس و فرابورس نهادینه کنیم، ضمن آنکه می‌توانیم در فرابورس با ثبت بازار دارایی‌های فکری به صورت رسمی حرکت کنیم.
وی با تاکید بر اینکه در روزهای آغاز فعالیت امیدی به توسعه بازار دارایی‌های فکری نبود، اظهار کرد: امروزه این روند به گونه‌ای شده است که بازار دارایی‌های فکری جذابیت‌های خود را یافته است و سرمایه‌گذاران اقبال خوبی نسبت به اختراعات کشور دارند.
معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر در حوزه‌های مختلف بویژه حوزه‌های راه و شهرسازی، گفت: فناوری‌های زیادی در حوزه راه و شهرسازی وجود دارد که می‌توان با سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر این ایده‌ها را تبدیل به فناوری کرد.
دلیری با بیان اینکه با توسعه حوزه‌های تخصصی می‌توان نیازهای کشور را رفع کرد،‌ خاطرنشان کرد: این بستر باید به حدی توسعه یابد که در استان‌های مختلف کشور اقدام به توسعه ایده‌های ارائه شده باشد.
وی با بیان اینکه در همه استان‌های کشور استارتاپ‌ها و شتاب‌دهنده‌ها ایجاد شده است، اضافه کرد: توسعه این زمینه موجب شده است تا بحث دارایی فکری و خرید و فروش ایده‌ها توسعه پیدا کند.
معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی با تاکید بر اینکه باید نیازهای جامعه را با ارتباط میان سرمایه‌گذاران و مخترعان مرتفع کرد، یادآور شد: اگر همدلی میان سازمان بورس و فرابورس وجود نداشت، نمی‌توانستیم به افق‌های روشن در این حوزه دست یابیم.
دلیری با اشاره به راه‌اندازی 12 صندوق جسورانه بورسی، گفت: این صندوق‌ها با مبلغ 400 میلیارد تومان ایجاد شده است و در صدد صدور مجوزهای دیگری در این زمینه هستیم.
وی با اشاره به ایجاد تابلوی دانش‌بنیان در فرابورس، اظهار کرد: با راه‌اندازی این تابلو همه بسترهای لازم برای توسعه بازار دارایی‌های فکری ایجاد شده است.
 



fa کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دانشگاه آزاد اسلامی   پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی